Jump to content

5 st underliga/egendomliga saker om dig själv!


P-C
 Share

Recommended Posts

Jag har inte värmt någon dryck i mikro på flera år, tycker inte att det blir riktigt då. Dricker jag O'Boy eller te så värmer jag det alltid på kastrull. :)

Men det är klart, skall man till plugget på morgonen så kanske man tar den i mikron. Fast jag kan då inte dricka O'Boy på morgonen, blir så jävla dålig i magen. Övriga som delar samma problem? :)

Näe ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 317
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har inte värmt någon dryck i mikro på flera år, tycker inte att det blir riktigt då. Dricker jag O'Boy eller te så värmer jag det alltid på kastrull. ^_^

Det blir väl varmt hur man än gör? :P

Men det är klart, skall man till plugget på morgonen så kanske man tar den i mikron. Fast jag kan då inte dricka O'Boy på morgonen, blir så jävla dålig i magen. Övriga som delar samma problem? :unsure:

Jag har druckit det varje morgon så länge jag kan minnas, så min stackars magfe har kanske blivit härdad ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Jag måste kolla massor med gånger på min mobil när jag har alarmet på. Alltså, jag kan ha lagt mig till rätta och börjat läsa/kolla tv. Plötsligt så måste jag gå upp och kolla så att alarmet inte har slagit av sig själv eller ändrat tid. Det upprepas flera gånger. T.o.m nu på sommaren, när det inte spelar någon roll om jag sover tre timmar längre än vanligt, så måste jag kolla det hela tiden. :)

Har nästan samma sak.

Jag använder alltid mobilen som väckarklocka och jag brukar ställa den på ca. 07:15 så där en vanlig morgon under skoltid.

Jag ställer den alltid på kvällen vid åtta, inte när jag lägger mig.

Under tiden tills jag ska sova måste jag flera gånger kolla mobilen så inte larmet slagits av på något sätt och det blir frustrerande efter ett tag och jag har försökt att öva bort det och det har delvis fugerat, men det händer fortfarande rätt ofta att jag kollar väldigt mycket så att det inte hänt någonting...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Hur många här, förutom jag, springer alltid uppför trappan?

Rätt underligt är det, för jag är ju inte direkt intresserad av att röra mig så kvickt i några andra sammanhang. Det hänger väl kvar sen man var liten och lite mer livlig, antar jag.

Den enda gången jag inte gör det är när om det är natt och mina föräldrar ligger och sover. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte också bumpa den här tråden med en annan sak.

Jag ställer alltid två väckarklockor (En klocka + mobil) när jag ska till skolan eller något annat. Jag har aldrig haft bara 1 väckarklocka. Jag vet inte varför, men det är väl därför jag är rädd för att vakna upp för sent :naughty:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många här, förutom jag, springer alltid uppför trappan?

Rätt underligt är det, för jag är ju inte direkt intresserad av att röra mig så kvickt i några andra sammanhang. Det hänger väl kvar sen man var liten och lite mer livlig, antar jag.

Den enda gången jag inte gör det är när om det är natt och mina föräldrar ligger och sover. :naughty:

Kan nästan anta att du tar 2-3 trappsteg för varje vanligt steg också.

Detta är most likely undermedvetet "skydd" mot uttröttning.

Det är faktist ganska få som går upp för en trappa och tar varje steg upp. (Om du nu inte är för gammal/ung/skadad)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte också bumpa den här tråden med en annan sak.

Jag ställer alltid två väckarklockor (En klocka + mobil) när jag ska till skolan eller något annat. Jag har aldrig haft bara 1 väckarklocka. Jag vet inte varför, men det är väl därför jag är rädd för att vakna upp för sent :naughty:

-Jag brukar avsluta saker innan jag är klar.. t.ex. jag brukar ofta pausa i mitten av en film och kolla resten dagen efter

-Om jag har tråkigt går jag till affären och köper något bara för att ha nånting att göra i några minuter

-Det stör mig ibland när jag hör folk skratta (måste vara den skummaste)

-Ibland kan jag finna att jag suttit still i längre perioder och inte gjort nånting

-Om folk använder ord, fraser, ideér som jag kommit på blir jag arg (fasst jag tar aldrig ut över någon)

-Om jag märker att någon säger en lögn eller har fel i ett ämne jag vet är falskt så brukar jag ändå inte rätta dem utan bara håller med...

