Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Alltså... :(

Jag vill köpa Trine 2, men det kommer inte finnas på europeiska PSN på länge enligt utvecklarna. Nåt har skitit sig och de säger inte vad eller när det är fixat, trots att det finns på PS3 i USA samt på PC och XBLA överallt.

Jag tänkte därför köpa det från mitt amerikanska konto, men VISA-kort funkar inte och jag hittar ingenstans där jag kan köpa PSN-kort värda $20 någonstans. Visst finns de online att köpa, men inga sajter "levererar" koden till folk som bor utanför USA.

Halp! Finns det nån som kan hitta en sajt där man köper dollar-PSN-pass utan att bo i USA? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså... :(

Jag vill köpa Trine 2, men det kommer inte finnas på europeiska PSN på länge enligt utvecklarna. Nåt har skitit sig och de säger inte vad eller när det är fixat, trots att det finns på PS3 i USA samt på PC och XBLA överallt.

Jag tänkte därför köpa det från mitt amerikanska konto, men VISA-kort funkar inte och jag hittar ingenstans där jag kan köpa PSN-kort värda $20 någonstans. Visst finns de online att köpa, men inga sajter "levererar" koden till folk som bor utanför USA.

Halp! Finns det nån som kan hitta en sajt där man köper dollar-PSN-pass utan att bo i USA? :(

Du känner ingen som bor på andra sidan pölen som kan hjälpa dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså... :(

Jag vill köpa Trine 2, men det kommer inte finnas på europeiska PSN på länge enligt utvecklarna. Nåt har skitit sig och de säger inte vad eller när det är fixat, trots att det finns på PS3 i USA samt på PC och XBLA överallt.

Jag tänkte därför köpa det från mitt amerikanska konto, men VISA-kort funkar inte och jag hittar ingenstans där jag kan köpa PSN-kort värda $20 någonstans. Visst finns de online att köpa, men inga sajter "levererar" koden till folk som bor utanför USA.

Halp! Finns det nån som kan hitta en sajt där man köper dollar-PSN-pass utan att bo i USA? :(

http://www.cheapxboxlivecodes.com/

De skickar koden via mail direkt när du betalat.smile_1181703_0.gif

Kan tillägga att det är en rätt stor site och många, inklusive jag, har köpt t.ex World of Warcraft-koder därifrån.

Har dock aldrig köpt PSN-koder men, men det ska fungera på samma sätt.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.cheapxboxlivecodes.com/

De skickar koden via mail direkt när du betalat.smile_1181703_0.gif

Kan tillägga att det är en rätt stor site och många, inklusive jag, har köpt t.ex World of Warcraft-koder därifrån.

Har dock aldrig köpt PSN-koder men, men det ska fungera på samma sätt.

Ser legitimt och bra ut, och de protesterade inte när jag testade att lägga i kundkorg från svensk adress. Tusen tack! Fixar imorgon, tror jag :)

EDIT:

Köpte just ett PSN-kort värt $20 för £16,99! Mina kontotransaktioner säger att det kostade 189,26 SEK. Fick 5,1 dollar över som jag får använda nån annan gång till vad det nu kan tänkas vara. Förmodligen har jag då 48 SEK kvar på mitt konto.

Tusen tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Måste säga att jag är lite lätt sur här. Nya uppdateringen gjorde webbläsaren bättre genom att äntligen, efter två år, fixa så att bland annat Youtubes sökknapp fungerar, tillsammans med andra halv-flash/javascript/java-funktioner (till exempel AP-listan och Mina Notifikationer på forumet). Men den hänger sig fortfarande och all flashreklam man hittills sluppit pga inkompatibilitet nu dyker upp och sackar ner rejält. Men värst av allt är ändå att de tagit bort eller slarvat/buggat sönder Page Up/Down-funktionen som funnits till både PSP och PS3 från starten 2005! :doh: Fyrkant + upp/ned är det smidigaste som funnits :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag måste reset:a mitt PS3 pga krångel med SCART-sladden efter att ha haft den inkopplad i en polares HDTV med HDMI. Jag kommer väl inte gå miste om något viktigt?

Inga filer ändras, inga viktiga inställningar förstörs och du behöver inte ominstallera något.

Allt du kommer behöva ändra finns i Inställningar -> Temainställningar samt eventuellt under Ljudinställningar, om du (som jag) föredrar att ha splittat ljud. Om du dessutom vill ändra nåt med skärmen ligger det under Bildinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...