Jump to content

Höstfotografering.. TÄVLING


Halo
 Share

Recommended Posts

Tänkte att vi kunde köra en liten fototävling.

Kvalité eller liknande spelar ingen som hellst roll utan tävlingen går ut på att fotografera en så "höstig" bild som möjligt.

Alltså, fotografera något som du förknippar med hösten. Hellst naturbilder, andra bilder kan diskuteras och anser jag att den

är bra nog för att vara med i tävlingen så godkänns den, anser jag inte det så är det bara att fota vidare.

Du får ha 1 bild att tävla med. Dock får du byta din bild hur många gånger du vill fram till deadline.

Reglerna när det gäller photoshop, det är alltså tillåtet med ps redigering till en viss gräns, du får inte klippa och klistra med föremål, men du får ändra kontraster, ljusstyrka osv. Max 20 deltagare. När alla deltagare lämnat in sina bilder som ska vara inlämnade senast: 10 November, Så ni har god tid på er, men de 20 som anmäler sig först är med. Vinnaren koras genom en omröstning.

Var beredd på att reglerna kan ändras lite hit och dit innan den 10 November.

Senaste regel uppdatering 3 sept, kl.14:11. Senast uppdaterade står med kursiv och fet stil.

Anmälda:

1. AngryAxel

2. Tackleberry

3. eliizar

4. Mr.Dumbom

5. x_simpa_x

6. Siana

7. Corleone

8. The_go

9. Merkky

10.Kebab

11.Tiger

12.Spam Snuten

13.fredde-93

14.spajdermän

15.aikjonas12

16.Foo

Dragit sig ur:

RavenE - Stackaren fick tidig snö :teehee:

Samuelszon - Snö, samt för dålig ork :)

antepanteboy - .......Snö

xXxGemagexXx - Oj, snö igen :)

Bubbli - Guess what?

Lämnade ej in bidrag:

Always_Mongo

Martin-123

R2D2

oscarw_89

VickeX

Karatemorfar

j3ns

Curly

nor_adde

-NightHawk-

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 235
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är med, lätt!

Bra att deadlinen är långt fram, då bladet inte riktigt gulnat än. Jag vet exakt vad jag ska fota. :teehee:

Får man ha mer än ett bidrag? Skulle vara lite bra faktiskt, typ tre stycken om man vill, då blir det fler bilder också.

Men ingen photoshop, självklart får man väl lägga dit svarta kantlinjer om man vill? Ändra ljusstyrka? Eller, aja. Vad dum jag är, det är ju precis det som är photoshop redigering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är med, lätt!

Bra att deadlinen är långt fram, då bladet inte riktigt gulnat än. Jag vet exakt vad jag ska fota. :teehee:

Får man ha mer än ett bidrag? Skulle vara lite bra faktiskt, typ tre stycken om man vill, då blir det fler bilder också.

Men ingen photoshop, självklart får man väl lägga dit svarta kantlinjer om man vill? Ändra ljusstyrka? Eller, aja. Vad dum jag är, det är ju precis det som är photoshop redigering.

Hmm funderade ett tag på det där med photoshop redigering, men något säger mig att det är fel, visst får man lägga dit kantlinjer och sitt namn osv. men att ändra ljus känns fel tycker jag, då kan man ju bara plocka en snygg bild från internet och göra om så blir den fin fin.

Men jag skriver upp att du anmält dig, och ja, jag kan ändra så man får ha 3 bidrag :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...