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland så kan jag tänka på en låt! Nej men.. Det som är konstigt med mig är att om jag slutar tänka på låten under en kort stund, t ex om jag svarar någon på en fråga. Då fortsätter jag inte med låten där jag avslutade utan lite längre fram. På något sätt så tänker mitt undermedvetna fortfarande på låten och jag återupptar den där den borde vara om jag hade fortsatt tänka på den. Om nu någon fattar min förklaring.

Jag somar alltid på bussen hem, jag har aldrig hållit mig vaken hela vägen hem. Såvida jag inte sitter med en polare och snackar, jag somnar däremot aldrig på vägen in till skolan. Men det som är mest konstigt är att jag jämt vaknar när bussen är på hållplatsen innan den jag ska av. Jämt, jag har aldrig åkt förbi min hållplats trots att jag sovit på bussen i hela ettan och varje dag nu i tvåan. Det är som att jag på något sätt hela tiden vet var jag är, för när jag sitter i dragspelet (Ni vet, den mellan två vagnar) så ser jag ju inte ut, men när jag somnar och vaknar till så kan jag direkt orientera mig och säga ganska så exakt var vi är. Utan att ha kollat ut först. Jag har märkt själv att jag känner igen svängarna, jag kan alltså säga vilken sväng vi är vid utan att ha sett vägen dit osv. :lol:

Edit: Köper bara tröjor av märket Peak, jag har just nu endast två tröjor som inte är peak. Den ena har jag fått i födelsedagspresent och den andra är gammal så den använder jag aldrig. Alla mina andra tröjor är peak, jag kan hitta helt okej tröjor i annat märke men sådana köp blir aldrig av. Utan det är peak som gäller. :naughty:

Med byxor, T-shirtar och jackor har jag däremot inget märkesfetisch.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollar min mobil efter SMS typ varannan minut när jag har den på mig, även om jag känt/hört att jag inte har fått något nytt SMS. Måste ändå titta.

Heh, inte för att det hör hit men.. Jag märker i 95 fall av 100 inte av att jag får sms. Vare sig mobilen är på ljudlöst eller inte. Och ja, jag har vibrator i telefonen. :lol:

Kan nästan anta att du tar 2-3 trappsteg för varje vanligt steg också.

Detta är most likely undermedvetet "skydd" mot uttröttning.

Det är faktist ganska få som går upp för en trappa och tar varje steg upp. (Om du nu inte är för gammal/ung/skadad)

Åhå. Jodå, jag ar minst två-tre stycken åt gången. Åhå.. Undermedvetet skydd mot uttröttning, det låter högst troligt.

Ska hädanefter kolla på hur andra gör när de går upp för trappen. ^^

-Om jag märker att någon säger en lögn eller har fel i ett ämne jag vet är falskt så brukar jag ändå inte rätta dem utan bara håller med...

Håller med!

:naughty::lol::cry::):P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte också bumpa den här tråden med en annan sak.

Jag ställer alltid två väckarklockor (En klocka + mobil) när jag ska till skolan eller något annat. Jag har aldrig haft bara 1 väckarklocka. Jag vet inte varför, men det är väl därför jag är rädd för att vakna upp för sent :wub:

Samma här. Jag försnoozar ( :( ) mig om jag bara använder mobilen så därför har jag alltid också klockradion ställd så att jag blir tvungen att kliva ur sängen.

Kollar min mobil efter SMS typ varannan minut när jag har den på mig, även om jag känt/hört att jag inte har fått något nytt SMS. Måste ändå titta.

Diagnos: OCD.

-Jag brukar avsluta saker innan jag är klar.. t.ex. jag brukar ofta pausa i mitten av en film och kolla resten dagen efter

Samma här, numera har jag t.o.m. svårt att se en hel film i en sittning, speciellt om filmen inte har fått bra kritik. :wub:

Diagnos: ADHD

-Om jag har tråkigt går jag till affären och köper något bara för att ha nånting att göra i några minuter

Diagnos: Understimulans

-Det stör mig ibland när jag hör folk skratta (måste vara den skummaste)

Diagnos: Vanföreställningar

-Om folk använder ord, fraser, ideér som jag kommit på blir jag arg (fasst jag tar aldrig ut över någon)

Diagnos: Förträngd sexualitet

-Om jag märker att någon säger en lögn eller har fel i ett ämne jag vet är falskt så brukar jag ändå inte rätta dem utan bara håller med...

