Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

The Journey ska tydligen vara ett väldigt hyllat spel/digital upplevelse.

Någon här som spelat det?

Spelade det i söndags och kan inte annat än att hålla med de som hyllar spelet, ruskigt bra. Kan tillägga att det är väldigt kort, men det borde inte hindra någon att spela det imo.

Redigerad av JSHC
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Tycker det verkar vara mycket småspel. Bättre om de hade haft "riktiga spel" till lägre pris, istället för småspel gratis

Jo, så är det ju. Fast när Plus var nytt så var det väl tänkt att man varje månad skulle få

1 PSN-spel

1 PSone-classic

2 Minis

Så jag klagar inte.

Och att dom även bjussar på ett PS2-spel för första gången tycker jag bara är roligt. :)

Det handlar ju fortfarande endast om en femtiolapp om månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sätter i Black Ops skivan i PS3t.

Den ser att det är Call Of Duty R: Black Ops och sedan startar det.

Bilden skiftar mellan mörkljus och mörk bild cirka 3 gånger.

Sen blir det mörkt.

Någon som vet vad felet är?

Har du testat något annat spel?

Om felet bara uppstår när du försöker spela Black Ops så är det troligtvis skivan som har blivit schleten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du testat något annat spel?

Om felet bara uppstår när du försöker spela Black Ops så är det troligtvis skivan som har blivit schleten.

Yes, alla spel funkar förutom Black Ops, skivan har inga repor eller någonting annat. Om den skulle blivit sliten så skulle det ju inte ens gå och läsa av den tycker jag. Aja, säkert trasig.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FÖRST FUNKAR INTE BLACK OPS, NU FUNKAR INTE ATT SÄTTA IN SKIVOR HELLER. CDLÄSAREN ÄR TOM.

GJORDE EN BILD, SÅHÄR SER DET UT OM JAG FÖRSÖKER SÄTTA IN EN SKIVA I DEN.

odlNG_1235412_0.png

HJÄLP FÖR BÖVELEN!

Kommer inte symbolen för skivan upp när du stoppar in skivan, menar du?

Då är det samma fel som jag hade en gång.

Grafikkortet eller vad det nu var. Bara lämna in det till butiken och kräv en ny

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick nyligen min 666:e trofé. Det var en platinum, vilket innebär att den 665:e trofén togs precis innan i samma svep. Det var från Unreal Tournament 3, där sista guldmedaljen går ut på att få 200 kills online på 50 olika dagar. Eftersom jag inte orkar detta och det tar alldeles för lång tid (speciellt eftersom det knappt finns nåt onlineläge längre), har jag kört mot novis-botar och ställt om systemklockan till år 2018-2035 nånstans för att lura spelet att det är olika dagar, samt sätta tiden till strax innan midnatt (och spelet slår över till nästa datum efter en stund). Då kan man ta 2 matcher i taget, vid 25 olika tillfällen. Jag har väl inte haft nån jättestor ambitionsnivå till det här, för 2 matcher tar 25 minuter av rent pepprande och poängen 200-30 utan att dö, så det har tagit ett år eftersom man bara plockar upp spelet lite då och då.

Passande nog var namnet på trofén "Get a life"... :rolleyes:

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FÖRST FUNKAR INTE BLACK OPS, NU FUNKAR INTE ATT SÄTTA IN SKIVOR HELLER. CDLÄSAREN ÄR TOM.

GJORDE EN BILD, SÅHÄR SER DET UT OM JAG FÖRSÖKER SÄTTA IN EN SKIVA I DEN.

HJÄLP FÖR BÖVELEN!

Kommer inte symbolen för skivan upp när du stoppar in skivan, menar du?

Då är det samma fel som jag hade en gång.

Grafikkortet eller vad det nu var. Bara lämna in det till butiken och kräv en ny

Jag tror snarare att PS3:t inte matar in skivan så som den ska göra.

Det finns nog inte så mycket att göra åt en sådan sak, om du har garantin kvar så är det bara att leta upp ditt kvitto och åka med PS3:t dit du köpte den.

