Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Verkligen? Länk och nån mindre guide skulle uppskattas. :)

Till 5.50 versionen, that is.

(Ja, jag vet vad google är, sökte efter "PSP Custom Firmware 5.50". Finns hur många versioner utav det som helst.)

5.50 GEN-D3 heter den, går att läsa om i början av den här tråden:

http://forums.qj.net/psp-homebrew-hacks-he...tion-guide.html

Men eftersom du har OFW så måste du (väl) hålla på och strula med ett pandora-batteri och grejer... Aja, jag låter Henki svara på det här istället. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5.50 GEN-D3 heter den, går att läsa om i början av den här tråden:

http://forums.qj.net/psp-homebrew-hacks-he...tion-guide.html

Men eftersom du har OFW så måste du (väl) hålla på och strula med ett pandora-batteri och grejer... Aja, jag låter Henki svara på det här istället. :o

Det beror på modell samt vilken OFW som är installerad. Jag hittade ju min gamla fat-PSP (med "normalt" moderkort) som hade OFW 2.00 installerad. Fick hjälp på flashback med en länk till ett visst forum där det fanns god information om hur jag skulle gå till väga. Om du har en senare OFW än 5.03 (såg nu att du har det) så måste du trixa med pandora-batteri, jag är dock ej säker på detta. Om inte, förutsatt att du har en modell som stödjer CFW-flashning, så finns det information att tillgå på internet.

Faller inte sådan här diskussion under warez-regeln, btw? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope. Vi har inte tankat nåt olagligt. Samma som att snacka om PS2-chippning, det kan ju lika väl handla om att personen ifråga vill ha en regionsfri DVD-spelare.

Ah, då vet jag.

Om Herr Rixxz bor i Stockholmstrakten (Alternativt nära någon annan forumit med CFW-PSP) och om herrn är för snål för att införskaffa sig ett PB så kanske, men bara kanske, jag kan hjälpa till genom att göra om mitt standard-batteri till ett pandora. Det skulle dock förutsätta kontakt/hembesök vilket kan vara lite läskigt att bestämma över internet.

:o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Hittade batteriet till mitt gamla PSP i en byrålåda. Gjorde lite snabbt och smidigt om det till ett Pandoras Battery.

Följde en liten guide på YouTube, som samtidigt lärde mig hur man skapade ett Magic Memory stick och flashade om PSP:et till CFW 4.01 M33-2.

Allting fungerar prima, dock är jag osäker på vad jag ska göra härnäst. Nu när jag har CFW borde det väl vara relativt enkelt att uppgradera/flasha till ett nyare CFW? 4.01 är ju trotsallt rätt gammalt.

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, titta på psp-hacks.com där det står hur du uppgaderar från CFW till ett nyare CFW. Där finns även länkar till nedladdning, jag tror att 5.5 GEN-D3 är nyast eller något liknande namn.

http://www.psp-hacks.com/forums/f133/the-h...49/#post1084293 med länk till nedladdning m.m.

I och med att du har 4.01 kan du starta på punkt 4;

4) Start here if you have firmware above 4.00 M33
Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag var på vippen att köpa Monopol från den amerikanska PSN-affären, men när $4.99 inte räckte utan att de ville ha 30 cent i skatt, då sket det sig. Inte för att jag är snål på 30 cent, men för att minimum-laddningen för PSN-Wallet är just 5 dollar, nästa steg är $10. Och 70 spänn betalar jag inte för att få en icke-adhoc, icke-online, icke-fysisk utgåva av Monopol som antingen bara är för en spelare (mig) eller för upp till 4 spelare (bröderna) om somrarna. Och jag betvivlar att det hade blivit jättemycket spelat ändå. 35 spänn är okej, 70 är det inte.

Är det nån som sett några schyssta Minis i butiken? Jag blev lite sugen på det enkla konceptet och snyggheten i Monsters (Probably) Stole My Princess, men det kändes lite dyrt för något som troligen har både kort speltid och noll återspelbarhet.

screenshot_psp_monsters_probably_stole_my_princess003_1169622_0.jpg

4287223355_64c712cec7_1169622_1.jpg

Och har ni kollat Comics? Jag gillar konceptet skarpt, såhär ska man läsa serier digitalt! :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket kan man egentligen sälja en fet-PSP från 2006 i mycket gott skick för idag? Eftersom jag inte använder den så mycket har jag funderat på att sälja... Samtidigt vet jag inte om det är värt besväret om jag bara får ut en femhunka.

Det blir nog inte mycket pengar. Inte ens de som jagar enkla, okrypterade moderkort bryr sig nog om en gammal phat när även slim (och 3000?) går att hacka. Får du 800 har du tur.

Kolla blocket annars?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det finns väl "PSNLover" (förr under namnet PSNFucker)?

Det har jag aldrig hört talas om ^_^ Vad är det för något ?

Men... Det verkar ju göra så att man kan komma in på PSN vilken frimware man än är på. Det har väl ingenting med att faktiskt få CFW ?

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag aldrig hört talas om ^_^ Vad är det för något ?

Men... Det verkar ju göra så att man kan komma in på PSN vilken frimware man än är på. Det har väl ingenting med att faktiskt få CFW ?

Jaoh... man måste väl ha CFW för att använda PSNL. Grejen med PSNL är ju att det går att använda PSN även på CFW som inte är up-to-date med senaste OFW.

Min PSP är just nu senaste OFW, men man kanske borde gå ner sig till senaste CFW med PSNL... fast jag använder den ju ändå inte så vad spelar det för roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Tror ni att jag skulle kunna sälja min PSP (Phat) för 1500kr? Den är flashad, så man kan spela nerladdade spel samt hemagjorda spel och applikationer, har ett två gigs minneskort och till följer originallådan samt tre spel och två filmer?

Kanske lite mer än vad den är värd egentligen men vill ju gärna ha ut så mycket jag kan av den. Och det finns en person som Kan vara villig att betala så mycket för den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...