Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Har ni testat Netflix ännu? Jag fixade ett gratiskonto och om jag gillar det kan jag gott och väl tänka mig ynka 79 kronor i månaden för tjänsten. Filmutbudet är rätt stort, men jag har inte utforskat det nåt särskilt än. Dess interface tycker jag däremot är på tok för funktionslöst, men inte lika klumpigt och illa som Vidzone. Jag hade gärna sett en smartare spolfunktion, slow motion och fler inställningar för ljudet, samt kapitelindelningar på film.

Haha, du är nog den första som säger att det är stort. :D

Jag har testat det, fast inte på min PS3 än. I dagsläget tänker jag inte betala för tjänsten, utan kommer köra slut på mina gratismånader och sedan säga upp medlemskapet. Jag kan däremot tänka mig att det är värt pengarna om cirka ett - 1½ år, då man hunnit utöka utbudet. Ungefär likadant som jag gjorde med Spotify, körde gratis fram till dess att jag tyckte utbudet var tillräckligt bra att betala för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, det är ju bättre än vad Voddler var från start iallafall. Vet inte hur bra Voddler är numera men i början fanns det verkligen inga stortitlar.

Bah.. Netflix ligger ju 3-5år efter med allt, givetvis kan man inte få det absolut senaste, men vad stoppar netflix från att släppa en film när den börjar säljas på DVD? Jag är absolut inte intresserad av att kolla på en film anno 2005 i riktigt dålig kvalité när jag väl är filmsugen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har googlat lite på det här och det ska funka, men är det nån här som har gamesharat BF3 premium och fått allt att funka på båda enheter samtidigt, i samma match?

Med tanke på att du verkar vara en av få på det här forumet som lirar på PS3 så tror jag tyvärr inte du kommer få svar på den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att du verkar vara en av få på det här forumet som lirar på PS3 så tror jag tyvärr inte du kommer få svar på den frågan.

Inte jag heller. Men det sägs att det ska funka.

Nån gång när jag fått jobb och två-tre månadslöner (så jag känner mig osanitärt rik) kommer jag väl köpa mig en speldator. Har inte nåt större behov av det just nu dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte jag heller. Men det sägs att det ska funka.

Nån gång när jag fått jobb och två-tre månadslöner (så jag känner mig osanitärt rik) kommer jag väl köpa mig en speldator. Har inte nåt större behov av det just nu dock.

Haha, när det kommer till (de flesta) FPS-spel så är det nog nästan bäst, i alla fall om du vill lira med svenskar (GTAsajtare).

Vem hade du tänkt att game share:a premium med? Hittat någon som lirar BF på PS3?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, när det kommer till (de flesta) FPS-spel så är det nog nästan bäst, i alla fall om du vill lira med svenskar (GTAsajtare).

Vem hade du tänkt att game share:a premium med? Hittat någon som lirar BF på PS3?

Brorsan har länge snackat om att köpa en PS3 och nu när jag har premium till BF3 är jag nästan lite barnsligt sugen på att spela med honom. Skulle suga rätt hårt att behöva spela de ~8 originalbanorna jag nött sönder i tio månader nu.

Känns lite taskigt på sitt sätt, eftersom jag bara spelat Starcraft 2 med honom tre-fyra gånger på den tiden han var lika barnsligt förtjust i spelet. Han köpte till och med spelet till mig och skickade på posten för att jag skulle spela med honom... Och så gjorde jag aldrig det :( Min dator var lite för dålig och strategispel har jag aldrig varit sådär toppen på. I Starcraft och Warcraft är jag alltid riktigt långsam och då losar man ganska mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg gärna till mig också! :)

Saihtamer

Har hittills NHL 2013, GTA IV, Tekken 6 och SSX :)

Fack! Mitt Tekken 6 har försvunnit, jag lånade ut det till någon, minns inte vem, och ingen av alla jag känner med PS3 har spelet.

Jag är tämligen säker på att jag lånade ut det till min kusin eller till en av mina polare, men jag har pratat med båda och ingen har det hemma. Det är lite tråkigt.

Speciellt då jag varit sugen på senare tid att lira det.

Nu har ju visserligen Tekken Tag Tournament 2 släppts, så jag kanske kan köpa det och stilla mina Tekken-nerver med. Eller Tekken Hybrid som är billigt. Men det är ändå otroligt surt att sexan är borta. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fack! Mitt Tekken 6 har försvunnit, jag lånade ut det till någon, minns inte vem, och ingen av alla jag känner med PS3 har spelet.

Jag är tämligen säker på att jag lånade ut det till min kusin eller till en av mina polare, men jag har pratat med båda och ingen har det hemma. Det är lite tråkigt.

Speciellt då jag varit sugen på senare tid att lira det.

Nu har ju visserligen Tekken Tag Tournament 2 släppts, så jag kanske kan köpa det och stilla mina Tekken-nerver med. Eller Tekken Hybrid som är billigt. Men det är ändå otroligt surt att sexan är borta. :(

Gillade inte tag tournament (ettan) lika mycket som de vanliga spelen, men ett fighting spel ska man ju bara ha. Tror att Street Fighter X Tekken skulle vara rätt ball, men jag har alltid lirat Tekken och eftersom att det inte är så rackarns stor skillnad på spelen så blev det ju lite uppfräshad nostalgi med Tekken! :D

Det där påminde mig förresten om att en gammal polare fortfarande har mitt Tekken 4 till ps2 (och jag hans thps), sedan några år tillbaka, hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Det verkar som min PS3 håller på att ge upp, den eller hårddisken.

Vad kan jag göra för att så lite som möjligt ska gå förlorat när jag byter hårddisk/skaffar ny konsol?

Eller, jag vet väl egentligen. Men jag undrar mest vad som behöver backup:as på en extern hårddisk och vad som följer med mitt konto direkt till den nya hårddisken/konsolen.

Save data är det enda jag kan tänka på som behöver kopieras till något externt. (Nej, jag tänker inte skaffa plus.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...