Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Det blir väl Dark Alex's 5.00 M33-4

Vet inte vilken du skall ha ifall du har phat?

EDIT: Yayyaaaayyy Nyyyssiiddaaa!!!

Okej, just nu har jag 3.40OE och jag vill lägga in 5.00 M33-4.

Jag läste på något forum om någon som har haft 3.71 och var tvungen att uppgradera till "vanliga" 5.00 sen till 5.00 M33-4.

Måste jag göra samma sak, kan PSPn bli brickad om jag lägger in 5.00 M33-4 direkt?

Jag känner mig lite lost nu.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, just nu har jag 3.40OE och jag vill lägga in 5.00 M33-4.

Jag läste på något forum om någon som har haft 3.71 och var tvungen att uppgradera till "vanliga" 5.00 sen till 5.00 M33-4.

Måste jag göra samma sak, kan PSPn bli brickad om jag lägger in 5.00 M33-4 direkt?

Jag känner mig lite lost nu.. :(

Nej, nåt sånt kommer du inte behöva göra. Och det är nog rätt bra jäkla liten risk att det skulle hända. Jag tror du kan köra igång efter readme-instruktionerna, även om 3.40 är väldigt gammalt nu.

Direktlänk till 5.00 M33-4

5.00 M33-4

----------

Instructions: Copy UPDATE folder /PSP/GAME/ and run.

If you come from a version prior to 5.00 M33, put sony update as 500.PBP in same folder, or let the program download it for you using a wifi connection.

Du måste alltså tanka 5.00-uppdateringen (och packa upp), samt döpa om EBOOT.PBP till 500.PBP och lägga i PSP/GAME.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken FW Kör du? Funkar den bra? Jag är lite fundersam justnu.. :(

5.00 M33-4 >_< Har uppdaterat många gånger och alltid är det nåt nytt som funkar bra. Minns inte vad just 5.00 gör men det du saknar är nog internetradio, sleeptimer, automatisk USB-uppkoppling, nytt standardtema (det gamla finns kvar), bättre RSS-inställningar (eller så är det lika gammalt), ett antal musikvisualizers, bättre (men fortfarande dåliga) musikkopieringsrutiner från PS3 till PSP, en direktikon under Network för googling, online-instruktionsböcker, en herrans massa video- och musikcodecs, samt en helt ny flik för Playstation Network.

Det är de jag kommer på spontant som tillkommit sen 3.40.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, nåt sånt kommer du inte behöva göra. Och det är nog rätt bra jäkla liten risk att det skulle hända. Jag tror du kan köra igång efter readme-instruktionerna, även om 3.40 är väldigt gammalt nu.

Direktlänk till 5.00 M33-4

Du måste alltså tanka 5.00-uppdateringen (och packa upp), samt döpa om EBOOT.PBP till 500.PBP och lägga i PSP/GAME.

Okej, så om jag har fattat rätt så ska jag tanka den första filen först och köra den sen hämta den andra och köra den? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, det gick inte jag måste ha 3.53 eller uppåt för att kunna lägga in den.

Skaffa det då :(

Läste readmen och geez, vilka omvägar man tog dåförtiden!

Kom på att den video jag gjorde för väldigt länge sen faktiskt fortfarande gäller, trots att det här gällde 3.40 OE-A (som du har), men 3.52-installationen går till på samma sätt. Byt ut lite siffror bara.

[youtube-old]955jmSd7ZYg[/youtube-old]

Väl när du har 3.52 ska det bara vara att installera 5.00 M33-4 antar jag. Det stod ju åtminstone så.

Stod det verkligen 3.53 förresten? Jag minns ingen 3.53:a.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3.52 menade jag, gick nog lite fort igår >_<

Nästa problem är att mina sparfiler blev korrupta, ingen större fara men ska det bli så?

Midnight Club vägrar att fungera, man kan se introt sen blir PSPn svart sen stänger den av sig.. :(

Fixade det själv. Gjorde jag inte alls det, PSP stänger fortfarande av sig själv..

Tack för hjälpen ändå!

Redigerad av Juster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Juster, är det 3.52 du har nu? Det hade jag jättelänge och efter ett tag blev lite knepigt när jag försökte spela nyare spel. Blev svart och stänger av sig/hänger sig. Testa att uppdatera till 5.00 m33-4 nu, så ksa det nog ordna sig. :)

Fråga

Jag vill spela flash-spel (.swf-filer) på mitt PSP. Hur gör jag? Installerar den där irshell-grejen eller finns det enklare sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag slängde in 5.00 M33-4 igår, så inget utav spelen funkar.

Mycket märkligt, det enda jag kan tänka mig är att du inte har nån 1.50-kernel inlagd, men det har jag aldrig hört att man ska behöva göra för sparfiler.

Fråga

Jag vill spela flash-spel (.swf-filer) på mitt PSP. Hur gör jag? Installerar den där irshell-grejen eller finns det enklare sätt?

Släng in det var som helst på minneskortet och kom ihåg adressen, sen går du dit med webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, vart kan jag med fördel lägga den och vad exakt är det jag ska göra med webbläsaren?:)

Lägger du den i X:\flashspel\KEBAB.swf ska du gå till webbläsaren och skriva in file:/flashspel/KEBAB.swf och så är du där. <_<

Minns inte om det är dubbelslash på file:/ men den ligger längst ned i URL-snabbskriften.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
God morgon, yo.

Jag köpte en PSP igår, version 3.93. Har någon av er provat följande?

http://forums.qj.net/showthread.php?t=143300

Om jag har förstått rätt så slipper man ett pandora batteri med den där.

För att kunda använda det där så måste du ha ett PSP som redan är flashat, det är till för att återställa ett brickat PSP utan att behöva använda Pandora.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...