Jump to content

Gitarrtråden.


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Snacka gitarr här. Spelar ni? Hur länge har ni spelat? Vilka låtar spelar ni helst?

Jaa, allt om gitarr kan diskuteras här.

Själv har jag spelat i 4 år, sedan jag var 10, började på Åkessons musik här i visby och tyckte att det var otroligt kul, har en skitbra lärare också. Sedan slutade han undervisa på Åkessons på grund av någon konflikt och startade eget. När han slutade så valde han ut sina bästa elever (först var hans "gitarr-skola inte officiell utan lite hemlig, men sedan startade han egen gitarr-skola) och jag fick såklart spela vidare. :)

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började lira gitarr när jag var typ åtta. Då tog jag lektioner med min fina aukistiska gitarr i ett år, men sen dess har jag lärt mig hemma själv med hjälp av att lyssna på låtar och lära mig dom på det sättet, och om inte det funkar tar jag hjälp av tabs. Jag fick en elgitarr när jag var nio, jag gillade inte att spela på den aukustiska. Ska få en ny nu till Julen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat i 1 och ett halvt år.

Hmm. Började på elplanka och fick en akustisk i julas som jag nästan aldrig spelar på.

Har varit otroligt lat mesta tiden, har bara spelat massa Guitar Pro-låtar.

Nu för någon månad sen eller två har jag börjat plugga lite teori. Känns som att man är ganska lost utan.

Har förfinat mina tekniker också, har inte gjort riktiga pull-offs och liknande innan.

Är självlärd men jag funderar på att skaffa en lärare, lär man sig fel är det svårt att lära om sig rätt sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...