Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Gunsmoke... västern, som gick på 50-talet till 70-talet. Lassie är på andra plats.

Fel, Guiding Light är den längsta.

Den här amerikanska dag-såpan smiskar alla andra med sina hittills 54 år i tv-rutan. Egentligen är dess historia ännu längre än så eftersom den började som radioserie redan 1937. Den flyttade över till tv 1952 och det är det vi räknar här. Hittills har det gjorts över 15 000 avsnitt och serien lever än. Skapades av Irna Phillips (det namnet kommer snart tillbaka) och handlar om en grupp familjer i den påhittade staden Springfield i mellanvästern.

Jag kollar på prison break, lost.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har tips på bra serie man kan kolla på?

24 och lost pratar ju alla om vad ungefär handlar de om? Hur mycket finns det av de? osv.

Tipsa gärna om lite kul serier, då menar jag inte animerade utan sådana med "riktiga" skådespelare. Skulle va kul med något nytt såhär i väntan på mer Heroes och Prison Break ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har tips på bra serie man kan kolla på?

24 och lost pratar ju alla om vad ungefär handlar de om? Hur mycket finns det av de? osv.

Tipsa gärna om lite kul serier, då menar jag inte animerade utan sådana med "riktiga" skådespelare. Skulle va kul med något nytt såhär i väntan på mer Heroes och Prison Break ;)

Friends! Friends! FRIENDS!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan blev felformulerad, tänk mest på om de första säsongerna håller än idag.

Jadå! Helt klart. Jag tycker om de första avsnitten lika mycket som jag gillar de senare. Skämten är ju olika, man märker att det är annan humor i början jämfört med i slutet. Men alla skämt är riktiga klasskämt dock. Riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har tips på bra serie man kan kolla på?

24 och lost pratar ju alla om vad ungefär handlar de om? Hur mycket finns det av de? osv.

Tipsa gärna om lite kul serier, då menar jag inte animerade utan sådana med "riktiga" skådespelare. Skulle va kul med något nytt såhär i väntan på mer Heroes och Prison Break ;)

Scrubs. Seinfeld. Pang i Bygget (Fawlty Towers).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...