Jump to content

Nu är den här - iPhone!


samuelszon
 Share

Recommended Posts

applejobs_828649_0.jpg

Du läste rätt!

Hur många år har vi inte väntat på en "officiel" mobil från Apple? Ja, nu behöver vi inte vänta längre. Nya iPhone är här, och den ser riktigt läcker ut.

Givetvis har den stöd för musikuppspelning. Det jag tycker är märkligt att layouten på musikmenyn, alltså där du navigerar dig fram till en låt via "Artister » Red Hot Chili Peppers » o.s.v." ser lite annorlunda ut jämfört med tidigare versioner. Detta såg vi också när iTunes 7.0 kom, den isblåa och vita färgen blev ljusgrå samt gråblå. Är detta början på en ny design? I sådana fall tycker jag att det är riktigt tråkigt. Jag älskar det nuvarande gränssnittet och tycker det är synd om Apple ändrar en vinnande sak.

Mobilen kommer i en 8- samt 4GB version. Lite snålt kanske, med tanke på att den har stöd för videouppspelning och det klarar den av grymt. Skärmen är riktigt bra, 3,5 tums med, skulle gissa på 16 miljoner färger. Det finns inga knappar på mobilen vilket alltså innebär en pekskärm.

Det finns även tillgång för en 2.0 megapixels kamera. Formen då? Jo, den är riktigt tunn för att rymma så mycket. Formatet är överlag bra.

Och priset? Skulle gissa på en 4000:- om man vill äga denna skönhet. Jag kommer nog inte köpa denna, i alla fall inte vid lanseringen. Är nöjd med min nuvarande mobiltelefon.

Det jag också tycker är lite synd är att den bara kommer i svart (jag har bara lusläst lite, kan kanske komma i vitt men jag tror inte det). Apple har och kommer alltid förknippas med vitt, och då tycker jag att det är synd att låta en sådan revolutionerande pryl bära den svarta färgen.

Läs mer på Apples hemsida!

EDIT: Enligt Aftonbladet hamnar 4GB versionen på 3500:-. Där ser man! Priset tycker jag är helt klart acceptabelt. Något som jag glömde tillägga och som är dåligt är att iPhone bara finns, så länge, i en GSM-version. Alltså inte 3G, men vi får väl hoppas att det kommer.

mobilny_828649_1.jpg

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 101
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skärmen är riktigt bra, 3,5 tums med andra ord.

Säger väl i och för sig inte så värst mycket om hur bra skärmen är, förutom att den är stor. ^_^

Men det här verkar ballt, må jag säga. Trodde att priset skulle vara mycket högre! :unsure:

Hade jag inte köpt mig en mp3spelare alldeles nyligen så hade jag nog blivit ganska köpsugen..

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den nyskapande appeldesignen är borta, iaf tydligast på baksidan, riktigt jävla ful, där den ser ut som vilken handdator som helst. Kortingångarna och uttagen osv är dåligt och fult dolda, skärmen kommer att bli oroväckade kladdigt då det är tänkt att man ska använda fingrarna endast(!).

Ingen 3G till en början, vilket bakslag.

Snålt med minne, verkligen. Samt att det nya musikinterfacet såg kladdigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är nog de bästa som har hänt efter brödrosten!! :):P

och priset värkligen härligt...när släpps den hari sverige?....vill ha vill ha! ^_^

Den kommer 4Q till sverige, så i höst/vinter då.

Steve Jobs sa att en 3G-baserad mobil är planerad. Tror det är därför det tar sin tid innan de kommer till Europa. (såvitt jag vet så finns inte 3G i USA, inte i stor utsträckning iaf)

Det ser riktigt lovande ut, självklart vill jag ha en, men ska köra slut på min walkman först. (hoppas den blir stulen eller nåt :D)

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hörde att den skulle kosta lika mycket som en PlayStation 3 så nej tack. Definitivt inte intresserad. Finns billigare mobiler, mp3spelare, spelmaskiner som kan andvändas som webbläsare och bättre kameror.

Det gör den nog inte. ^_^

Kom nyss på att denna tråd skulle antagligen passa bättre i Musik, Film & Grafik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...