Jump to content

Det Okända


Solid_X
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 189
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tack B) Nära mitt gamla hus har vi en övergiven, halvriven byggnad som var fabrik förrut. en har varit nerlagd i minst 20-30 år och det är stängsel runt den. Jag och en kompis klättrade upp på taket vid ett trasigt fönster. Helt plötsligt röck han till, och båda hade kunnat svära på att vi såg något. Ska in där med ficklampa en kväll :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack ;) Nära mitt gamla hus har vi en övergiven, halvriven byggnad som var fabrik förrut. en har varit nerlagd i minst 20-30 år och det är stängsel runt den. Jag och en kompis klättrade upp på taket vid ett trasigt fönster. Helt plötsligt röck han till, och båda hade kunnat svära på att vi såg något. Ska in där med ficklampa en kväll :lol:

Gammla hus kan vara lockande ja. För att vara helt ärlig så är det oftast inte någon större chans att se något på just natten. Kan visa sig på dagtid också. Du kan ju alltid strosa runt där med någon polare lite då och då, helst på dagen om ni vill ha en kamerna med, och försök filma så ofta som möjligt. Eftersom ni redan har hört något där (kan ha varit inbillning, kan hända vid mer stressande situationer) så kan du/ni alltid pröva EVP för att se om ni får upp någon röst. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men tror faktiskt inte att det var inbillning. Vi trodde inte att det fanns något där, så rädda var vi inte. Ska gå dit flera gånger och se mera saker.

Men det roligaste av allt är att jag har en faster som är lite synsk. Går att bevisa, hon har sagt att flera saker skulle hända innan dom hände, och hon har alltid sagt att jag har lite av den "gåvan"^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men tror faktiskt inte att det var inbillning. Vi trodde inte att det fanns något där, så rädda var vi inte. Ska gå dit flera gånger och se mera saker.

Men det roligaste av allt är att jag har en faster som är lite synsk. Går att bevisa, hon har sagt att flera saker skulle hända innan dom hände, och hon har alltid sagt att jag har lite av den "gåvan"^^

Eller bra på att förutse saker? Det är en talang, inget övernaturligt.

Glimmingehus, sydväst om Simrishamn.

Skånes mest kända slott och ett nationalmonument bland svenska medeltidsborgar. Många spökhistorier, sagor och sägner har frodats bakom de två och en halv meter tjocka murarna. Både djur och slottsherrar går igen i slottet. de numera utdöda svartråttorna, en höna med kycklingar och en stor best till hund dyker upp ur ingenstans på nätterna. Hunden sägs vara en onskefull slottsherre som ibland tar djurgestalt (hamnskifte). Tre genoskinliga 1700-talsdamer och en mystisk droska dragen av sex svarta hästar är andra skepnader som kan visa sig på Glimmingehus.

Jag har varit i det huset med skolklassen en gång och alla dom historierna är falska. Guiden berättade dem, men hade guiden hört eller sätt något....Nej! Bara läst från en jävla bok för att hålla fiender borta förr i tiden.

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men tror faktiskt inte att det var inbillning. Vi trodde inte att det fanns något där, så rädda var vi inte. Ska gå dit flera gånger och se mera saker.

Men det roligaste av allt är att jag har en faster som är lite synsk. Går att bevisa, hon har sagt att flera saker skulle hända innan dom hände, och hon har alltid sagt att jag har lite av den "gåvan"^^

Kanske inte. Svårt att avgöra. Väldigt konstigt med dem som är synsk. Ungefär lika konstigt som andars existens - finns ingen förklaring till något av dera. Några I min släkt är dock stugrädda, som exempelvis min farmor var. Då hon var hos oss fick hon för sig att någon gick vid övervåningen (en i släkten) tror dock inte riktigt på det. Dock har min syster sett sin egen säng tryckas ner som om någon satt sig på den. Jag själv har hört ett pinglande ljud på övervåning (har nämnt detta förr) scary. Min kompis har även tyckt sig hört något från ett av rumen, sen att det på något sätt var en konstig stämmning I rummet. Det konstiga var att jag kände stämmningen, men sa inget. Dock så märkte han det sekunder senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Ceone: Tro vad du vill. Som Tupac sa: I just don't give a fuck

