Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Borde jag?

Eller är det värt att betala 600kr extra för Slim?

Enligt mig så är det inte värt att betala flera hundra extra för slim, skillnaderna är inte så stora mellan slim och vanliga. Hade det var ungefär samma pris så hade det väl varit okej, men 600 känns väldans mycket för så lite.

Enligt mig som sagt, sedan är det ju upp till dig om du vill betala 600 extra för det som slim ger. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh vad skönt det var att ha ett PSP under den fem timmar långa dötiden på en nattsömnig flygplats i London. :sick: Kollade hela säsong 7 av Scrubs och lirade en massa Loco Roco. :naughty:

Var skitsugen på att spela ett nyinförskaffat Need for Speed: Pro Street på flyget hem, men det ville självklart inte funka med min firmware.

Vad tycker ni jag ska göra, uppdatera till en officiell firmware och sedan göra om hela skiten med hjälp av Henkib..Pandora? Eller hur går det till egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh vad skönt det var att ha ett PSP under den fem timmar långa dötiden på en nattsömnig flygplats i London. :) Kollade hela säsong 7 av Scrubs och lirade en massa Loco Roco. :P

Var skitsugen på att spela ett nyinförskaffat Need for Speed: Pro Street på flyget hem, men det ville självklart inte funka med min firmware.

Vad tycker ni jag ska göra, uppdatera till en officiell firmware och sedan göra om hela skiten med hjälp av Henkib..Pandora? Eller hur går det till egentligen?

Lol :angry:

Det låter som att gå en lång omväg, testa att avinstallera din CFW till 1.50 igen och därifrån kämpa dig upp mot 5.00 M33-3. Det blir ett antal uppgraderingar (och avinstallation är inte heller det enklaste vad jag minns) men du behöver iallafall inte släpa dig hit...

...fast det vore trevligt <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skulle kunna testa Recovery Flasher.

Du kan upp/nergradera som du vill utan att du behöver Pandora.

Den kan uppgradera direkt till 5.00m33 utan krångliga omvägar. :P

http://forums.qj.net/showthread.php?t=143300

Wow, imponerande! :) Den hade jag kanske kunnat använda mig av när jag semibrickade min! Istället satt jag och eXotic på bibban igen :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

iRShell 4.7 har släppts! :confused:

Med stöd för 5.00m33-3

Efter att projektet legat orört i nästan ett år så är Ahman tillbaka!

iRShell fungerar som en XMB-ersättare.

Istället för XMB så får man ett ikonbaserat skrivbord där man hittar allting.

Fullproppat med härliga funktioner.

Möjligheten att använda PSPn som multifjärrkontroll till TV, DVD m.m.

Spela egen musik in-game.

Ha USB-anslutningen igång in-game.

USBHost, NetHost, file-manager, filöverföring via WLAN, lösenordsskydd, detaljerad systeminformation och mycket mer.

Det går att skräddarsy precis som man vill med teman etc.

Finns även möjligheten att starta flashspel direkt från menyn (spara .swf på minneskortet).

Det är helt säkert att använda, man startar den ifrån "GAME" som vanliga homebrews (autostart finns som tillval) och man kan närsomhellst switcha tillbaka till XMB med en knapptryckning.

Rekommenderas. :D

http://pspupdates.qj.net/AhMan-to-return-w...g/49/aid/126029

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Finns även möjligheten att starta flashspel direkt från menyn (spara .swf på minneskortet).

Så om jag på något sätt lyckas spara http://amuse.hamsterpaj.net/distribute/game/moore_bloons.swf på datorn så kan jag ligga och lira det på PSP:t sedan? :)

Snabb edit: Sparat och klart. :(

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, måste du posta såna länkar när jag har jobb att göra :)

Måste förresten tacka Alle090 för tips om batteri:

Då letade jag efter ett 2600 mAh-batteri men hittade inget, sen försvann även de vanliga 1800 från internet och den enda länk som fanns kvar var just den där. Tror det blev 410 kronor totalt, men så slut som mitt batteri var så var det väl värt det antar jag. Nu kan jag ju börja använda den igen :)

Börjat kolla en hel del på film, eller åtminstone tänker jag börja. Åker till Marocko i veckan och då ska jag se Wall-E, slutet på Kingdom of Heaven och kanske även Alien (1) :)

EDIT: På planet alltså :( Inte mycket att punga ut semesterpengar för annars :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...