Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Adhoc party kommer till USA, europa härnäst? :(

http://ps3.qj.net/Sony-trademarks-Adhoc-Pa...g/49/aid/133146

PSP - PSP adhocspel kommer alltså stödas online genom att använda PS3 som router! :)

Det låter ju riktigt skoj. Kommer man då alltså att kunna spela VCS multiplayer online istället för att behöva lira wifi med polare inom en viss radie? Det vore bra.

Men eftersom att jag inte har en Ps3 så bryr jag mig inte speciellt mycket just nu. Jag är mer sugen på PSPversionen av GTA Chinatown Wars, samt Assasins Creed: Bloodlines.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har... Hum... Fixat Loco Roco 2 nu. Såg på introfilmen och körde första banan. Samma sköna känsla som ettan har, men mer. Verkar jättebra.

Ska spela lite senare idag/ikväll då jag ska till min farmor, och sedan så får jag väl hoppas att det räcker tills en bit in i Augusti då jag ska bila ner till Göteborg. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 month later...

PSP-spelen GTA: LCS, GTA:VCS, GTA: Chinatown Wars, Warriors och Beaterator släpps på PSN inom kort. Just so you know :ermm:

Jag tror iofs att folk antingen fultankar eller köper en fysisk kopia av spel, jag ser ingen riktig charm i att köpa rena onlinelicenser. Jag har ett-två sådana spel och jag hade hellre haft dem på retail, tror jag. Fördelen är att man slipper skivan och högre fläkt (på PS3), nackdelen är att man ju inte kan sälja spelet när man är klar med det och man får varken något att visa i spelhyllan, eller någon instruktionsbok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Aha, fan vad jag är kass. Vad är det senaste då, som är ute?

Ingen aning :mf_doof: M33 görs inte längre iaf, det är GEN numera och de har jag aldrig ens sneglat på. Det vore däremot trevligt att ha senaste FW eftersom man då kan använda Adhoc Party, ett PS3-program som gör att man använder PS3 som router för PSP-adhocspel. GTA LCS och VCS online FTW! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Ska jag inte kunna spela alla spel om jag har 5.00 M33-3? Får felmeddelande när jag vill köra .iso-filer av spel som inte ens är så jättenya (tror jag).

Nej 5.00 M33-3 kan inte spela dom absolut nyaste spelen, tror inte ens att den nyaste cfw klarar det. Vad försöker du spela?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, ska installera 5.50 GEN-D3 Final och kolla. Jag försöker spela Buzz Quiz World och något som hette "Minis pack" eller något sådant med spel som Bloons och Yetisports. :mf_doof:

Hur var det nu, försvinner filerna på ens minneskort när man flashar? (Jag är ganska säker på att svaret är nej)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur var det nu, försvinner filerna på ens minneskort när man flashar? (Jag är ganska säker på att svaret är nej)

Nej det gör dom inte. Om man vill så kan man formatera minneskortet innan man flashar men det är mest för att vara på säkra sidan. Jag gör det aldrig numera och det har funkat fint.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Homebrewscenen har varit så seg på att leverera CFWs som är up to date på sistone att jag överväger att gå över till OFW. Vad jag vet kan man fortfarande Pandora ned sig och jag har redan ett extra batteri samt flertalet minneskort. Jag vill kunna spela GTA online med min PSP. Adhoc Party lär inte funka på nån CFW som vi får se inom den närmaste tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag är extremt hypad för remaken av det första Silent Hill, Silent Hill: Shattered Memories, men spelet har inte släppts här ännu, men efter en liten stunds letande hittade jag spelet här, där det kommer in i lager på tisdag. Mitt problem är att spelet är i NTSC, kommer det att funka på min PSP ändå? Jag har hört att alla PSP-spel är regionsfria, är det sant?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...