Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Det är någonting annat som spelar in, jag vet inte riktigt vad. Men 256MB minst, och 2GB(?) mest ska minneskortet vara.

12. You may now drag -n- drop (or copy and paste) your backed up files from step 1 back

onto your memory stick, but make sure you leave a MINIMUM of at least 70mb free

space (35mb for a Phat) if you want to dump the NAND of the PSP that you'll be

installing cfw on. To learn how to install cfw with your new “NextGen_MMS,” continue

to Section D.

FUCK!

Måste jag vänta ännu längre, har ju inget minne som är 256 mb stort :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ingen familjemedlem som har ett sådant kort i sin Sony Ericsson-mobil, då? ;)

Alla har en mobil från SE, men ingen som är över 128 mb. Det var min egna som var 128 mb. :)

Men jag får väl köpa ett nytt då, synd bara.

Men nu när jag testade hände inget igen, skärmen är svart och batteri ikonen lyser grön. Jag har provat att hålla in olika knappar, min inget funkar. Även då minnet är för lite borde det iallafall starta?

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket kan man göra med ett psp egentligen?

Hörde att man kunde lägga in NES-emulatorer och grejjor men det låter ju helknas.

Och ifall man ska köpa skiten, vilket paket borde man gå efter? Så jag slipper beställa massa saker i efterhand

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde att man kunde lägga in NES-emulatorer och grejjor men det låter ju helknas.

Vad låter helknas med det? Dom fungerar skitbra och är jättekul att kunna lira t.ex Super Mario Bros 3 on the run.

Man kan göra en väldans massa saker med en PSP om man bara flashar den, vilket det finns en hel del personer som kan hjälpa dig med. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket kan man göra med ett psp egentligen?

Hörde att man kunde lägga in NES-emulatorer och grejjor men det låter ju helknas.

Och ifall man ska köpa skiten, vilket paket borde man gå efter? Så jag slipper beställa massa saker i efterhand

Köpte ett PSP för inte så länge sen.

1. Ja man kan ha emulatorer till gammla konsoller så som PS1, Sega, Genise osv osv. Men dessa kräver custom Firmware, alltså en hackad firmware. Dessa är lite krånliga att installera. Om man köper ett SLIM så krävs ett special batteri (du kan göra om ditt vanliga batteri och sedan återställa.)

2. Du borde inte köpa det nysate SLIM. Det finns en sorts PSP ute som INTE går att modda med CFW.

Men fixxade nyss CFW och 4gb minne. HELT UNDERBART! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad låter helknas med det? Dom fungerar skitbra och är jättekul att kunna lira t.ex Super Mario Bros 3 on the run.

Man kan göra en väldans massa saker med en PSP om man bara flashar den, vilket det finns en hel del personer som kan hjälpa dig med. -_-

Köpte ett PSP för inte så länge sen.

1. Ja man kan ha emulatorer till gammla konsoller så som PS1, Sega, Genise osv osv. Men dessa kräver custom Firmware, alltså en hackad firmware. Dessa är lite krånliga att installera. Om man köper ett SLIM så krävs ett special batteri (du kan göra om ditt vanliga batteri och sedan återställa.)

2. Du borde inte köpa det nysate SLIM. Det finns en sorts PSP ute som INTE går att modda med CFW.

Men fixxade nyss CFW och 4gb minne. HELT UNDERBART! :naughty:

Tackar, tackar.

Har ni några länkar som handlar om just modda sitt psp?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brickade mitt PSP för någon timme sedan. Ajrå. Har ingen möjlighet till att få tag i en maskin som redan har CFW, så jag beställde ett pandorabatteri från PSXCare.

Det är fortfarande möjligt att få in filerna som behövs på minneskortet utan att använda CFW, ritey?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brickade mitt PSP för någon timme sedan. Ajrå. Har ingen möjlighet till att få tag i en maskin som redan har CFW, så jag beställde ett pandorabatteri från PSXCare.

Det är fortfarande möjligt att få in filerna som behövs på minneskortet utan att använda CFW, ritey?

