Jump to content

Nu är den här - iPhone!


samuelszon
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 101
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

För att klargöra.

Man rör inte skärmen utan ett "plasthölje" som sitter framför skärmen (displayen) som på den största delen utav alla andra mobiltelefoner.

Skillnaden?

Andra prylar med Touchscreen har inte ett skyddande hölje framför som man rör istället för själva skärmen (displayen).

Detta har dock gjorts möjligt till Neonode genom att man satt små ljusstrålar som bildar det så omtalade nätet över skärmen (displayen) vilka man bryter när man sätter ner tummen och därigenom får man samma effekt som med en traditionell touchscreen men utan att du kan trycka sönder tekniken.

Så på sätt och vis har ni båda två rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att klargöra.

Man rör inte skärmen utan ett "plasthölje" som sitter framför skärmen (displayen) som på den största delen utav alla andra mobiltelefoner.

Skillnaden?

Andra prylar med Touchscreen har inte ett skyddande hölje framför som man rör istället för själva skärmen (displayen).

Detta har dock gjorts möjligt till Neonode genom att man satt små ljusstrålar som bildar det så omtalade nätet över skärmen (displayen) vilka man bryter när man sätter ner tummen och därigenom får man samma effekt som med en traditionell touchscreen men utan att du kan trycka sönder tekniken.

Så på sätt och vis har ni båda två rätt.

Ah! Äntligen! Du fattar vad jag menar.

Och ur min synvinkel: det jag menade var att det är på sätt och vis touchscreen - du nudder ju skärmen för fan; en s.k. touchscreen. Däremot trycker du inte lika mycket när du skall dra eller gå vidare på en Neonode som en exempelvis iPhone, HP iPaq 5450 (eller vad den heter, en sån där handdator) eller en HTC Tytn.

Du rör den lätt bara.

Skit samma, denna tråd handlar inte om Neonode. Och apropå handlar, är det någon som seriöst hade tänkt och köpa den? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah! Äntligen! Du fattar vad jag menar.

Och ur min synvinkel: det jag menade var att det är på sätt och vis touchscreen - du nudder ju skärmen för fan; en s.k. touchscreen. Däremot trycker du inte lika mycket när du skall dra eller gå vidare på en Neonode som en exempelvis iPhone, HP iPaq 5450 (eller vad den heter, en sån där handdator) eller en HTC Tytn.

Du rör den lätt bara.

Skit samma, denna tråd handlar inte om Neonode. Och apropå handlar, är det någon som seriöst hade tänkt och köpa den? :huh:

Jag funderar på att köpa den/önska mig den. Får se vad jag känner när den väl kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah! Äntligen! Du fattar vad jag menar.

Och ur min synvinkel: det jag menade var att det är på sätt och vis touchscreen - du nudder ju skärmen för fan; en s.k. touchscreen. Däremot trycker du inte lika mycket när du skall dra eller gå vidare på en Neonode som en exempelvis iPhone, HP iPaq 5450 (eller vad den heter, en sån där handdator) eller en HTC Tytn.

Du rör den lätt bara.

Skit samma, denna tråd handlar inte om Neonode. Och apropå handlar, är det någon som seriöst hade tänkt och köpa den? :huh:

Jag vill ha en, och kommer nog att köpa en. Men sen är ju frågan när också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
Måste dra upp den här tråden..

De flesta vet nog att iPhone släpps i juni i USA, men vi här får vänta till hösten (sant va?)

Så, jag undrar. Om jag skulle importera en iPhone från USA skulle den funka här då?

Om jag har förstått det rätt så fungerar iPhone bara med ett telefonföretag i USA.

Den är alltså liksom opperatörslåst.

Detta opperatörsbolag har knappast etablerat sig i Sverige.

Så nej. JAG tror iaf inte det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den nyskapande appeldesignen är borta, iaf tydligast på baksidan, riktigt jävla ful, där den ser ut som vilken handdator som helst. Kortingångarna och uttagen osv är dåligt och fult dolda, skärmen kommer att bli oroväckade kladdigt då det är tänkt att man ska använda fingrarna endast(!).

Ingen 3G till en början, vilket bakslag.

Snålt med minne, verkligen. Samt att det nya musikinterfacet såg kladdigt ut.

Den nyskapande Apple designen är borta, tydligast på baksidan. Väldigt ful med tanke på att den ser ut som vilken handdator som helst. Kortingångarna och uttagen är dåligt och fult dolda. Skärmen kommer att bli oroväckande kladdig då det är tänkt att man endast ska använda sig utav fingrarna.

Ingen extra dödlig strålning till en början, vilket bakslag för trångsynta.

Snålt med minne, verkligen. Samt att det nya musikgränssnittet såg kladdigt ut.

Varsågod. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

iPhone med GSM kommer aldrig till Sverige. 3G har inte kommit lika långt i USA som i sverige, därför börjar de med en GSM version i USA.

Operatören i Sverige verkar bli telenor.

Det FÅR inte bli telenor, då hänger jag mig. Så värdelös mottagning uppe i övik då! Hoppas att det kommer med telia också. Men... Kommer det bara med 3G till Svergie?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den nyskapande Apple designen är borta, tydligast på baksidan. Väldigt ful med tanke på att den ser ut som vilken handdator som helst. Kortingångarna och uttagen är dåligt och fult dolda. Skärmen kommer att bli oroväckande kladdig då det är tänkt att man endast ska använda sig utav fingrarna.

Ingen extra dödlig strålning till en början, vilket bakslag för trångsynta.

Snålt med minne, verkligen. Samt att det nya musikgränssnittet såg kladdigt ut.

Varsågod. :ph34r:

Booo, get off the stage!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...