Jump to content

Humortråden!


StellHell
 Share

Recommended Posts

Jag förstod många, kanske de flesta, men inte alla. Så jäkla roligt var det väl inte, men jag kanske är butter.

Men slutklämmen?

Billhooks

? Trädgårdskniv, "sedelhake", "näbbhake", "näbbkrok"... wtf?

Den blev utsedd till 5e bästa sketchen i UK. :yes: Personligen gillar jag främst finurligheten i den. Jag kan dock hålla med om att slutet inte är det bästa, de skrev de facto om slutet senare.

"Hoes?"

"Not hoes, Os"

"Oh, you mean hose!"

"No! Os!"

"Pantyhose!"

"No! Os! Letter Os!"

Billhocks - Bollocks

Så fort Umberto skrev att gedigna kunskaper krävdes visste man att någon skulle känna sig tvungen att bevisa sina skills. Och så blev det också. :naughty:

Ja, det var oväntat. :teehee:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så fort Umberto skrev att gedigna kunskaper krävdes visste man att någon skulle känna sig tvungen att bevisa sina skills. Och så blev det också. :teehee:

Well... :naughty: Men det var ju inte bara därför, man ville ju se vidare för att se hur det gick.

Billhocks - Bollocks

And I still don't get it.

Billhocks - ger inga resultat

Billhooks - Trädgårdskniv el. dyl.

Och exakt vad gjorde att karln blev fly förbannad på det? Stod det något rättstavat så är det väl inget märkligt? Vad trodde butikshandlaren att det stod?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well... :naughty: Men det var ju inte bara därför, man ville ju se vidare för att se hur det gick.

And I still don't get it.

Billhocks - ger inga resultat

Billhooks - Trädgårdskniv el. dyl.

Och exakt vad gjorde att karln blev fly förbannad på det? Stod det något rättstavat så är det väl inget märkligt? Vad trodde butikshandlaren att det stod?

Du vet vad man säger om att förklara ett skämt... :teehee:

...At this point the shopkeeper, having had enough, snatches the shopping list the customer has been holding to complete the order without any confusions. However, he then seems to take offence at something written on the list. He decides he cannot tolerate the customer any longer and calls his assistant from the back to complete the order. The assistant reveals that the request was for billhooks. The audience is intended to infer that the shopkeeper misread it as bollocks or pillocks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet vad man säger om att förklara ett skämt... :teehee:

Och i detta fall gav det den i övrigt urtråkiga sketchen en viss poäng. Dock, krävs det att man har koll på följande engelska facktermer och vad deras respektive namne kan tänkas vara:

- Högaffel

- Badkarsavloppsplugg

- Gummiisolerad kortslutningssäkring

- Slanguttrycket för för ampere, "amps", med noga beaktning att man inte säger " 'amps" eller liknande

- Flohacka

- Vattenkransgummipackning

- Idiot, "pillock"

- "Pillock", även en slipsten för en spannmålsskära. Även väldigt lokal Yorkshire-slang för penis, då slipstenen ifråga är till viss del penisformad. Grundar sig i ett uråldrigt norskt ord för "penis".

En del av dem vet jag inte ens vad de heter på svenska utan behövde wik'a för att ta reda på. Jag vet att du sa att man behövde stora kunskaper i engelska, och jag erkänner mig besegrad, men det här ju på gränsen till löjligt. Lägg därtill att slutet - punchlinen - vare sig går ihop textmässigt eller uttalsmässigt, och dessutom inte går att ta anstöt av, och vips har du femteplatsen på Englands sämsta humor.

--

Snäppet enklare engelska, miltals roligare:

- We were evicted from our hole in the ground! We had to go and live in a lake!

- You were lucky to have a lake! There were 150 of us, living in a shoebox in the middle of the road!

- Cardboard box?

- Aye!

- You were lucky!

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och i detta fall gav det den i övrigt urtråkiga sketchen en viss poäng. Dock, krävs det att man har koll på följande engelska facktermer och vad deras respektive namne kan tänkas vara:

- Högaffel

- Badkarsavloppsplugg

- Gummiisolerad kortslutningssäkring

- Slanguttrycket för för ampere, "amps", med noga beaktning att man inte säger " 'amps" eller liknande

- Flohacka

- Vattenkransgummipackning

- Idiot, "pillock"

- "Pillock", även en slipsten för en spannmålsskära. Även väldigt lokal Yorkshire-slang för penis, då slipstenen ifråga är till viss del penisformad. Grundar sig i ett uråldrigt norskt ord för "penis".

En del av dem vet jag inte ens vad de heter på svenska utan behövde wik'a för att ta reda på. Jag vet att du sa att man behövde stora kunskaper i engelska, och jag erkänner mig besegrad, men det här ju på gränsen till löjligt. Lägg därtill att slutet - punchlinen - vare sig går ihop textmässigt eller uttalsmässigt, och dessutom inte går att ta anstöt av, och vips har du femteplatsen på Englands sämsta humor.

Haha! Easy guv'ner, du överdriver och gör det svårare än vad det är, det är vanliga ord och jag skrev ju att man skulle kunna engelska väl för att förstå allt. Pillock ÄR ett ovanligt uttryck men jag förstod det inte som pillock, utan som "bollocks" vilket är en mycket vanlig svordom i UK.

It was voted by the British public as the funniest comedy moment of the seventies in UKTV Gold's "When Were We Funniest?". :yes:

---

Kör en till klassiker när jag ändå håller på!

A nutcase!

:naughty:

:teehee: Varning! Varning! Kan du inte engelska väl (och saknar insikt i det brittiska samhället) bör du hålla dig till Åsa-Nisse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spårvagn 3, Göteborg

En man ~65 sitter längst fram i spårvagnen på sätena avsedda för äldre. Vid ett stopp kliver en annan man ~65 på, som man 1 verkar känna.

Man 1: Hej!

Man 2 reagerar inte.

Man 1: HEJ!

Man 2: Hej! Ah, sitter du? Ja du är ju handikappad…

Hahaha! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...