Ja har du en kortläsare eller en annan PSP så. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Duger det med en PSP med OFW? Vill vara säker, så jag hinner slänga in ett minneskort som redan har filerna på i beställningen innan dom skickar ifall det behövs. :shifty:

Du ska ju bara lägga in ett par filer på minneskortet, så ja. Jag har ingen erfarenhet av pandoras, men jag är 99% säker på att det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, du vill unbricka din PSP? :shifty:

Eller har du köpt en ny?

Hans PSP blev bricked och han beställde ett pandoras battery från något ställe (eftersom att han inte hade en cfw PSP tillgänglig själv), och det han undrade var om han kunde lägga in filerna som behövs på sitt minneskort utan att ha en psp med CFW. Vilket jag antar att man kan, då det bara är filer. Han/man kan / (ska inte) använda dom utan pandoras battery, och det är ju knappast någonting som händer med psp'n om du bara startar den med filerna på minneskortet.

Som sagt. Det är ju ett minneskort. Så man borde kunna lägga in filerna i det via en kortläsare eller vad som helst, för att sedan sätta i sin PSP tillsammans med Pandoras Battery.

Hoppas att det funkar.

Delvis för att du ska få din PSP tillbaks så snabbt som möjligt. Och sedan så vill ju jag ha ett julkort av dig också. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hans PSP blev bricked och han beställde ett pandoras battery från något ställe (eftersom att han inte hade en cfw PSP tillgänglig själv), och det han undrade var om han kunde lägga in filerna som behövs på sitt minneskort utan att ha en psp med CFW. Vilket jag antar att man kan, då det bara är filer. Han/man kan / (ska inte) använda dom utan pandoras battery, och det är ju knappast någonting som händer med psp'n om du bara startar den med filerna på minneskortet.

Som sagt. Det är ju ett minneskort. Så man borde kunna lägga in filerna i det via en kortläsare eller vad som helst, för att sedan sätta i sin PSP tillsammans med Pandoras Battery.

Hoppas att det funkar.

Delvis för att du ska få din PSP tillbaks så snabbt som möjligt. Och sedan så vill ju jag ha ett julkort av dig också. :shifty:

Jahaaaaa

Ok, nae, Saken är den. Utan ett service batteri/pandoras batteri så läser inte PSP filerna från minneskortet. Man måste vara i service läge för det. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahaaaaa

Ok, nae, Saken är den. Utan ett service batteri/pandoras batteri så läser inte PSP filerna från minneskortet. Man måste vara i service läge för det. :(

För vi har påstått raka motsatsen. :confused:

Batteriet kommer på tisdag eller onsdag, så jag får klara mig utan på bussen dom första dagarna, men det går nog. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yäyä. Ska beställa mitt psp nu någon dag och undrar nu lite.

Vilka saker utöver själva psp't behöver jag så jag kan modda det så jag kan spela NES emulator och liknande?

Kan man skicka psp't till ställen så dom gör det åt en eller är lika simpelt som alla får det att låta som? ; )

Och jag skulle alltså hålla mig undan ifrån slim ifall jag vill ha det moddat?

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yäyä. Ska beställa mitt psp nu någon dag och undrar nu lite.

Vilka saker utöver själva psp't behöver jag så jag kan modda det så jag kan spela NES emulator och liknande?

Kan man skicka psp't till ställen så dom gör det åt en eller är lika simpelt som alla får det att låta som? ; )

Och jag skulle alltså hålla mig undan ifrån slim ifall jag vill ha det moddat?

Jag är inte säker, men jag tror att man måste ha Custom Firmware. Det går väl inte utan det?

Ja, det finns ställen att skicka till, men då kostar det. Följer man alla guider till punkt och pricka så är det inte så svårt, det är väl mest mod man måste skaffa sig när man ska flasha för första gången. Jag hade Henkibojj via msn som stöd, det hjälpte mig.

Du behöver inte hålla dig från slim, men om du skaffar en slim så måste du ha någon i din närhet som har ett psp med CFW på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...