Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Ja jävlar, 4 gig räcker riktigt länge om du bara ska ha savegames på den. Billigt med som sagt, på min tid kostade den runt 500-lappen eller något. :P

Såg just att de inte hade den i lager. Så jag funderar på en 8GB istället. Har väntat på att få spela sen julafton ffs! Orkar inte vänta veckor på att de får in 4GB! Jag ska endå ladda ner Digital Comics, ha massor av bokmärken i webläsaren, demos och grejer!

Edit: Om det står att de har den i Uppsala, så skickar de den från Uppsala va? Inte inom Uppsala?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg just att de inte hade den i lager. Så jag funderar på en 8GB istället. Har väntat på att få spela sen julafton ffs! Orkar inte vänta veckor på att de får in 4GB! Jag ska endå ladda ner Digital Comics, ha massor av bokmärken i webläsaren, demos och grejer!

Edit: Om det står att de har den i Uppsala, så skickar de den från Uppsala va? Inte inom Uppsala?

Tror dessvärre att det är inom uppsala, det brukar väl vara på "Postorder" om de ska skicka den?

För det är väl webhallen du tittar på?

Annars känns det som vilken elektroniksida som helst borde ha de där minneskorten, de är ju riktigt vanliga.

Är du förresten helt säker på att det ska vara Memory Stick Pro Duo nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror dessvärre att det är inom uppsala, det brukar väl vara på "Postorder" om de ska skicka den?

För det är väl webhallen du tittar på?

Annars känns det som vilken elektroniksida som helst borde ha de där minneskorten, de är ju riktigt vanliga.

Är du förresten helt säker på att det ska vara Memory Stick Pro Duo nu då?

Läste runt lite på internet, och Pro Duo ska funka fint :)

Fan vad synd! Då kan man inte beställa därifrån heller!

Grejen är den att de flesta har kortet, men inte i lager. Som sagt orkar jag inte vänta längre. Blir helt jävla galen! Men nu har jag hittat en på Onoff som finns i lager. Så nu jävlar ska det beställas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj jag vet att det var länge sedan du höll på allt för mycket med din PSP, men har du någon aning om hur man ska gå tillväga för att uppgradera sin PSP från vad jag har nu (typ M33 3.60 eller någonting sådant) till vad som nu finns (över 6.0). Behöver uppgradera för att kunna köra GTA Chinatown Wars.

Kollade in på QJ men kände mig lite vilse då det var så mycket som var nytt.

Jag vet faktiskt inte. Jag tyckte CFW började bli tråkigt och skapade ett pandora som jag sparade undan för nåt halvår sen. Därefter avinstallerade jag min CFW och satte in senaste OFW, vad nu det var. Sen upptäckte jag att det kanske inte var så spännande med OFW trots allt och funderade på om man borde fixa om det till CFW igen. Men det blev aldrig av och nu har jag lika lite koll som du på vad senaste CFW är.

Antagligen är det bara att ta den senaste releasen av vad tusan det nu kan vara och hoppas att det kommer funka, annars får du googla runt på olika bypasses. Jag tror inte det finns nån CFW som har samma nummer som OFW eftersom det inte hänt ett skit på OFW-fronten utom småfixar. Senaste CFW borde funka (eftersom GTA:CW inte är splitternytt), antingen pga sitt FW-nummer eller pga att det finns bypasses.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste runt lite på internet, och Pro Duo ska funka fint :)

Fan vad synd! Då kan man inte beställa därifrån heller!

Grejen är den att de flesta har kortet, men inte i lager. Som sagt orkar jag inte vänta längre. Blir helt jävla galen! Men nu har jag hittat en på Onoff som finns i lager. Så nu jävlar ska det beställas!

Ah bra, så det inte blir fel kort efter alla om och men. ;)

Jag vet faktiskt inte. Jag tyckte CFW började bli tråkigt och skapade ett pandora som jag sparade undan för nåt halvår sen. Därefter avinstallerade jag min CFW och satte in senaste OFW, vad nu det var. Sen upptäckte jag att det kanske inte var så spännande med OFW trots allt och funderade på om man borde fixa om det till CFW igen. Men det blev aldrig av och nu har jag lika lite koll som du på vad senaste CFW är.

