Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Det verkar som min PS3 håller på att ge upp, den eller hårddisken.

Vad kan jag göra för att så lite som möjligt ska gå förlorat när jag byter hårddisk/skaffar ny konsol?

Eller, jag vet väl egentligen. Men jag undrar mest vad som behöver backup:as på en extern hårddisk och vad som följer med mitt konto direkt till den nya hårddisken/konsolen.

Save data är det enda jag kan tänka på som behöver kopieras till något externt. (Nej, jag tänker inte skaffa plus.)

Skaffa playstation-plus och kopiera över allt i en månad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som min PS3 håller på att ge upp, den eller hårddisken.

Vad kan jag göra för att så lite som möjligt ska gå förlorat när jag byter hårddisk/skaffar ny konsol?

Eller, jag vet väl egentligen. Men jag undrar mest vad som behöver backup:as på en extern hårddisk och vad som följer med mitt konto direkt till den nya hårddisken/konsolen.

Save data är det enda jag kan tänka på som behöver kopieras till något externt. (Nej, jag tänker inte skaffa plus.)

Det är just nu rea på 90 dagar playstation plus fram till den 7e December.

Om du ska spara dina sparningar så tror jag tyvärr att det är den enda lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som min PS3 håller på att ge upp, den eller hårddisken.

Vad kan jag göra för att så lite som möjligt ska gå förlorat när jag byter hårddisk/skaffar ny konsol?

Eller, jag vet väl egentligen. Men jag undrar mest vad som behöver backup:as på en extern hårddisk och vad som följer med mitt konto direkt till den nya hårddisken/konsolen.

Save data är det enda jag kan tänka på som behöver kopieras till något externt. (Nej, jag tänker inte skaffa plus.)

Om du vill vara säker på att få med allt är det ju bara att gå till inställningar och hitta backupverktyget. Då gör den en slags ISO på hela din hårddisk som du kan överföra till nästa hårddisk/PS3. Somliga sparfiler tillåts inte kopieras över med vanligt USB-minne, så det är ingen garanti att du får det att funka om du väljer att manuellt kopiera data. Men sånt ser man när man försöker kopiera - inte när det redan är försent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa playstation-plus och kopiera över allt i en månad

Skojar du med mig?

Det är just nu rea på 90 dagar playstation plus fram till den 7e December.

Om du ska spara dina sparningar så tror jag tyvärr att det är den enda lösningen.

Tack, men du har fel. Det går att spara saker på externa diskar, det vet jag.

Om du vill vara säker på att få med allt är det ju bara att gå till inställningar och hitta backupverktyget. Då gör den en slags ISO på hela din hårddisk som du kan överföra till nästa hårddisk/PS3. Somliga sparfiler tillåts inte kopieras över med vanligt USB-minne, så det är ingen garanti att du får det att funka om du väljer att manuellt kopiera data. Men sånt ser man när man försöker kopiera - inte när det redan är försent.

Aha, så det finns ett praktiskt verktyg. Trodde man själ fick gå igenom allt och kopiera det för hand. Nice!

Jag visste att det finns sparningar som är skyddade, men de jag helst vill åt är sparningarna till de "oändliga" spelen så som Skyrim och Oblivion. Om en sparning är skyddad så är det kanske inte hela världen, även om det är tråkigt.

Det borde väl förresten gå att komma runt på något sätt? Om jag kopplar hårddisken till datorn eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så det är YLOD igen märkte jag nu. Kan inte ha igång konsolen tillräckligt länge för att göra säkerhetskopiering. Så... Om jag orkar så gör jag fixen en gång till så jag kan säkerhetskopiera skiten, sedan köper jag ny konsol.

Edit: Är det ruttet att kränga konsolen direkt efter fix?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så det är YLOD igen märkte jag nu. Kan inte ha igång konsolen tillräckligt länge för att göra säkerhetskopiering. Så... Om jag orkar så gör jag fixen en gång till så jag kan säkerhetskopiera skiten, sedan köper jag ny konsol.

Edit: Är det ruttet att kränga konsolen direkt efter fix?

Det är inte ruttet om du i annonsen klart och tydligt medger att du fixat två st YLOD men att den nu fungerar. Sälj den billigt.

Hur kan du ha fått YLOD två gånger, förresten? Jag har haft min PS3 på i säkert 3 timmar dagligen i fem år, oftast i väldigt långa pass, och jag har inte haft problem (ta i trä! :o ). På sistone tycker jag iofs att det låter lite mumlande från fläkten, men jag borde klara mig med att rengöra den lite bättre.

-

Jag spelade PS3 med brorsan igår förresten, och hans nätverk i lägenheten hade lagt ned. Han startade sin iPhone och satte igång internetdelning via VPN-WLAN och det flöt på helt problemfritt fastän han bor i Danmark! Tufft, jag hade aldrig väntat mig något sånt :D

Vi började iofs med ett väldigt okrävande spel, Age of Booty, men även Unreal Tournament 3 fungerade totalt problemfritt. Får se när vi spelar BF3, jag tror inte en iPhone på 3G pallar med 24 spelares aktiviteter och alla kartegenskaper som ändras kontinuerligt. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte ruttet om du i annonsen klart och tydligt medger att du fixat två st YLOD men att den nu fungerar. Sälj den billigt.

