Jump to content

Höstfotografering.. TÄVLING


Halo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 235
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Joo..Men hur skulle den vara om han hadde 5-6 Megapixel då (w00t)

de skulle vara lättare att få fina bilder också Fast de klart att de funkar fint med "dåliga" kameror :P

Jag är tveksam till om det skulle bli någon större skillnad faktiskt, jag menar, en fin bild är alltid en fin bild :ermm:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joo..Men hur skulle den vara om han hadde 5-6 Megapixel då (w00t)

de skulle vara lättare att få fina bilder också Fast de klart att de funkar fint med "dåliga" kameror :ermm:

Om det hade varit en skitkamera för typ en tusenlapp med 5-6 megapixel hade kvaliteten antagligen blivit sämre. Megapixlarna gör inte kameran, det är mera hur kameran hanterar bilden genom att komprimera den och så vidare som spelar roll.

Redigerad av Tiger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får skynda på, jag har hört att det ska snöa i helgen. :ermm:

Gah ? No shiat !

Jävla skit, först kommer inte hösten, och när den väl kommer så hinner man inte ens se den innan vintern kommer, vad fan har hänt med världen.

Kan de inte ens hålla i hösten en sketen vecka så jag kan få ta en vinnande bild ?

Whatever, gubben vinter skulle bara våga visa sig innan jag har det vinnande bidraget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej...De e sant...Fast vore kul att ha en Kamera på 8-10 megapixel :ph34r:

Du är inte smart någonstans, vet du det?

Det är absolut inte megapixlarna som avgör, och om du inte vet hur du hanterar en kamera blir dina bilder som de vore från vilken annan jävla kamera som helst.

Jag passar på att citera ett gammalt citat från Joe Labero:

Bara för att du har världens bästa kamera så tar du inte världens bästa bilder. Men sannolikheten att världens bästa fotograf har världens bästa kamera är stor. Alltså, apparaterna hjälper dig inte ett dugg, du måste vara en mästare på att hantera dem, för att de ska kunna visa sin mästarklass.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...