Jump to content

Höstfotografering.. TÄVLING


Halo
 Share

Recommended Posts

Får man tävla med bild man tog förra hösten?

Hur ska ni kunna bevisa att jag inte editerar i photoshop?

Varför denna fjantiga regel att man inte får försköna bilden i efterhand?

1. Hellst nya men det är ok med gamla.

2. Bra fråga, man får väll gå på känn helt enkelt och hoppas på att ingen dopar sig.

3. Tycker R2 hade ett bra svar på den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 235
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Självklart menar jag inte att man ska klippa och klistra med föremål i bilden i photoshop. Men att ändra kontraster, vitbalans, brus, skärpa mm. borde inte vara olagligt? Om jag inte får göra det så får de med proffskameror bara ta med autoinställningar och lägsta kvalité för att det ska bli jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart menar jag inte att man ska klippa och klistra med föremål i bilden i photoshop. Men att ändra kontraster, vitbalans, brus, skärpa mm. borde inte vara olagligt? Om jag inte får göra det så får de med proffskameror bara ta med autoinställningar och lägsta kvalité för att det ska bli jämt.

Hmm du har rätt, funderar på att ändra reglerna så att man får använda ps till en viss gräns, alltså som du säger, itne klippa ochklistra med föremål, utan endast endra kontraster etc. precis som du säger. Blir det bra? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är uppskrivna, nu måste jag höra med er tävlande här vad ni tycker, men något säger mig att det blir rörigt med 3 bilder och att när det senare är dags för röstning så kommer ändå itne de flesta som röstar kolla igenom alla 3 bilderna hos alla deltagare, så vad tycker ni? ska man endast få ha 1 bild i tävlingen? Självklart får ni byta ut den bilden hur många gånger ni vill innan den 10 November (klockslag kommer senare).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är uppskrivna, nu måste jag höra med er tävlande här vad ni tycker, men något säger mig att det blir rörigt med 3 bilder och att när det senare är dags för röstning så kommer ändå itne de flesta som röstar kolla igenom alla 3 bilderna hos alla deltagare, så vad tycker ni? ska man endast få ha 1 bild i tävlingen? Självklart får ni byta ut den bilden hur många gånger ni vill innan den 10 November (klockslag kommer senare).

En per deltagare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...