Jump to content

Heroes


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 323
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bra avsnitt, kul att man fick se vad som egentligen hände, nu börjar säsongen komma igång, tycker att dom öppnade lite svagt men nu är det som det ska vara.

Och det med DL, trodde han dog när Linderman sköt honom, inte av någon random snubbe på en krog.

Undrar om Adam kommer bli ond eller om han är på den goda sidan och om han är ond, kommer han få med sig Peter?

Vet ni om att dom har spelat in "alternativa" slut om strejken skulle fortsätta?, illa om säsongen får ett pissigt slut pga av en strejk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra avsnitt, kul att man fick se vad som egentligen hände, nu börjar säsongen komma igång, tycker att dom öppnade lite svagt men nu är det som det ska vara.

Och det med DL, trodde han dog när Linderman sköt honom, inte av någon random snubbe på en krog.

Undrar om Adam kommer bli ond eller om han är på den goda sidan och om han är ond, kommer han få med sig Peter?

Vet ni om att dom har spelat in "alternativa" slut om strejken skulle fortsätta?, illa om säsongen får ett pissigt slut pga av en strejk.

Agree, serien har tagit fart!

Frågan om Adam är ond har fastnat i mitt huvud också. Och om han kommer att göra Peter ond. Det var grymt skönt att dom förklarade allt skit som hände med Peter, Nathan och alla andra efter explosionen. Hoppas att Peter får träffa Nathan snart igen, tycker nästan synd om Nathan.

Nej det visste jag inte.. :whistling: Finns det risk att serien läggs ner, och vilka är det som strejkar?

Edit: Kollade google, är det inte bara Heroes: Origins som hotas?

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Agree, serien har tagit fart!

Frågan om Adam är ond har fastnat i mitt huvud också. Och om han kommer att göra Peter ond. Det var grymt skönt att dom förklarade allt skit som hände med Peter, Nathan och alla andra efter explosionen. Hoppas att Peter får träffa Nathan snart igen, tycker nästan synd om Nathan.

Nej det visste jag inte.. :whistling: Finns det risk att serien läggs ner, och vilka är det som strejkar?

Edit: Kollade google, är det inte bara Heroes: Origins som hotas?

Det är manusförfattarna som strejkar för dom vill ha ersättning för extramaterial på DVD-filmer, försäljningen av filmer via internet och för olaglig nedladdning.

Origins är väl redan klart, det ska ju sändas när vanliga heroes har uppehåll, så det är fortsättningen av vanliga heroes som hotas, samma sak med Prison Break, Lost osv.

Jay Leno och David Letterman och resten av alla talkshows ligger redan nere.

Jag ger detta två veckor till sen kommer South Park göra en parodi på det hela ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett tre avsnitt på raken nu, 06, 07 och 08! :(

Mycket bra avsnitt.

Mycket förklarat, och jag gillar att hela Hiro-grejen faktiskt spelade någon roll, det kändes bara som en onödig bigrej till en början. Man blir förvirrad över hurvida man ska tycka om Adam eller inte - men jag väljer att tycka om honom p g a att jag gillar skådisen! Angående DL så blev han väl aldrig dödad av Linderman, det var bara vad man skulle tro... Så han överlevde men blev kort därefter dödad av en dåre. Lite löjligt egentligen det där, DL hämtar hans tjej och ger honom en smäll, och han måste döda honom inför en massa folk? Jaja. Heja Matt btw, gillar den skådisen också, och det är najs nu när han får lite ballare krafter.

:>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett tre avsnitt på raken nu, 06, 07 och 08! :D

Mycket bra avsnitt.

Mycket förklarat, och jag gillar att hela Hiro-grejen faktiskt spelade någon roll, det kändes bara som en onödig bigrej till en början. Man blir förvirrad över hurvida man ska tycka om Adam eller inte - men jag väljer att tycka om honom p g a att jag gillar skådisen! Angående DL så blev han väl aldrig dödad av Linderman, det var bara vad man skulle tro... Så han överlevde men blev kort därefter dödad av en dåre. Lite löjligt egentligen det där, DL hämtar hans tjej och ger honom en smäll, och han måste döda honom inför en massa folk? Jaja. Heja Matt btw, gillar den skådisen också, och det är najs nu när han får lite ballare krafter.

^_^

Håller med på allt! Skönt att Hiros lek i forntiden inte bara var för skojs skull, och att Matt fick starkare krafter. Och det med Adam, jag förstår inte om han är ond eller god, och om man ska gilla att han är med Peter eller inte... Än så länge gillar jag dom två, jag ber till gud att han är god bara för att skådisen är så skön...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske

Nathans son

. Isåfall skulle

Claire

vara

hans syster. Incest, usch!

Högst osannolikt.

Tror snarare, om dom nu har en connection att Nathan, som är son till Angela som känner Bob, som är huvudman i "the company", vilket Bennet jobbade för. Jobbigt, inte sant?

Iaf, Angela måste tagit med Nathan till The Company, där dom gjorde tester på honom, och Bennet tog West dit, och "gav" han Nathans flygkrafter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iaf, Angela måste tagit med Nathan till The Company, där dom gjorde tester på honom, och Bennet tog West dit, och "gav" han Nathans flygkrafter.

Eller så föddes han (West) bara med flygkrafter. Högst osannolikt att de tog och probade någon random unge, och gjorde så att han kunde flyga. Det är väl inte så att man behöver vara nära släkt för att ha samma kraft?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så föddes han (West) bara med flygkrafter. Högst osannolikt att de tog och probade någon random unge, och gjorde så att han kunde flyga. Det är väl inte så att man behöver vara nära släkt för att ha samma kraft?

Det är det jag menar.

Du påpekade att West kunde vara Nathans son, och således Clairs bror, vilket är mycket mer osannolikt än att han "fått" sina krafter via "The Company", som tagit dom från Nathan.

Jag tror, som jag antar du också gör att

West helt enkelt föddes med flygegenskaper, precis som Nathan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det jag menar.

Du påpekade att West kunde vara Nathans son, och således Clairs bror, vilket är mycket mer osannolikt än att han "fått" sina krafter via "The Company", som tagit dom från Nathan.

Jag tror, som jag antar du också gör att

West helt enkelt föddes med flygegenskaper, precis som Nathan.

Aha, du menar så. Vi har ju dock sett hittills att manusförfattarna gillar oförutsägbara ting och långsökta kopplingar, men som du sade - Jag tror att han 'bara' föddes med sina krafter. Ska hursomhelst bli intressant att se vad som nu händer med den unge West.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nathan är Claires biologiska far, och hennes mor är hon som bodde i en trailer som kunde tända eld på saker.

Justfan, så var det ju! Jaja, då tycker jag den teorin kan uteslutas. Är väl inte jättemärkvärdigt att flera personer delar samma kraft. Sedan finns det ju en massa exempel där inte barnet har sina föräldrars kraft, t e x Claire eller Micah. Matt och Maury är det enda undantaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En annan teori är helt enkelt att alla med krafter har "tagit" dom från någon annan. Som vi sett på Peter så absorberar han folks krafter om han är nära dom. I Peters fall så är det allas krafter, medans de andra kanske har en spärr på bara en kraft. Kolla bara på Matt, han har fått sina krafter av sin pappa, och när han träffade honom igen, så lärde han sig nya grejer.

West kan ha träffat Nathan, och således fått hans krafter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...