Antagligen är det bara att ta den senaste releasen av vad tusan det nu kan vara och hoppas att det kommer funka, annars får du googla runt på olika bypasses. Jag tror inte det finns nån CFW som har samma nummer som OFW eftersom det inte hänt ett skit på OFW-fronten utom småfixar. Senaste CFW borde funka (eftersom GTA:CW inte är splitternytt), antingen pga sitt FW-nummer eller pga att det finns bypasses.

Hur var det nu, kunde man inte på de senaste CFW som vi höll på med, uppgradera via Sonys officiella uppgraderade, fast den var länkad till det senaste CFW istället? Det kanske kan fungera, om inte Sony har skaffat något skydd mot de gamla varianterna av det med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur var det nu, kunde man inte på de senaste CFW som vi höll på med, uppgradera via Sonys officiella uppgraderade, fast den var länkad till det senaste CFW istället? Det kanske kan fungera, om inte Sony har skaffat något skydd mot de gamla varianterna av det med.

Jaaooh, rätt och fel. De hade helt enkelt bytt ut "update"-ikonen med en update-app som var länkad till DAX hemsida, men när de lade ner så fanns det inte mycket användning av den funktionen längre. Tror inte den grejen är blockad mer än nåt annat. Det enda speciella var att man efter tankning inte installerade genom ett fult BIOS-liknande program, utan körde ett installationsprogram som såg exakt likadant ut som OFW-uppdateringar.

Det är möjligt att modernare CFW använder denna funktion, men det har inte mycket att göra med vad dina och mina CFW gjorde/kunde back in the days. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick gå från 3.90 M33-2 till 5.00 M33-6 först, och sedan ta en uppdatering till 5.50 GEN-B någonting. Där finns något häftigt som gör att spel som kräver OFW över 6.00 ändå går att spela (Vilket Chinatown Wars behövde)...

CFW-utvecklarna verkar ha gett upp nu, då det verkar som om övergången från 5.00 till 6.00 har någon liknande skillnad som 1.50 till 3.00 hade back in the days. En massa homebrewshit som inte fungerar pga spärrar och sånt Sony lagt till.

Så jag sitter på en 5.50 GEN-B nu, eller vad det nu hette, och kan spela Chinatown Wars utan problem.

VSH-menyn i XMBt är lite uppgraderad också och nu kan jag (som jag förstår det) göra ett Pandoras batteri med EN knapptryckning. Har inte kollat upp det, men i VSHmenyn så står det "Create Pandoras Battery" och "Create Regular Battery", så det borde vara relativt enkelt. :) Ska nog ta och göra det och köpa ett batteri så man har utifall att man skulle vilja eller behöva ändra någonting i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

I fudge, in my pants...

"PSP2" Codename PSP NPG (Next Portable Generation) är nu officiellt... Och det ser och låter sexigt ut!

PSPNPG.png

Developers

  • Rockstar
  • Activision
  • Capcom
  • Ubisoft
  • Square Enix
  • Naughty Dog
  • SEGA
  • SCE
  • Konami
  • Namco Bandai
  • KOEI Tecmo
  • Epic


    Many more expected to be announced

    Official titles announced



    • Hot Shots Golf
    • Untitled Call of Duty Project
    • Kojima’s “Dream project” (to be seen at E3)
    • Yakuza 4 port
    • Little Deviants
    • Reality Fighters
    • Uncharted title
    • Little Big Planet
    • Killzone Title
    • Monster hunter title
    • Dynasty Warriors title
    • Wipeout Title
    • Motorstorm Title
    • As well as all current PSOne Classics to be seen on NGP

    Again, more titles expected top be announced

    Remember all of these are expected to have trophy support

    Now here is our list of official facts and statements we have about the NGP that we’re made or seen at the Playstation Meeting:

    [*] 5″ OLED Screen @960 x 544 resolution

    [*] 5″ touchscreen on back

    [*] rear and front camera with Microphone

    [*] Brick Style (not a slider)

    [*] Quad Core Processor (NGP Power rivals that of the PS3)

    [*] Twin analog sticks (not nubs as before)

    [*] 3G and wi-fi

    [*] LiveArea replaces the UI from the XMB making a new interface that includes new apps

    [*] NEAR app*

    [*] Message Boards

    [*] Friends list

    [*] PS Store

    [*] DLC possibilities we’re mentioned

    [*] PS3 Ports

    [*] Ease of development

    [*] Browser still here

    [*] Sixaxis controls

    [*] To be released this Year

    [*] Flash Based Game media**

    [*] Long lasting game time due to “super OVAL design”

    *NEAR is supposedly a NGP app that acts as a NGP radar, detecting where you’ve been, what other NGP devices are near you, and what they are playing. you can buy and demo these games from these near by devices on the fly!