@Cyprez: Ja, mycket konstigt alltihoppa. Bådde i ett gammalt hus på landet förrut. Syrran och hennes kille sov över (Dom lånade min säng och jag sov hos morsan :lol:). Morgonen efter sa syrran att vi fick vara tystare, för hon hade hört röster vid halv tre på morgonen, men då låg morsan och jag och sov O_o

Och sov över hos mitt ex förrut (^^). Hon och hennes mamma trodde att det fanns andar i huset, men själv var jag skeptisk. Dock vaknade hon och jag mitt i natten av att vi hörde en konversation, och hennes mamma och mammans kille sov under oss och konversationen kom ifrån andra sidan dörren. När vi öppnade dörren var det tyst och inget syntes.

Note: Det var också ett hus på landet, därför kunde dom sova under oss. Under oss = på undervåningen^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Ceone: Tro vad du vill. Som Tupac sa: I just don't give a fuck

@Cyprez: Ja, mycket konstigt alltihoppa. Bådde i ett gammalt hus på landet förrut. Syrran och hennes kille sov över (Dom lånade min säng och jag sov hos morsan :lol:). Morgonen efter sa syrran att vi fick vara tystare, för hon hade hört röster vid halv tre på morgonen, men då låg morsan och jag och sov O_o

Och sov över hos mitt ex förrut (^^). Hon och hennes mamma trodde att det fanns andar i huset, men själv var jag skeptisk. Dock vaknade hon och jag mitt i natten av att vi hörde en konversation, och hennes mamma och mammans kille sov under oss och konversationen kom ifrån andra sidan dörren. När vi öppnade dörren var det tyst och inget syntes.

Note: Det var också ett hus på landet, därför kunde dom sova under oss. Under oss = på undervåningen^^

EDIT: Funkar även att se på TV på en kanal där inget program sänds.

Nice. Skulle vilja pröva på EVP. Ett väldigt starkt bevis på att det verkligen finns något nära dig.

Titta in här för mer info om EVP. Svenskt också!

http://www.youtube.com/watch?v=RnukY0kVvZg

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men grejen med öjudinspelningar på spöken är att det är bland det lättaste i hela världen att förfalska, därav är det nästan ingen som tror på det. Video tvivlar många också på. Många är rädda för att öppna sina sinnen och inse att det kanske finnns något som människan inte kan förstå, och de tvivlar att tro på det tills de har blivit utsatta själva. Synd, faktiskt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men grejen med öjudinspelningar på spöken är att det är bland det lättaste i hela världen att förfalska, därav är det nästan ingen som tror på det. Video tvivlar många också på. Många är rädda för att öppna sina sinnen och inse att det kanske finnns något som människan inte kan förstå, och de tvivlar att tro på det tills de har blivit utsatta själva. Synd, faktiskt :lol:

Sant, dock väldigt roligt att ha något som man med säkerhet vet att det inte är förfalskat. Synd att många människor inte vågar inse att jorden och det som finns runt omkring den är outforskat. Jorden I sig är utforskad, men inte vår det som finns I den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt hänt mig en läskig sak en gång. Det var precis när min morfar hade dött. Det var några år sen nu. Men i alla fall. Dom skulle typ ringa i kyrkklockorna för att han hade dött. Precis när kyrkklockorna började ringa så började min mosters hund skälla och ljuset blåstes ut. Visst, vi hade fönstret öppet men det var en vanlig varm sommardag. Och det var verkligen precis när kyrkklockan började dinga.

