Jump to content

Gitarrtråden.


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Lön + far som känner musikbutiksägare + mor som är skyldig thecopy 1000kr =

dock så är den vackrare på riktigt ty man då ser dess mörka kanter. en mycket vacker gitarr i begränsad upplaga (sök på ibanez ael55 på google, man hittar inget :P)

Läcker! Den där Ibanezen är inte bara riktigt fin för ögat, utan låter grymt bra. Jag har dock svårt för proffisionella akustiska gitarren då jag uppfattar dess strängar en aning tröga och trycka ned, men jag tror att det är en vanesak.

(Kan alltså tillägga att jag har spelat på en likadan ett antal gånger.)

Jag hade tänkt och köpa en gitarr, en rödvit Squier Strata ( :( ), men min ekonomi tillåter inte detta då jag måste ha nya kläder, tillbakabetalning av lån m.m. Det får vänta ännu längre, tyvärr.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läcker! Den där Ibanezen är inte bara riktigt fin för ögat, utan låter grymt bra. Jag har dock svårt för proffisionella akustiska gitarren då jag uppfattar dess strängar en aning tröga och trycka ned, men jag tror att det är en vanesak.

(Kan alltså tillägga att jag har spelat på en likadan ett antal gånger.)

Jag hade tänkt och köpa en gitarr, en rödvit Squier Strata ( :( ), men min ekonomi tillåter inte detta då jag måste ha nya kläder, tillbakabetalning av lån m.m. Det får vänta ännu längre, tyvärr.

Mja, jag har svårt för hammer-on's, men jag det är ju en vanesak, annars skulle ingen kunna spela på dem :P Sen kanske man kan slaka ner halsvajern för att få strängarna närme halsen? (notera att jag inte riktigt vet hur den fungerar).

Jag har också en Squier Strata, min är träfärgad (vet inte riktigt vad det kallas) och funkar riktigt bra för att vara en kopia! Tummen upp för min gamla Squier!

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, jag har svårt för hammer-on's, men jag det är ju en vanesak, annars skulle ingen kunna spela på dem :( Sen kanske man kan slaka ner halsvajern för att få strängarna närme halsen? (notera att jag inte riktigt vet hur den fungerar).

Halsvajern är vad jag vet bara till för att räta ut halsen om den blir böjd.

Vill du sänka ner strängarna får du sänka stallet men det går ju inte på en akustisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boomer har också ny gitarr. Låg bland en hög med gamla plankor etc. Får strängar till den på tisdag. Ska bli kul att få spela med den. ^_^

Ser riktig härligt ut... jag är bra sugen på en liknande gitarr. Men vad jag kan se så ser det ut att fattas en bit, nämligen själva stallet. Vet dock inte om det ska vara något på archtop gitarrerna med sån stränghållare... men på min gamla levin (1953) så har den ett trä stall.

Jag har en sån som är i mitten fast min e mörkare och i nyskick.

3levingitarrer_928044_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktig härligt ut... jag är bra sugen på en liknande gitarr. Men vad jag kan se så ser det ut att fattas en bit, nämligen själva stallet. Vet dock inte om det ska vara något på archtop gitarrerna med sån stränghållare... men på min gamla levin (1953) så har den ett trä stall.

Jag har en sån som är i mitten fast min e mörkare och i nyskick.

Då har vi samma ju. Visst är det en Levin? Mörk?

Min är visserligen inte i nyskick, men den var gratis. Ärvde. Fast strängarna sitter för högt för min smak ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ju faktiskt inte så himla svårt. Kanske svårt att få till avancerade kombinationer men att få fram själva ljudet eller tekniken är ju inte direkt science-fiction.

T: Blir att stränga om snart.

Det mesta på gitarr är ganska enkelt, det är bara en fråga om att ära sig. Det är ju svåra kombinationer och allt sånt som är svårt annars också. :wub:

Jaja, jag förstår vad du menar, men visst lät det jävligt bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Är det någon här som vet ifall ESP Explorer gittaren har en smal hals eller bred?? Vill helst ha bred hals men jag så himla kär i ESP Explorern så igentligen bryr jag mig inte men jag skulle vilja veta :shifty:

ESP är vad jag vet metal-inriktade gitarrer och därför borde den ha ganska smal hals.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...