Mänsklig natur, man vill inte trampa folk på tårna..

Ibland så kan jag tänka på en låt! Nej men.. Det som är konstigt med mig är att om jag slutar tänka på låten under en kort stund, t ex om jag svarar någon på en fråga. Då fortsätter jag inte med låten där jag avslutade utan lite längre fram. På något sätt så tänker mitt undermedvetna fortfarande på låten och jag återupptar den där den borde vara om jag hade fortsatt tänka på den. Om nu någon fattar min förklaring.

Diagnos: Mul- och klövsjuka

Jag somar alltid på bussen hem, jag har aldrig hållit mig vaken hela vägen hem. Såvida jag inte sitter med en polare och snackar, jag somnar däremot aldrig på vägen in till skolan. Men det som är mest konstigt är att jag jämt vaknar när bussen är på hållplatsen innan den jag ska av. Jämt, jag har aldrig åkt förbi min hållplats trots att jag sovit på bussen i hela ettan och varje dag nu i tvåan. Det är som att jag på något sätt hela tiden vet var jag är, för när jag sitter i dragspelet (Ni vet, den mellan två vagnar) så ser jag ju inte ut, men när jag somnar och vaknar till så kan jag direkt orientera mig och säga ganska så exakt var vi är. Utan att ha kollat ut först. Jag har märkt själv att jag känner igen svängarna, jag kan alltså säga vilken sväng vi är vid utan att ha sett vägen dit osv. :naughty:

Diagnos: Selektiv narkolepsi

Edit: Köper bara tröjor av märket Peak, jag har just nu endast två tröjor som inte är peak. Den ena har jag fått i födelsedagspresent och den andra är gammal så den använder jag aldrig. Alla mina andra tröjor är peak, jag kan hitta helt okej tröjor i annat märke men sådana köp blir aldrig av. Utan det är peak som gäller. :naughty:

Med byxor, T-shirtar och jackor har jag däremot inget märkesfetisch.

Diagnos: OCD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är egosexuell(efter att ha fattat att tjejer är idioter(inte alla men många är det)).

Jag blir enormt äcklad av bara synen av en svamp...

Jag gör vadsomhelst för pengar.

Jag brukar helt utan anledning gå fram och tillbaka mellan morsan och farsan flera gånger om dan ibland(ca 1mil enkel väg)

Jag har slut låten på den här flash-filmen som ringsignal...

Redigerad av alexzander
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Jag är jävligt bra och framgångsrik på saker som jag verkligen gillar. Trummor, skolan (fast det gillar jag kanske inte så mycket) och innebandy (där jag har spelat cuper med 90:or, jag har tränat många gånger med Balrogs Dam-A-lag när de har haft spelarbrist och så har jag tränat Balrogs A-lag Herrar minst.. 7-8 gånger. Värt och notera är att de spelar i Elitserien, Sveriges högsta division) som exempel.
  • Jag hatar oordning. När jag är hemma är disken ALLTID fixad, mitt rum likaså och jag påbörjar aldrig något roligt för än jag har gjort det "tråkiga". Likaså gäller mina mappar på datorn, för att inte tala om iTunes. Mer organiserat kan man inte ha.
  • Många beskriver mig nog som snäll och jävligt rolig. Jag har jävligt skön humor (inte bara enligt mig, utan också andra).
  • Även jag är väldigt utseende- och klädfixerad. Till skillnad från många andra, kan jag bara inte köpa en jättesnygg tröja om det inte är ett dyrt märke.. det går inte. Dessutom går jag, i stort sett aldrig ut om jag inte är nöjd med min frisyr.
  • Jag är riktigt bra på att argumentera (NOTERA: I VERKLIGHETEN). Jag vet inte hur många, som jag ens inte känner, jag har ställt mot väggen och riktigt ägt dem totalt.

:(... hade tydligen missat den posten innan. Var den verkligen helt seriös?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...