Jump to content

Heroes


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 323
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Stell:

Den teorin köper inte jag. Nånstans måste ju krafterna ha börjat, så om West plockat Nathans kraft, vars fick Nathan sin ifrån osv?

Alltså Heroes är baserat på evolution och genetik. En individs egenskap behöver inte visa sig bara för att en av dina föräldrar har den egenskapen. Egenskaper kan uppenbara sig med flera generationers mellanrum. Vi säger att du är två meter lång fast än dina föräldrar är korta. Då har du antagligen fått genenerna, som är ihopknytna till din längd, från någon längre bak i din släkt.

Det är mutationer i könsgenerna, d.v.s spermier och ägg, som skapar en individs egenskaper, i det här fallet den övernaturliga kraften att flyga. Två helt enskilda individer kan utveckla samma egenskap utan att ens vara från samma art eller ens haft kontakt med varandra. Det kallas för antingen "konvergent utveckling" (olika arter) eller "parallel utveckling" (samma förfader).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell:

Den teorin köper inte jag. Nånstans måste ju krafterna ha börjat, så om West plockat Nathans kraft, vars fick Nathan sin ifrån osv?

Adam(Kenzei), som lever vid 16/1700-tal(?) är ju den äldsta vi tittare vet om, så dessa "krafter" har funnits sedan dess, om inte längre bak i tiden. Därför skulle det inte vara konstigt om Nathan träffat någon som kan flyga, och "tagit" hans krafter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Adam(Kenzei), som lever vid 16/1700-tal(?) är ju den äldsta vi tittare vet om, så dessa "krafter" har funnits sedan dess, om inte längre bak i tiden. Därför skulle det inte vara konstigt om Nathan träffat någon som kan flyga, och "tagit" hans krafter.

Jo det är sant. Men det återstår väl att se, dom är ganska duktiga på att göra saker helt annorlunda än vad man tänkt sig i den serien...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Episod 9.

*nevermind*

Jag såg inte hela avsnittet, ena vart CP, och det var just den jag såg på.

Adam

Tror ni att han kommer mörda allihoppa?

Sen har jag en liten fråga;

Varför kunde inte Hiro rädda sin far? För att det var ödet?

Jag är helt förvirrad, förstod inte allt riktigt.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Episod 9.

F*n att

Noah dog, han var min favorit av "vanliga människor". Men dem säger ju att Claires blod kan hjälpa andra, kommer hon att göra det på Noah? Eller kommer kanske Adam in på sjukt vänster?

Såg du inte slutet eller?

Bra avsnitt, som vanligt. Saknade

Peter och Adam

dock, de absolut intressantanste just nu.

*edit*

:w000t:

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har jag en liten fråga;

Varför kunde inte Hiro rädda sin far? För att det var ödet?

Jag är helt förvirrad, förstod inte allt riktigt.

I guess. Tidsresor är obegripligt, finns massor av sådana... 'fel'. Eller vad man nu ska kalla det. Jag försöker att inte tänka alltför mycket på det, för att behålla min mentala hälsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har jag en liten fråga;

Varför kunde inte Hiro rädda sin far? För att det var ödet?

Jag är helt förvirrad, förstod inte allt riktigt.

Kommer du ihåg Charlie?

Hiro försökte ju rädda henne från att dödas av Sylar men istället dog hon av en hjärntumör eller nåt sånt, om han skulle ha räddat sin far skulle han säkert dö strax därefter av någon annan orsak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan tvekan det bästa avsnittet på säsong 2, men tänker inte skriva nåt om det för jag vet inte hur man gör för att det ska bli svart över texten (w00t)

Till vänster, under smilisarna. Klicka på "Insert: SPOILER".

GRYMT avsnitt! Älskar vändningarna som dom håller på att göra. :rolleyes:

Matts nya krafter är ju kung, bra att dom ger han mer. Och jag gillade verkligen delen att West blev polare med Bennet. Verkar som att alla delas upp i två sidor, the company och dom som är emot the company, synd bara att man inte vet vilka man ska hålla på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till vänster, under smilisarna. Klicka på "Insert: SPOILER".

GRYMT avsnitt! Älskar vändningarna som dom håller på att göra. :rolleyes:

Matts nya krafter är ju kung, bra att dom ger han mer. Och jag gillade verkligen delen att West blev polare med Bennet. Verkar som att alla delas upp i två sidor, the company och dom som är emot the company, synd bara att man inte vet vilka man ska hålla på...

Tack så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer du ihåg Charlie?

Hiro försökte ju rädda henne från att dödas av Sylar men istället dog hon av en hjärntumör eller nåt sånt, om han skulle ha räddat sin far skulle han säkert dö strax därefter av någon annan orsak.

Ah ok. Fänks. :rolleyes:

----

Adam, gick från gillad till hatad. (w00t)

Skall även tillägga att Noah är helt klart den coolaste "ickehjälten" imo. :P

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra avsnitt.

När jag läste innan vad avsnittet skulle handla om så tyckte jag det skulle bli töntigt att

Hiro skulle resa tillbaks i tiden och rädda sin pappa.

, men det vart riktigt bra och en "fin" stund när dom

fick säga hej då till varandra, men man kunde ju nästan lista ut att han skulle stanna och ta reda på vem som gjorde det.

Noah & co historia var riktigt bra den här gången, men hoppades ju hela tiden att han skulle

knäppa Mohinder, Bob och dottern.

,

speciellt Mohinder.

Och som sagt...vilken cliffhanger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Noah & co historia var riktigt bra den här gången, men hoppades ju hela tiden att han skulle

knäppa Mohinder, Bob och dottern.

,

speciellt Mohinder.

Fuck heller, det är ju Mohinder som kommer att sätta stora, gigantiska järn-käppar i hjulen för den koldioxidutsläppande, spädbarnspåkörande, monstervagnen även kallad The Company!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...