Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Efter att ha sett ett avsnitt av Lost igår blev jag sugen på att börja kolla. Frågan är bara om det är värt att börja så sent som nu och hur många avsnitt som finns ute. Tell me.

Det finns 69 avsnitt ute. 3 säsonger.

Ja, det är värt att börja kolla. Lost är ojämnt, det kan gå 3-4 avsnitt utan att något märkvärdigt händer, men när det väl gör det... :) Säsongsavslutningen i säsong 3 var otrolig. Säsong 4 börjar i februari.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns 69 avsnitt ute. 3 säsonger.

Ja, det är värt att börja kolla. Lost är ojämnt, det kan gå 3-4 avsnitt utan att något märkvärdigt händer, men när det väl gör det... :) Säsongsavslutningen i säsong 3 var otrolig. Säsong 4 börjar i februari.

har glömt.. Men vad hände i de sista avsnitten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har glömt.. Men vad hände i de sista avsnitten?

Charlie dog. Jin, Sayid och Bernard räddades av Hurley. När Jack och gänget ska anropa den där båten, så kom Locke och högg ihjäl helikoptertjejen från båten. Locke hotade att döda Jack om han anropade båten, men Jack gjorde det iaf och fick svar att det kommer hjälp. Ben är förresten tillfångatagen av Jack och gänget igen. Och så fick man se en framtidsvision där Jack och Kate har lämnat ön, och Jack är helt förstörd för han vill tillbaka. Någon var död också (i framtidsvisonen).

Ursäkta om det lät luddigt, men det är vad jag kommer ihåg.

EDIT: Hah, Kebabs sätt funkar ju också.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Charlie dog. Jin, Sayid och Bernard räddades av Hurley. När Jack och gänget ska anropa den där båten, så kom Locke och högg ihjäl helikoptertjejen från båten. Locke hotade att döda Jack om han anropade båten, men Jack gjorde det iaf och fick svar att det kommer hjälp. Ben är förresten tillfångatagen av Jack och gänget igen. Och så fick man se en framtidsvision där Jack och Kate har lämnat ön, och Jack är helt förstörd för han vill tillbaka. Någon var död också (i framtidsvisonen).

Ursäkta om det lät luddigt, men det är vad jag kommer ihåg.

Tack för din summering, jag upptäckte att jag hade glömt bort lite jag med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Charlie dog. Jin, Sayid och Bernard räddades av Hurley. När Jack och gänget ska anropa den där båten, så kom Locke och högg ihjäl helikoptertjejen från båten. Locke hotade att döda Jack om han anropade båten, men Jack gjorde det iaf och fick svar att det kommer hjälp. Ben är förresten tillfångatagen av Jack och gänget igen. Och så fick man se en framtidsvision där Jack och Kate har lämnat ön, och Jack är helt förstörd för han vill tillbaka. Någon var död också (i framtidsvisonen).

Ursäkta om det lät luddigt, men det är vad jag kommer ihåg.

EDIT: Hah, Kebabs sätt funkar ju också.

Jacks pappa lever, med.

Spoiler.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, minst sagt. Jag litade dock mest på dig, så det blev Entourage.

Skaffat avsnitt för tre säsonger nu, du får ta ansvar för att den verkligen är sevärd. :teehee:

Alltså, den är jävligt lättsam, den går inte på djupet precis, men det är också lite av charmen med den! Prison Break är också bra, för den delen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man borde verkligen inte missa Prison Break. :teehee:

Jag har faktiskt aldrig sett Prison Break. :)

Men anledningen till det är att jag inte har haft 3:an, och jag tittar i princip enbart på TV-serier på TV så... det har väl inte blivit av.

Men har 3:an nu så får väl ta och titta på åtminstone ett avsnitt och se om det känns som att det är värt att se det hela från början.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag såg Lost för ganska länge sen och gillade det då tänkte jag till.

Jag såg några avsnitt, men det blev aldrig av att jag skulle kolla längre på det, men nu letade jag upp avsnittet jag såg sist som var Episod 8 Säsong 2. Och eftersom jag Måndag - Fredag inte göra något annat än läser läxor tänker jag nu plöja igenom allt tills säsong 3 säsongsavslutningen.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* Listed 33 shows.

* Watched 1965 episodes.

* Wasted 1 months, 6 days, 2 hours, 45 minutes infront of the screen!

Finns med lite allt möjligt.

Tänkte börja kolla på en serie som heter "Chuck" och kommer den 24 september.

Annars har jag sett:

Prison Break

Heroes

Eureka

Kyle XY

How I met you mother

House

My name is Earl

Las Vegas

Supernatural

Scrubs

The O.C

Freaks and Geeks

OZ

Friends

Jericho

Trailer Park Boys

Traveler

Californication

med mera

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag såg Lost för ganska länge sen och gillade det då tänkte jag till.

Jag såg några avsnitt, men det blev aldrig av att jag skulle kolla längre på det, men nu letade jag upp avsnittet jag såg sist som var Episod 8 Säsong 2. Och eftersom jag Måndag - Fredag inte göra något annat än läser läxor tänker jag nu plöja igenom allt tills säsong 3 säsongsavslutningen.

Jag hade fel. Var på Episod 20 på säsong 2. Hur som helst har jag nu lyckats ta mig igenom hela säsong 3 och precis som någon sade så kan det gå flera avsnitt utan att något dramatiskt händer, men när det väl gör det så ör det fantastiskt.

Vissa avsnitt är tråkiga och vissa inte, men säsongsavslutningen var ... underbar.

Att Jack är helt förstörd och att han vill tillbaka kunde man inte förutspå så enkelt. Och vid Charlies död blev man nästan tårögd, fantastiskt fint.

Ah, längtar tills säsong 4 :rolleyes:

Nu ska jag ta mig igenom en annan serie. Lutar mot House, men kan någon kortfattat berätta vad den handlar om? Orkar inte med wikipedia just nu. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...