Lite läskigt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt hänt mig en läskig sak en gång. Det var precis när min morfar hade dött. Det var några år sen nu. Men i alla fall. Dom skulle typ ringa i kyrkklockorna för att han hade dött. Precis när kyrkklockorna började ringa så började min mosters hund skälla och ljuset blåstes ut. Visst, vi hade fönstret öppet men det var en vanlig varm sommardag. Och det var verkligen precis när kyrkklockan började dinga.

Lite läskigt faktiskt.

Inte alls. Oavsett om chansen är 0,00000000000000000000000001% att en vindpust släcker ett ljus samtidigt som en hund skäller i närheten så betyder det inte att chansen är noll. Fattar du? :D

Men det roligaste av allt är att jag har en faster som är lite synsk. Går att bevisa, hon har sagt att flera saker skulle hända innan dom hände, och hon har alltid sagt att jag har lite av den "gåvan"^^

En hypotetisk fråga. Vem är det som bestämmer vilka som ska få denna gåva? Och vilka olika sorts gåvor finns det? Är det ett lotteri innan man får sin själ vid födseln, eller?

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men grejen med öjudinspelningar på spöken är att det är bland det lättaste i hela världen att förfalska, därav är det nästan ingen som tror på det. Video tvivlar många också på. Många är rädda för att öppna sina sinnen och inse att det kanske finnns något som människan inte kan förstå, och de tvivlar att tro på det tills de har blivit utsatta själva. Synd, faktiskt :D

Jag har själv råkat ut för en del mystiska saker men jag tror inte på spöken för det.

Jag såg på ett program för länge sedan, det handlade om magnetism. Ibland kan det kännas som att någon tittar på en även fast ingen är i närheten, det beror på att det finns elektroniska apparater som utsändar magnetism. Exakt vilka det är vet jag inte men de visade en digitalväckaklocka. Dem mätte magnetfälten i rum med och utan elektroniska apparater och resultatet var tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv råkat ut för en del mystiska saker men jag tror inte på spöken för det.

Jag såg på ett program för länge sedan, det handlade om magnetism. Ibland kan det kännas som att någon tittar på en även fast ingen är i närheten, det beror på att det finns elektroniska apparater som utsändar magnetism. Exakt vilka det är vet jag inte men de visade en digitalväckaklocka. Dem mätte magnetfälten i rum med och utan elektroniska apparater och resultatet var tydligt.

Intressant faktiskt. Tror även att det är vår hjärna som kan spela oss ett spratt med att man känner någon närvaro, speciellt efter ett nattligt besök I sådana här trådar.

EDIT: Kan inte folk berätta någon intressant historia om ni har en?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cyprez, har ud hört talas om borgvattnets prästgård? ligger 16 mil från sundsvall. jag praktiserar på strömsunds postlinjen och åker förbi där när vi åker hem.

väldigt fräckt hus. jag och en polare ska dit och övernatta nån gång. hänt mycket tuffa saker där. gungstol som kastar ur folk, spegel som man knäpper kort på så står någon där, sittmärken i sängar, tillstrulade sängar när dom är nybäddade, en tavla det inte går att knäppa kort på för om man zoomari n på den zoomar kameran ut av sig själv och bilderna blir suddiga. folk som vaknar ute på kyrkogården och mycket mer. dit borde du fara nån gång om du inteä r rädd av dig :D jag älskar såna där spök mysterier.

sen finns det något hus i timrå som jag hörde av en kompis det spökar på, det finns en vägbom vi huset, och det spökar på hela gården men dom går INTE utanför bommen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@skribb: "Gåvan" kanske är slumpmässigt utdelad och kan finnas i släkt eller så är det "the man uppstairs" som gör det, tror dock på första alternativet där.

@Ceone: Kan vara magnetism eller något annat. The world will never know for shure...

@Cyprez: En gång efter att min morfar dött såg jag och mamma honom stå på vägen och kolla in vårat nya hus. Han hade aldrig varit där och han sa hela tiden att han gjärna skulle vilja åka dit. Scary enough?

@guardian: Ska fan besöka det när jag har fått körkort och bil :D

@Cyprez igen: Hänga med då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...