Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Har faktiskt aldrig hört talas om den. Gammal/ny? Kan du berätta lite kort om den?

(Ja, jag vet att man kan söka men jag vill veta vad han tycker om den.)

Jo absolut! ;) Själv kände jag igen det då jag hört det nämnas någon gång, i en King-tidning eller liknande.

Har ju än så länge bara sett första avsnittet (älska piloter :) ) men öppningsscenen är ett tåg, som zoomas in och man ser en kille i 30-års åldren titta ut genom fönstret över ett väldigt fint landskap. En The Killerslåt spelas och passar in jäkligt bra, riktigt fint är det. Han går ut ur tåget, man ser hur han kommer till ett parkeringshus och drar av ett plastskynke från sin bil som stått där länge, och det är nu man börjar ana att han återvänder till sin hemstad som han varit ifrån länge.. Han börjar köra och snart kommer skyltar det står Jericho på. Han kommer in på bygatorna och ler vid minnena från tiden innan, man ser hur han tittar sig runt osv.

Han träffar gamla vänner som undrar vart han har hållit hus de senaste fem åren, till någon säger han att han har varit i armén, en annan flottan och en tredje att han har spelat baseboll i Major League (-_-). Hursomhelst döljer han något.

Han återser sin familj, hans pappa är borgmästare i byn får man också veta.

Man får "lära känna" andra människor i staden också, bland annat två barn som leker kurragömma, och lillasystern hittar sin bror ståendes orörlig på taket till deras hus.. hon följer hans blick och ser en stor explosion, typ en atombombsdetonation. En kort stund senare bryts alla TV-sändiningar och blir till svartvitt brus, radiona funkar inte.. de är i stort sett isolerade från omvärlden, men vid den här tidpunkten har huvudpersonen redan gett sig iväg ifrån staden.

Hela staden blir orolig, en skolbuss med allas ungar har försvunnit och senare slutar strömmen fungera och hela staden mörkläggs.. En kille har ett meddelande på sin telefonsvarare där han hör sin mamma dö, och hon var i Atlanta, så det har varit en bomb där också.

Huvudpersonen krockar med sin bil, försöker ta sig tillbaka till staden och springer in i skolbussen och hjälper dem.. Jäkligt intressant, jag längtar tills jag kan se mer, du borde verkligen kolla upp det! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... >_<

Jag sitter då och då fortfarande och tänker och grämer mig över om Säsong 4 ska utspela sig i "riktiga världen" eller inte, eftersom att det slutade så... konstigt, med att dom var hemma.

:)

Inte för att jag kollar på Lost. Men det kanske blir en sån här klassisk det var bara en dröm grej. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Pfft..

24.S07E01 - Jan-08

House.S04E01 - 25 september

My Name Is Earl.S03E01-02 - 27 September

Dissar du Heroes, din jävel? :rolleyes:

BTW, 24.S07E01... skitspännande. Jack Bauer har nu dragit dig undan civilisationen och bor nu ute i skogen med sin hund Frank. En terroristorganisation från något random arabland/Ryssland planerar ett attentat mot Vita Huset/något viktigt ställe i L.A. CTU är oförmögna att handla efter ett stort strömavbrott i hela staden. Jack Bauer kallas in, saves the day, och försvinner igen. Can't wait!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dissar du Heroes, din jävel? :rolleyes:

BTW, 24.S07E01... skitspännande. Jack Bauer har nu dragit dig undan civilisationen och bor nu ute i skogen med sin hund Frank. En terroristorganisation från något random arabland/Ryssland planerar ett attentat mot Vita Huset/något viktigt ställe i L.A. CTU är oförmögna att handla efter ett stort strömavbrott i hela staden. Jack Bauer kallas in, saves the day, och försvinner igen. Can't wait!

Jag dissar inte Heroes, jag bara fyllde på din lista som jag ansåg att du missade. :teehee:

Men ja, jag har inte så speciellt stora förhoppningar inför 24 Säsong 7 tanke på den usla säsongen som har gått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sedan en tid tillbaka bestämt mig för att börja följa Weeds, av olika skäl så har jag inte det, kollat på andra serier, jobbat, inte haft tid helt enkelt.

Men nu har jag börjat med kolla på Weeds och kan säga att jag ångrar djupt att jag inte började tidigare, riktigt bra serie imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sedan en tid tillbaka bestämt mig för att börja följa Weeds, av olika skäl så har jag inte det, kollat på andra serier, jobbat, inte haft tid helt enkelt.

Men nu har jag börjat med kolla på Weeds och kan säga att jag ångrar djupt att jag inte började tidigare, riktigt bra serie imo.

Håller helt med, jag började titta på det för några veckor sen och jag önskar att jag kunde gå tillbaks i tiden för att börja se på det tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller helt med, jag började titta på det för några veckor sen och jag önskar att jag kunde gå tillbaks i tiden för att börja se på det tidigare.

Haha varför säger ni så? Det är väl bara gött att ha mycket framför sig?

Jag själv sitter ju och väntar på S03E05 och eftersom de fyra första avsnitten var preair, så kan det dröja ett jäkla tag innan femman kommer...

---

Kiedis, tips till dig: Entourage! http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...ourage&st=0

Edit: Jaha! Ni följer på TV? Nä då är det ju inte så lätt att gå tillbaka bland avsnitten, antog bara att alla kollade på datorn :mellow:

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...