Om du inte har garantin kvar så kanske du kan reklamera den eller något, jag är inte så bra på det där men Vice kan en del om hur många år man har rätt att reklamera trasiga saker har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick nyligen min 666:e trofé. Det var en platinum, vilket innebär att den 665:e trofén togs precis innan i samma svep. Det var från Unreal Tournament 3, där sista guldmedaljen går ut på att få 200 kills online på 50 olika dagar. Eftersom jag inte orkar detta och det tar alldeles för lång tid (speciellt eftersom det knappt finns nåt onlineläge längre), har jag kört mot novis-botar och ställt om systemklockan till år 2018-2035 nånstans för att lura spelet att det är olika dagar, samt sätta tiden till strax innan midnatt (och spelet slår över till nästa datum efter en stund). Då kan man ta 2 matcher i taget, vid 25 olika tillfällen. Jag har väl inte haft nån jättestor ambitionsnivå till det här, för 2 matcher tar 25 minuter av rent pepprande och poängen 200-30 utan att dö, så det har tagit ett år eftersom man bara plockar upp spelet lite då och då.

Passande nog var namnet på trofén "Get a life"... :rolleyes:

Ja just det, jag har alltid funderat på hur den trofén fungerar. Måste man få 200*50 kills eller räcker det med 1*50?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja just det, jag har alltid funderat på hur den trofén fungerar. Måste man få 200*50 kills eller räcker det med 1*50?

Vid 50 olika datum ska du ha fått totalt 200 kills eller mer per dygn. Alla andra multiplayertroféer går att sätta upp en privat server på, sätta max antal botar, nivå Godlike, kortast tid/poänggräns möjliga, minsta möjliga bana och ge alla Instagib Rifle. Då går en match skitfort och den trofé som säger att man ska ha klarat 500 matcher (eller vad är det nu igen?) går att göra på nån/några timmar helt passivt medan du ser på teve eller är i skolan.

Snabbaste sättet jag tror över huvud taget är möjligt att ta Get a Life är följande:

- I XMB, sätt klockan på 23:40 på ett helt annat datum och år.

- Starta spelet.

- Multiplayer -> Host -> sätt lösenord (bokstaven G är det första som dyker upp, och man behöver ju inte göra det krångligare än så)

- 16 spelare, tillåt botar, sätt dem på Novice

- Deathmatch på Biohazard (spelets minsta bana)

- Poänggräns 100 (för 200 finns inte och då kan man lika gärna göra 2*100), tidsgräns spelar ingen roll för du är färdig på 7 minuter ändå

- Sätt Mutators till Super Berserk samt Weapons Replacements till [Alla vapen]-> Enforcer

- Starta matchen. På ca 7 minuter har du klarat 100 kills. (Botarna är som läskpapper på väggen)

- Efter första matchen, spela en till. Då har man 200 kills. Systemklockan är nu ca 23:56, så vänta 4 minuter och spela vidare efter "midnatt". Skaffa 2*100 kills igen och så har man gjort 4 matcher = 2 * 200 på ca 22-25 minuter. Repetera vid 25 tillfällen, när som helst, bara du inte råkar sätta samma datum som andra gånger.

Poängen med att sätta allt till Enforcer (pistolen) är att det är det enda vapen som finns som varken har laddningstid eller fördröjda skott. Flak Cannon och Rocket Launcher är kanske kraftiga, men inte i jämförelse och man dör jäkligt mycket mer. Plus att man måste tajma skotten och det är trist i längden. Med Super Berserk är det typ 3 gånger så kraftigt med Enforcer som en minigun, speciellt eftersom man hela tiden spelar med två händer.

Lite trist metod kanske, men det är rätt skönt med 25 minuters hjärndödhet ibland. Man slappnar av :)

När tusan vill du ha tillbaka ditt spel, förresten? Jag har ju ett eget och brorsan kommer visst inte skaffa PS3 förrän tidigt i höst, säger han, och då kommer han antingen inte spela UT3 eller så köper han ett eget. Jag behöver oavsett inte två spel under sommaren iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...