Jump to content

Det Okända


Solid_X
 Share

Recommended Posts

Det går ett program vid namn Det okända på tv4+ på tisdagar kl. 20.00.

Det är medier (folk som kan prata/se döda osv.) som får åka till hus/lägenheter där det händer konstiga saker som tex. att dom som bor där hör ljud,kan se skuggor som rör sig osv.

Så då får medierna komma till platsen och försöka få kontakt med nån ande.

När mediet har fått kontakt med anden så försöker han/hon att få fram så mycket information som möljligt så att man senare kan ta reda på vem anden var i livet.

Jag har haft svårt att tro på det här förut, men efter att ha sett mer och mer så tror jag på det här mer och mer, som igår tex. så hade ett japansk tv program hört talas om det Okända och ville ha hjälp från ett medium med en 19 årig flicka som hade försvunnit, när mediet kom till huset där mamman och pappan till den försvunna dottern bodde så kunde han peka ut vart hennes kropp fanns så man letade men fann ingenting.

Så han återvände tillbaka till Sverige men efter några månader så ringde dom från den japanska tv firman och så berätta dom att man hade hittat kroppen nån kilometer därifrån han hade pekat ut.

Vad tror ni? diskutera och om ni inte har sett programet så kolla på det nästa tisdag :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 189
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det går ett program vid namn Det okända på tv4+ på tisdagar kl. 20.00.

Det är medier (folk som kan prata/se döda osv.) som får åka till hus/lägenheter där det händer konstiga saker som tex. att dom som bor där hör ljud,kan se skuggor som rör sig osv.

Så då får medierna komma till platsen och försöka få kontakt med nån ande.

När mediet har fått kontakt med anden så försöker han/hon att få fram så mycket information som möljligt så att man senare kan ta reda på vem anden var i livet.

Jag har haft svårt att tro på det här förut, men efter att ha sett mer och mer så tror jag på det här mer och mer, som igår tex. så hade ett japansk tv program hört talas om det Okända och ville ha hjälp från ett medium med en 19 årig flicka som hade försvunnit, när mediet kom till huset där mamman och pappan till den försvunna dottern bodde så kunde han peka ut vart hennes kropp fanns så man letade men fann ingenting.

Så han återvände tillbaka till Sverige men efter några månader så ringde dom från den japanska tv firman och så berätta dom att man hade hittat kroppen nån kilometer därifrån han hade pekat ut.

Vad tror ni? diskutera och om ni inte har sett programet så kolla på det nästa tisdag :unsure:

Det finnas inga konkreta bevis I Det Okända som verkligen bevisar att just DET har skett. Detta program ställer mer frågan: ''Ska man tro det eller ej?'' Istället för ''sant eller falskt?''. Jag är dock lite, lite skeptisk till detta program, men det ligger något I dem. Jag tror på andar existens, men det betyder inte att allt som har med dem att göra är sant. Har ett flertal sett detta program och det jag stör mig mest på är att de tydligen aldrig visar någon form av aktivitet och det är I mina ögon väldigt svagt. För övrigt handlar programet mest om energispår I mina ögon. Det kan till synes vara väldigt intressant att se seanser (även om detta inträffar sällan) men oftast ser folk detta program som skräp, eftersom det inte visar det många vill se, dvs. Videos,bilder m.m. Dock väldigt intressant att se även om man skulle vilja att de kompletterade med något extra. Well, det är som sagt medium som är till för att hjälpa folk, men de kunde endå fokusera programet mer på information och fakta Istället. Det kan bli ganska uttråkande att veta att det aldrig visar aktiviteter såsom poltergeist eller annat, eller att det helt enkelt ger oss lite info om olika saker som hör till läran.

Well Milly Milk, endå ett program som är värt att se även om man oftast inte lär sig något sånär.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad baserar du det på?

Jag tror inte på spöken, andar, liv efter döden, magi, ect.

Skulle också kunna fråga dig samma fråga. Folk söker spänning, och dessa program är lätt att tro på då många tycker att det är spännande med "det okända i världen" - typ ufon, spöken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som inte tror på det här, hur förklarar ni att polisen har tagit hjälp av dom och dom har kunnat nästan säga direkt vart kroppen finns (om den saknas) och ibland har dom ju fel.

För att det stämmer INTE.´Det ligger en hund begraven som man brukar säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
För att det stämmer INTE.´Det ligger en hund begraven som man brukar säga.

Hur vet du att det inte stämmer?, menar du att polisen sitter och ljuger i tv av nån anledning?

När dom filmar polisen och mediumet när dom letar kroppen så är dom igentligen bara ute på en Söndagspromenad?

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yaman.

Jag har sett ett avsnitt och jag började skratta, visst jag tror på spöken/andar/utomjordiskt liv etc etc.

Men allt verkar så himmla påhittat.

EX. ett "medium" stiger in i ett hus

Medium- ohhhhhhhhh jag känner en kraftig energi nivå här, det känns som att jag är hög

Kvinna/man- det är min bror som är död och jag vet inte varför han håller på som han gör just nu

Medium - det kan jag svara på *rotar i en garderob* här har du problemet

Ska man verkligen tro på sånt här så ska det vara mer djupt än vad det redan är.

Jag har själv sett spöken och jag kan säga att jag har kommunicerat med de döda då jag vet att jag har kommunicerat med min länge döde mor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...