Jump to content

Höstfotografering.. TÄVLING


Halo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 235
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lyckades få min hund att sätta sig ner på ett täcke med nedfallna, röda löv, samtidigt som solen gick ner mellan träden.

'Lätt' redigering, dvs. roterad, träden i bakgrunden fick en höstigare ton, samt kontrast/ljusstyrka har förbättrats.

Orginalbild

Riktigt, riktigt snygg. Du har lyckats bra, solen som blandas med de röda löven ger en perfekt kombination. :rolleyes: Också en anledning till varför den platsar på mitt skrivbord. :blink: Du får min röst om ingen gör bättre sedan.

Jag måste quota bilden, så jag får se på den utan att gå tillbaka en sida. >_<

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, hit har fortfarande inte hösten kommit *Skynda dig lite nu gubben höst för fan*, om det inte blir höst här snart får jag väl dra mig ur tävlingen för att ge plats åt någon annan, så han får lite tid på sig att skaffa fram en bild :)

Du har ju fortfarande hyffsat lång tid på dig, sen så behöver du ju inte dra dig ur om du itne vill förstås, har du ingen bild när deadlinen är här så tar jag helt enkelt bort dig automatiskt och den som står först i den gulliga listan och har bild får komma med istället för dig. Tänkte bara om du drar dig ur så kanske du ångrar dig sen eller så :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg. :ermm: Vilken kamera använder du?

Tack. Jag använder en jättegammal skabbig Olympos på 3.2 megapixel och automatisk skärpa. Det var en ren lyckträff att skärpan blev så bra. <_<

Här är ett annat foto där jag lyckades få till fin skärpa.

The_leaf_by_Flugfarfar_783764_0.png

Fast båda två är rätt gamla, ska nog ut och fota mer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack. Jag använder en jättegammal skabbig Olympos på 3.2 megapixel och automatisk skärpa. Det var en ren lyckträff att skärpan blev så bra. :)

Här är ett annat foto där jag lyckades få till fin skärpa.

The_leaf_by_Flugfarfar_783764_0.png

Fast båda två är rätt gamla, ska nog ut och fota mer snart.

Haha, OK. Trodde att du använde någon proffsig med skärpdjup eller nåt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även ifall chansen är liten att jag kommer med så kan ni väl sätta pp mig på reservlistan?

Kul att så många vill vara med :shifty: du är uppskriven på reservlistan.

----------------------

Tänkte kolla lite hur intresset är för en jul-tävling, där det gäller att fotografera en så "julig" bild som möjligt, tänkte dra igång en sådan när den här tävlingen är över och vi börjar närma oss december.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att så många vill vara med :shifty: du är uppskriven på reservlistan.

----------------------

Tänkte kolla lite hur intresset är för en jul-tävling, där det gäller att fotografera en så "julig" bild som möjligt, tänkte dra igång en sådan när den här tävlingen är över och vi börjar närma oss december.

Tror det intresset blir väldigt stort. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...