Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Mmm... fast de sa dem tydligen efter Säsong 4 och 5 också.. men det är kanske bra att det tar slut, kvalitén blir ju inte bättre med åren...

Nä, det har du rätt i.

Fast jag tycker att de har lyckats hålla serien igång rätt bra i de senaste säsongerna också.

Spänningen trappades ju upp i senaste avsnittet.

J.D och Eliott i samma säng, på väg att kyssas.

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Serier som jag sett alla avsnitt av:

Simpsons.

Family Guy.

Scrubs.

Malcolm In The Middle.

Veronica Mars.

Tenacious D.

South Park.

Da Ali G Show.

Jackass.

Viva La Bam.

Dirty Sanchez.

Mythbusters.

Joey.

My Name Is Earl.

Håller just nu på att se Two And A Half Men. :mellow:

Det roliga är att jag aldrig kollar på TV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Följer bara Prison Break aktivt för tillfället. Och det har ju uppehåll tills slutet av augusti. Nu för tiden kollar jag bara på repriser av Family Guy, Simpsons, Seinfeld, My name is Earl, Scrubs... kan dra hem något nytt avsnitt av Simpsons då och då, 18:e säsongen tog nyss slut dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De enda serier som jag kollat igenom från början till slut är Vänner/Friends (SKandal att det inte nämnts tidigare :> ) och Band of brothers.

Båda är jättekända och båda är riktiga jackpottar.

Sedan har jag sett hela Nile City nu när jag tänker efter.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

That '70s Show - min absoluta favoritserie. Känns skön och tillbakalutad på sitt eget vis. Har sett alla avsnitt från alla 8 säsonger, så det finns mycket.

Band of Brothers - bästa krigs-/dramaserien jag sett. Bitvis episkt, och man dras in i det.

Lost - följer det, har dock missat några få avsnitt. Tycker fortfarande att det är spännande.

Har inte varit så mycket för att följa serier förr. Men på senare tid har jag börjat tanka mer och mer, för det är mysigt att kolla. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, kan bli en lång lista tror jag. :shifty:

- 24

- Lost

- Prison Break

- Day Break

- Vanished

- Invasion

- Kyle XY

- Heroes

- Drive

- CSI

- CSI: Miami

- Navy CIS

- House

- That 70s Show

- Joey

- Friends

- Jackass

- Viva La Bam

- Bam´s Unholy Union

- Entourage

- Scrubs

- Two And A Half Men

- The Simpsons

- Futurama

Blev ganska mkt. :> Följer inte alla serie så frenetiskt, så jag vet inte om det har kommit nya avsnitt på nån serie. Men Dom dära serierna har jag antingen tittat igenom, eller sett allt som fanns just då, sen slutat. (w00t) Jag vet, måste skaffa mig ett liv..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en hel del fina serier där ute, och vad jag vet är alla jag listar nedan bra (varför ska man följa dåliga serier?) och en del extra fina guldkorn utmärker sig. Skriver lite kommentarer också för att ge er en bild av de olika serierna.

Alla avsnitt:

¤ Alias | Kanonserie som höll hög klass igenom allt.

¤ Prison Break | Riktigt bra serie. Snuddar på att vara i den absoluta toppen. Frågan nu är väl om de inte vattnar ur den för mycket men det återstår att se.

¤ 24 | Best ever. Vet inte vad man kan säga, men Jack Bauer rules.

¤ Day Break | Fastnade rejält efter några avsnitt och kunde knappt hålla mig från att se klart. Väldigt synd att den lades ner i förtid/efter en säsong. Om man bara gett den mer tid hade den säkerligen kunnat nå upp till skyarna.

¤ Dexter | Top notch. Klasserie som imponerar. Dexter som person är den mest intressanta jag stött på i seriesammanhang. Säsong 2 kommer till hösten.

¤ Heroes | Bra serie med ett spännande upplägg. Ska bli intressant att se om säsong 2 kan fortsätta att leverera.

¤ Drive | Inte mycket att säga om egentligen. Har endast sänts 5 avsnitt men 2 till kommer komma. Lades ner på grund av dåliga tittarsiffror. Handlar om ett stort roadrace där alla deltagare har sina liv som insats, kan man väl säga.

Sporadiskt tittande:

¤ The Practice | Kanske mer känd som Advokaterna. Har inte sett från början men nu när det i Sverige är dags för de sista avsnitten kan man knappt sitta stilla i soffan.

¤ Criminal Minds | Bra serie men som ändå inte tar tag i en som vissa andra serier gör.

¤ Numbers | Matematiskt geni som hjälper polisen med svåra fall, men många utav lösningarna och slutsatserna känns slumpmässiga och orealistiska.

¤ Scrubs | Finfin serie som alltid ger en god stund framför rutan.

¤ The Simpsons | Lite samma som med Scrubs.

¤ Crossing Jordan | Troligen sett de flesta avsnitten och det är helt klart en helgjuten serie men den sticker inte ut.

Äh, fuck it. Tänkte fetstila de jag tyckte mest om men det går fan inte att välja. (w00t) Alla äger, men PB, DB, 24, Dexter är nog de allra bästa... tror jag. Men Alias är också bra! :>

Note to KalleR: Tror att du ska ta en titt på Dexter, riktigt fin serie. Efter att ha bara tittat på imdb på Kyle XY verkar huvudpersonen ha lite samma drag då Dexter inte känner något som är "mänskligt" så att säga.

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...