Hur kan du ha fått YLOD två gånger, förresten? Jag har haft min PS3 på i säkert 3 timmar dagligen i fem år, oftast i väldigt långa pass, och jag har inte haft problem (ta i trä! :o ). På sistone tycker jag iofs att det låter lite mumlande från fläkten, men jag borde klara mig med att rengöra den lite bättre.

Mjo, det skulle jag kunna göra visserligen.

Har man fått en YLOD så är det bara en tidsfråga innan nästa kommer, det är inte direkt några permanenta fixar man gör. I och med att lödningarna på moderkortet börjat spricka, och man gör en fuskfix så sitter man bara och väntar på att det ska hända igen.

Men jag är osäker på om det är samma skit nu, det verkar snarare vara överhettning. För skalet och HDD:n var otroligt varma efter att bara varit igång i tio minuter. Så jag ska väl pilla isär den och kolla om kylaren jobbar som den ska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser att den nya 12GB-varianten finns att köpa för bara 1500 på CDON.com!!

Bara att köpa den och smacka in min 120GB:are från laptopen så har jag en ny PS3 med dubbelt så mycket utrymme som min gamla. :P

Har kollat på tradera, och en vanlig slim 120 GB går just nu för 1600. Alltså sparar jag en hundring, får en nyare modell och samma lagringsutrymme som om jag skulle slå till på den på tradera.

Känns nästan som jag borde satsa på det va?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon testat Playstation All Stars Battle Royale? Funderar på att införskaffa det + en till handkontroll imorgon!

Jag har vart riktigt sugen på att skaffa det!

Dock är jag lite för forever alone för att ha riktigt kul med det, då Super Smash Bros var som bäst med polare.

Tyvärr umgås jag bara med tråkiga typer som inte lirar sånt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni sett att Viaplay kommit till PS3? Just nu bjuder de på en månads prenumeration, precis som Netflix, men också en månads Playstation Plus.

Har inte skaffat konto än, det blir nog rätt smart att göra i jul istället, men vad är de enormaste fördelarna med PS+? Rabatter eller gratisspel?

Ville göra ett Viaplay-konto men de tog inte Visa Electron...

Angående Plus, så är det svårt att säga. Både rabatter och gratisspel är ju trevligt och man behöver inte direkt välja. tongue_1181744_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ville göra ett Viaplay-konto men de tog inte Visa Electron...

Angående Plus, så är det svårt att säga. Både rabatter och gratisspel är ju trevligt och man behöver inte direkt välja. tongue_1181744_0.gif

Njaej, men är det värt sitt pris varje månad? Jag menar, hur stora spel får man och får man behålla dem efteråt även om de var gratisspel? De som köps med rabatt borde ju bli mina att behålla, men jag minns inte vad ni skrev om gratisspelen. Jag köper rätt sällan spel och då blir det AAA-titlar, must-haves som BF3, GTA, Red Dead Redemption, Uncharted osv. Inte saker som Saints Row eller Infamous.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njaej, men är det värt sitt pris varje månad? Jag menar, hur stora spel får man och får man behålla dem efteråt även om de var gratisspel? De som köps med rabatt borde ju bli mina att behålla, men jag minns inte vad ni skrev om gratisspelen. Jag köper rätt sällan spel och då blir det AAA-titlar, must-haves som BF3, GTA, Red Dead Redemption, Uncharted osv. Inte saker som Saints Row eller Infamous.

Spel går ut efter plus-perioden. Jag köpte ett år för ~300kr förra hösten. Väldigt mycket bra titlar tyckte jag, helt klart. Tyvärr så är jag lite mer utav en pc-kille, och ett par kompisar slutade med PS3 helt. Nåväl, mina systrar var mycket nöjda med gratisspelen. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spel går ut efter plus-perioden. Jag köpte ett år för ~300kr förra hösten. Väldigt mycket bra titlar tyckte jag, helt klart. Tyvärr så är jag lite mer utav en pc-kille, och ett par kompisar slutade med PS3 helt. Nåväl, mina systrar var mycket nöjda med gratisspelen. ;-)

Inte de man köpt billigare, väl? Då finns det ju verkligen noll anledning att köpa en prenumeration för att få tillgång till rabatterat material, när man istället blir bunden att betala en konstant prenumeration för något man redan köpt. Det vore ju bedrägeri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte de man köpt billigare, väl? Då finns det ju verkligen noll anledning att köpa en prenumeration för att få tillgång till rabatterat material, när man istället blir bunden att betala en konstant prenumeration för något man redan köpt. Det vore ju bedrägeri.

Nej, allt man köper får man behålla. Rabatt eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte väl. Det är alltså månadens gratisspel som försvinner? Om man pausar/inte har Plus ett tag, och sen skaffar igen - får man tillbaka gratisspelen då?

Det räknas ju som "köpt" på store så det antar jag. Det är först när spelet startar som den kollar ifall ens ps+ är giltigt. Vet du däremot om att du snart kommer att återuppta din prenumeration och ditt utrymme på disken räcker så behöver du inte ens avinstallera spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...