Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Tror ni att jag skulle kunna sälja min PSP (Phat) för 1500kr? Den är flashad, så man kan spela nerladdade spel samt hemagjorda spel och applikationer, har ett två gigs minneskort och till följer originallådan samt tre spel och två filmer?

Kanske lite mer än vad den är värd egentligen men vill ju gärna ha ut så mycket jag kan av den. Och det finns en person som Kan vara villig att betala så mycket för den.

Jodå, någon tusenlapp går nog att få av den. Eftersom den är flashad och det kommer med minneskort och spel och sådant så kan du säkert få 1500 för den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Upptäckte igår kväll att jag fått en liten, liten repa i min skärm. Den syns ej när PSP:et är av, men ögonblicket man sätter på den, förvandlas repan till ett pride-parads färgat streck.

Finns det något sätt man kan "dölja" repan på? (AKA. Fylla i den).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Nu är det så att jag lyckades med att tappa mitt PSP i vatten, så jag plockade isär det för att det skulle torka. Nu har X-knappen ballat ur, men jag har försäkring på GAME, där jag köpte det. Kan jag få något på försäkringen, även fast jag har tagit bort garanti-klisterlappen som sitter under batteriet?

EDIT: Försäkring, inte garanti.

Redigerad av kattälskaren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att jag lyckades med att tappa mitt PSP i vatten, så jag plockade isär det för att det skulle torka. Nu har X-knappen ballat ur, men jag har försäkring på GAME, där jag köpte det. Kan jag få något på försäkringen, även fast jag har tagit bort garanti-klisterlappen som sitter under batteriet?

EDIT: Försäkring, inte garanti.

Tja... Du har väl inget att förlora på att försöka ? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Henkibojj jag vet att det var länge sedan du höll på allt för mycket med din PSP, men har du någon aning om hur man ska gå tillväga för att uppgradera sin PSP från vad jag har nu (typ M33 3.60 eller någonting sådant) till vad som nu finns (över 6.0). Behöver uppgradera för att kunna köra GTA Chinatown Wars.

Kollade in på QJ men kände mig lite vilse då det var så mycket som var nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska då köpa Memory Stick till min PSP 3000. Måste man köpa ett speciellt 3000 kort, eller funkar ett kort på alla modeller av PSP?

Du är egentligen lite sen, så det är nog inte många som har koll på de senaste PSP som utkommit.

Till gamla PSP och PSP Slim så var det vanliga Memory Stick Pro Duo man använde.

Det senaste PSP:et har jag ingen aning om vad det använder för sorts minneskort. Det kanske har gått så långt att den kanske har micro eller något sådant skoj.

Hur som helst, antingen är det ett sådant minneskort som jag länkade. Då är det bara välja vilken tillverkare som helst, så länge det är av den modellen.

Är det micro så är det samma sak där. Ta bara ett microkort från vilken tillverkare som helst.

Back in the days när jag fortfarande höll på med PSP så var Sandisk the shit, de gjorde alla de häftiga och lite spektakulära minneskorten.

Så, ta reda på om det är Memory Stick Pro Duo, eller Memory Stick Micro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är egentligen lite sen, så det är nog inte många som har koll på de senaste PSP som utkommit.

Till gamla PSP och PSP Slim så var det vanliga Memory Stick Pro Duo man använde.

Det senaste PSP:et har jag ingen aning om vad det använder för sorts minneskort. Det kanske har gått så långt att den kanske har micro eller något sådant skoj.

Hur som helst, antingen är det ett sådant minneskort som jag länkade. Då är det bara välja vilken tillverkare som helst, så länge det är av den modellen.

Är det micro så är det samma sak där. Ta bara ett microkort från vilken tillverkare som helst.

Back in the days när jag fortfarande höll på med PSP så var Sandisk the shit, de gjorde alla de häftiga och lite spektakulära minneskorten.

Så, ta reda på om det är Memory Stick Pro Duo, eller Memory Stick Micro.

Pro Duo känner jag igen. Tror jag har läst det i instruktionsboken, men jag ska fråga personalen på Game imorgon om lite mer detaljer. Ville bara ha lite kött på benen innan jag gick dit! Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pro Duo känner jag igen. Tror jag har läst det i instruktionsboken, men jag ska fråga personalen på Game imorgon om lite mer detaljer. Ville bara ha lite kött på benen innan jag gick dit! Tack :)

Det borde stå i instruktionsboken vad du ska ha, ja. Gå inte till Game och handla minneskort, nej.

Att handla minneskort i fysisk affär är tokdyrt. Jag köpte ett 2gigs kort som kostade mer än vad ett 4gigs kort gjorde. Så köp online, det finns många bra priser där ute.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde stå i instruktionsboken vad du ska ha, ja. Gå inte till Game och handla minneskort, nej.

Att handla minneskort i fysisk affär är tokdyrt. Jag köpte ett 2gigs kort som kostade mer än vad ett 4gigs kort gjorde. Så köp online, det finns många bra priser där ute.

Aha, där ser man :)

Hur stora brukar savefiler vara? Hur stort kort behöver man? Jag kommer väl köpa 4-5 spel på sin höjd de närmaste åren känner jag på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, där ser man :)

Hur stora brukar savefiler vara? Hur stort kort behöver man? Jag kommer väl köpa 4-5 spel på sin höjd de närmaste åren känner jag på mig.

Hur stort du behöver beror snarare på om du vill spela dina spel hemladdat eller inte. Tänker du vara laglig så borde nästan 1gig räcka, minns inte riktigt hur stora savefilerna var då för tiden. Har heller ingen aning om hur stora de är nu.

Dessutom, om det skulle bli fullt så kan du alltid kopiera alla savefiler till datorn och ha de liggandes där fram till du får för dig att spela spelet igen, då är det bara att föra tillbaka savefilerna till minneskortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stort du behöver beror snarare på om du vill spela dina spel hemladdat eller inte. Tänker du vara laglig så borde nästan 1gig räcka, minns inte riktigt hur stora savefilerna var då för tiden. Har heller ingen aning om hur stora de är nu.

Dessutom, om det skulle bli fullt så kan du alltid kopiera alla savefiler till datorn och ha de liggandes där fram till du får för dig att spela spelet igen, då är det bara att föra tillbaka savefilerna till minneskortet.

Ok! Det blir det här http://www.webhallen.com/hardvara/87300-sony_memory_stick_pro_duo_mark2_4gb billigt och bra :)

Redigerad av Renard
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...