    **To replace the UMD media the NGP will be given a flash based media similar to the DS or SD cards.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Najs! En fråga är ju dock batteritiden... Om den iaf är lika bra som PSP (den första tjocka) så är jag nöjd. Inte för att den var bra, men den håller ju några timmar fullt spelande iaf.

http://level7.nu/spel/spel.php?id=5889&show=news&aid=201252

Hideo Kojima (Metal Gear Solid) intar scenen. Ingen ny titel att utannonsera, men Metal Gear Solid 4 visas upp på konsolen, men det är en testvisning - precis som Lost Planet och Yakuza 4 var. Spelet visas upp för att demonstrera kraften i NGP. Det ska inte ses som ett utannonserande av MGS4 till konsolen.

Kojima berättar att han jobbar med ett spel som kan spelas på PS3 och sedan tas med på din NGP. Spelet ska visas på E3 i år.

Nice om man kan köpa ett PS3/NGP spel, jag menar då förutsatt att det är just ett köp, som man kan spela på båda konsolerna. Kojimas "Dream project" låter lovande!

"NGP Power rivals that of the PS3" - Har vi hört den förut, eller? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor



Edit @ Pix: Mjo det var vad jag hörde också. Låter inte så farligt enligt mig. Tydligen så skulle ju 3DSen ha 3-5 timmars batteritid också.

Och det är väl ändå ganska sällan man sitter och spelar mer än 5 timmar i sträck på en handhållen. Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Tänkte köpa ett PSP spel via Amazon. Funkar amerikanska spel på ett realativt nytt europeiskt PSP 3000?

Någon som har erfarenhet av att handla på på Amazon? Är lite orolig när jag ska göra ett köp från utlandet för första gången :>

De fungerar fast du kan INTE lira coop med vänner som har PSP! Fick nämligen en amerikans version av gta och när jag skulle lira med kompisen fungerade det inte, tog ett jävla bra tag innan vi kom på vad felet var men cd-on böt spelet utan problem :D.

Såljde ju mitt PSP och det var en anledning till varför. Psp är så jävla begränsad så det inte är sant, inge flashplayer, dåligt stöd för filformat mm. Tycker alltså inte det är värt att köpa! Dyra spel som in i helvete också. De börjar också bli regält föråldrad. Någon annan som har någon åsikt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lade ju bort min PSP på hyllan för många år sen nu faktiskt, men den har sina tjusningar. Märkligt nog är det hårdvaran jag mest "längtar" tillbaka till och saknar. Spelen har jag kört rätt många gånger och jag hade gärna fortsatt använda min PSP om de hade fixat alla brister, om de hade kommit med nåt nytt och om de hade levererat allt de lovade. Plus att det mer än gärna hade fått finnas mer än 7 spel som var värda att köpa, eller ens spela.

Remote Play, BR-copy och Adhoc Party hade varit tre grymt coola features om de hade använts som de skulle. Istället lämnades de helt ofärdiga, som så mycket annat. PS3 har fortfarande inte en fullt fungerande webbrowser, till exempel :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Megabump, bara för att jag vill och kan :mf_doof:

Om det är nån som tänkt sälja sin PSP kan man åka till Tahiti, där de tar 1500 SEK för en första generations (2005) PSP Phat, om reklambilden är korrekt vald. Det står också att ett bundle är tillgängligt, alltså får man inte med varken spel, minneskort eller tillbehör för dessa pengar.

13961207148130.jpg

Det förvånar mig inte, för ett FIFA 13 till Wii U kostade 1000 SEK :mellow:

Hursomhelst, är det nån som vet vilken den sista, populära, vettiga firmwaren blev innan Dark_AleX och hans kompanjoner lade ned? 5.50 OE-D eller nånstans däromkring kan jag tänka mig var det sista som hände innan jag tappade intresset. Att döma av Vickes post här ovan verkar 5.50 GEN-B vara det senaste som nämnts på forumet, plus en GEN-D som jag skrev om i en AdhocParty-tråd. Antar att det är det som gäller och duger för min del.

Jag får lust att plocka upp min PSP ibland men jag tror att jag lade in nån mysko version precis innan jag lade ner den i packlådorna för tre-fyra år sen. Tänkte om det gick att rädda, för jag har nog ett Pandorabatteri kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...