Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Följer/följt följande: :ermm:

Lost

Prison Break

Day Break

Veronica Mars

Heroes

Håller på med 24 atm, har sett första säsongen och gillade den starkt, finns väl ingen anledning att sluta titta, finns det?

Jag har för mig att första säsongen av 24 är jättebra, men att den sedan blir sämre. Den andra säsongen är tydligen duglig. Men det blir så tjatigt och långdraget.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första säsongen är den allra bästa. Älskar när dom ska ut och jaga Calderone i Bahamas, SÅ JÄVLA BÄST!

evilgrin39_745831_0.gif

Just det avsnittet är guld. Och det första "Calderone's Return"-avsnittet med argentinaren som försöker

mörda Crockett

. Och pilot-avsnittet såklart. Och avsnittet när Crockett & Tubbs låtsas vara smugglare och åker till Colombia.

Är det stor skillnad mellan första och andra säsongen, tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

evilgrin39_745831_0.gif

Just det avsnittet är guld. Och det första "Calderone's Return"-avsnittet med argentinaren som försöker

mörda Crockett

. Och pilot-avsnittet såklart. Och avsnittet när Crockett & Tubbs låtsas vara smugglare och åker till Colombia.

Är det stor skillnad mellan första och andra säsongen, tycker du?

Första Calderone avsnittet tycker jag också är riktigt bra, nej, vi kan nog ganska lätt konstatera att det nog inte finns ett svagt avsnitt under den första säsongen.

Men om jag skulle få avgöra skillnaderna så skulle det nog vara så att 1:an känns mer klassisk framför allt. Men den känns också så fräsch och ny och det ska verkligen vara Miami och 80-tal, gillar sånt. 2:an har bättre toppar i avsnitten, men det finns också dom man vill skippa. Men 2:an har också bättre musik, skönare miljöer och ännu större 80-talskänsla. Vilken är din favoritsäsong annars?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på med 24 atm, har sett första säsongen och gillade den starkt, finns väl ingen anledning att sluta titta, finns det?

Nej, 24 är en riktigt grym serie ända fram till säsong 6. :)

Jag vill gärna ha tips på serier jag kan börja följa då jag ska börja pendla nu till hösten så det skulle vara kul att ha något att glo på bussen. Gillar absolut inga serier som Vänner, Joey, Seinfieldt ja ni fattar.

De serierna ni inte behöver tipsa mig om är iallafall;

24

Lost

Prison Break

Heroes

House

Family Guy

American Dad

The Simpsons

My Name is Earl

Mythbusters

Men Weeds är något jag ska spana in. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första Calderone avsnittet tycker jag också är riktigt bra, nej, vi kan nog ganska lätt konstatera att det nog inte finns ett svagt avsnitt under den första säsongen.

Agreed!

Men om jag skulle få avgöra skillnaderna så skulle det nog vara så att 1:an känns mer klassisk framför allt. Men den känns också så fräsch och ny och det ska verkligen vara Miami och 80-tal, gillar sånt. 2:an har bättre toppar i avsnitten, men det finns också dom man vill skippa. Men 2:an har också bättre musik, skönare miljöer och ännu större 80-talskänsla. Vilken är din favoritsäsong annars?

Okej. Jag såg som sagt nyss klart säsong 1, har bara sett några avsnitt från säsong 2, för ett bra tag sen. Kommer inte ihåg så mycket. 80-talskänslan och musiken är ju nästan det viktigaste i serien imo, så det låter bra! :) Ska nog beställa säsong 2 snart, såg att CDON reade ut den. Säsong 3.. what 'bout it? Har hört att kvalitén gick ner mycket i den säsongen. :)

Mrs. Dumbom: Tycker du ska prova att se Scrubs. Tycker det är bra, inte så seriös serie, men man kan få sig ett gott skratt ibland, sköna karaktärer. ;)

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Agreed!

Okej. Jag såg som sagt nyss klart säsong 1, har bara sett några avsnitt från säsong 2, för ett bra tag sen. Kommer inte ihåg så mycket. 80-talskänslan och musiken är ju nästan det viktigaste i serien imo, så det låter bra! :) Ska nog beställa säsong 2 snart, såg att CDON reade ut den. Säsong 3.. what 'bout it? Har hört att kvalitén gick ner mycket i den säsongen. :)

Mrs. Dumbom: Tycker du ska prova att se Scrubs. Tycker det är bra, inte så seriös serie, men man kan få sig ett gott skratt ibland, sköna karaktärer. ;)

Det var säsong 4 som kvalitèn gick ner, säs 1, 2 och 3 är inspelade nästan direkt efter varandra, så stämningen är typ den samma. Tycker jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...