Jump to content

Nu är den här - iPhone!


samuelszon
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 101
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nokia 6280 kostade 4500 utan abonemang när jag skaffade min... Dock tog jag den med abonemang och fick därför bara betala 99 kronor.

Och med det vill du ha sagt...?

IPhone är väl som Neonode* att man aldrig rör själva skärmen utan att man bara drar med fingret/tummen över skärmen? :)

Verkar jobbigt att hålla upp tummen ovanför skärmen. :(

Säker på att det var så på Neonode?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och med det vill du ha sagt...?

Verkar jobbigt att hålla upp tummen ovanför skärmen. :(

Säker på att det var så på Neonode?

Jaa min kompis har en sån, ser "kostigt/sjukt" ut när han drar tummen tvärs över skrämen (med 1cm mellan fingret och skärmen) för att ta bort knapplåset :)

Eftersom den är "touchscreen" så antar jag att man touchar/rör skärmen.

Okej, läste inte första sidan så noga :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och med det vill du ha sagt...?

Ja om du läser vad det är jag har quotat precis ovanför så kanske du förstår.

Men för att vara jätte och snudd på övertydlig så menar jag bara att den förmodligen kommer kunna köpas för några kronor med abonemang samt att den antagligen sjunker i pris lika fort som alla andra mobiltelefoner.

Vart det bättre så?

Edit: Och just det. Den delen utav inlägget skrev jag i min editation bara för att berätta att det förmodligen blir så som jag skrivit.

Själva inlägget handlade ju mer om att jag undrar över att det står som det gör på skärmen om det inte finns knappar.

Redigerad av Friberg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för att vara jätte och snudd på övertydlig så menar jag bara att den förmodligen kommer kunna köpas för några kronor med abonemang samt att den antagligen sjunker i pris lika fort som alla andra mobiltelefoner.

Jag vet inte riktigt. Tänk på att det priset som står i dollar är MED abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte riktigt. Tänk på att det priset som står i dollar är MED abonnemang.

Den informationen missade jag nog tyvärr.

Men nu när den är intagen har jag bara två saker att säga.

1. Det skulle kunna vara så att cingular inte tar extra avgift för sänkt pris på mobiltelefonen för om de gör detta (vilket de flesta svenska företag gör. Vet ärligt talat inget som inte gör det) så kommer ju telefonen att kosta nästan 10.000 istället för 4500/5000. Tror faktiskt att jag har rätt om att det kommer vara ett lägre pris med abonemang.

2. Om jag trots min överläggning här ovan har fel, så vill jag bara be om ursäkt och ta tillbaks det jag sagt om priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaa min kompis har en sån, ser "kostigt/sjukt" ut när han drar tummen tvärs över skrämen (med 1cm mellan fingret och skärmen) för att ta bort knapplåset :huh:

Okej, läste inte första sidan så noga :lol:

:lol:

Nej nej, du har fett med fel. Tror du att det är någon IR som kan läsa av rörelserna över skärmen? :lol:

Det är touchscreen, liksom på iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det touchscreen även om man inte rör skärmen? :huh::lol:

Men. :lol:

Touch betyder "beröring" eller "nudda" på engelska - you name it. Neonode har touchscreen, man måste nudda skärmen för att den skall reagera alltså.

Att man har fingret ovanför skärmen och navigerar sig fram på det sättet är något du fått om bakfoten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men. :lol:

Touch betyder "beröring" eller "nudda" på engelska - you name it. Neonode har touchscreen, man måste nudda skärmen för att den skall reagera alltså.

Att man har fingret ovanför skärmen och navigerar sig fram på det sättet är något du fått om bakfoten.

:huh::lol: Nu ska jag skälla på han i skolan, han påstog att det inte var touch när jag fråga :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:huh::lol: Nu ska jag skälla på han i skolan, han påstog att det inte var touch när jag fråga :lol:

Det behöver du inte! :lol:

Optisk skärm

Vi har tagit bort den traditionella knappsatsen på våra mobiler – tangentbordet finns på den optiska skärmen i stället. Neonode är därför enkel att använda med en hand, du sveper bara över och klickar på skärmen för att komma åt mobilens alla funktioner. När du ska ringa eller skicka SMS skriver du siffrorna och bokstäverna direkt på skärmen med tummen.

Detta är möjligt på grund av Neonodes patenterade skärmteknik zForce. Tekniken bygger på ljusstrålar som formar ett rutnät över skärmen. När ditt finger korsar ljusstrålarna, läses fingrets position av. Du behöver därför varken använda en penna eller något tryck på skärmen.

Displayen har ett skyddande plasthölje, som gör att den ljusstrålestyrda skärmen inte skadas av flitig användning.

Källa: http://www.neonode.com/templates/navigatio...ge____904.aspx#

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, det är inte så att man kan ha fingret en centimeter över skärmen och på sätt navigera - man glider fram, det gör man men inte från 1 cm. T.ex. när du rullar i menyer drar du med tummen längst sidan och du duttar inte på någon nedåt pil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, det är inte så att man kan ha fingret en centimeter över skärmen och på sätt navigera - man glider fram, det gör man men inte från 1 cm. T.ex. när du rullar i menyer drar du med tummen längst sidan och du duttar inte på någon nedåt pil.

Men jag kanske överdrev med avståndet mellan fingret och mobilen men alla förstog ju vad jag menade :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...