Jump to content

Gitarrtråden.


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Någon som kan spela som Son House?

Mr.Blues. Kudos till den av er som kan.

Jag kan inget av honnom direkt..

..men jag kan improvisera lite annan blues från 1910-70 tal.. blandade artister.. det svåra är att spela med sliderör och sjunga samtidigt... :s

Spelade in lite när jag spelar Son House liknade blues, jag vet att jag spelar "fel" men ajja skit samma

Gitarren är min kära Fender Telecaster stämd i öppet D med 011-052 strängar. (w00t)

Slide_thang___Copstar_03.mp3

Redigerad av Copstar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inget av honnom direkt..

..men jag kan improvisera lite annan blues från 1910-70 tal.. blandade artister.. det svåra är att spela med sliderör och sjunga samtidigt... :s

Spelade in lite när jag spelar Son House liknade blues, jag vet att jag spelar "fel" men ajja skit samma

Gitarren är min kära Fender Telecaster stämd i öppet D med 011-052 strängar. >_<

Slide_thang___Copstar_03.mp3

Det där var riktigt skönt det där, bra jobbat :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ny låt som jag börjat på.. Döm mig inte efter den kassa inspelningen - kunde inte göra några omtagningar för då hängde sig datorn.. Tror att det var fel på drivrutinerna. Så jag fudckar upp allting, sen är jag ju inte ens gitarrist - men säg vad ni tyckte om grundmaterialet! :)

http://rapidshare.com/files/44523042/Ny_Power-l_t.wma.html

Det är tänkt att bli en låt till mitt band Sanïty så småningom! :unsure: By the way, är det någon som känner igen solot?! :) hehehe! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny låt som jag börjat på.. Döm mig inte efter den kassa inspelningen - kunde inte göra några omtagningar för då hängde sig datorn.. Tror att det var fel på drivrutinerna. Så jag fudckar upp allting, sen är jag ju inte ens gitarrist - men säg vad ni tyckte om grundmaterialet! :)

http://rapidshare.com/files/44523042/Ny_Power-l_t.wma.html

Det är tänkt att bli en låt till mitt band Sanïty så småningom! :unsure: By the way, är det någon som känner igen solot?! -_- hehehe! :)

Om vi räknar bort att gitarrerna spelade typ olika så lät det väldigt bra.

Jag kände igen solot, men kom inte på :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny låt som jag börjat på.. Döm mig inte efter den kassa inspelningen - kunde inte göra några omtagningar för då hängde sig datorn.. Tror att det var fel på drivrutinerna. Så jag fudckar upp allting, sen är jag ju inte ens gitarrist - men säg vad ni tyckte om grundmaterialet! :wub:

http://rapidshare.com/files/44523042/Ny_Power-l_t.wma.html

Det är tänkt att bli en låt till mitt band Sanïty så småningom! (w00t) By the way, är det någon som känner igen solot?! ^_^ hehehe! (w00t)

Classico?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla, ge mig tips på lätta shredsolon! Har tappat all teknik då jag inte spela på ett tag så måste lära mig från början. (w00t)

Kan du visa några exempel på lätta shredsolon? sånt man kan lära sig på. Om nån annan vill visa så feel free, uppskattar all hjälp jag kan få (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Hej!

Just nu letar jag efter Slide Ackord till gitarr.

Om ni förstår vad jag menar så posta på... hittils kan jag bara ett och det är mest för rock/metal

Ackord ser ut ungefär såhär

-1---------

-3---------

-----------

-----------

-----------

och kan slidas upp och ner hur som helst och kan även läggas på andra strängar.

Om ni förstår ungefär hur jag menar, så posta på, finns det även några sidor där man kan hitta såna här ackord?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Barré-ackord är värre än pest, george bush och aqua i ett. Att det ska vara så fruktansvärt jobbigt. Fast det är väl en träningssak.

Det handlar om tekniken! Det var en riktig pina för mig i början också, det gäller bara att pröva olika tekniker och bestämma dig för den som passar dig bäst. Det gör livet så mycket enklare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en liten fight med två klasskamrater om vilket märke det här är:

9162284177_920101_0.jpg

Är det här en Fender Stratocaster eller inte?

Lite svårt att se på bilden men pickuperna, volymkontrollen, svajet och det lilla man ser om formen visar att det borde vara en Stratocaster. Kanske inte Fender dock, kan lika väl vara en kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...