Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Japp, två konsoller som sagt.

Tänk på att inte ta bort enheter som du redan har delat spel med, efterssom de fortfarande kommer fungera om det gjordes innan uppdateringen.

Fattar fortfarande inte riktigt!

När jag loggar in har jag 4 enheter. En heter "My PS3 system", de andra heter "My PS3 system" "2", "3" och "4"

En kompis till mig vill nu dela spel, men det gick inte tydligen, fast att en ruta är tom när jag loggar in och kollar.

Hur vet jag vems som är vems?

Kan jag koppla bort alla och sen bara logga in med de som skall vara där utan att det blir problem?

Vill ju inte att JAG inte kommer åt MITT eget konto.

Det skall bara finnas 2 kompisar som är knuta till mig. Den ena är du och den andra en annan. Sen finns det en annan men han skall inte vara med längre.

Alltså, koppla bort alla sen loggar jag in med min konsoll igen, och sen ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar fortfarande inte riktigt!

När jag loggar in har jag 4 enheter. En heter "My PS3 system", de andra heter "My PS3 system" "2", "3" och "4"

En kompis till mig vill nu dela spel, men det gick inte tydligen, fast att en ruta är tom när jag loggar in och kollar.

Hur vet jag vems som är vems?

Kan jag koppla bort alla och sen bara logga in med de som skall vara där utan att det blir problem?

Vill ju inte att JAG inte kommer åt MITT eget konto.

Det skall bara finnas 2 kompisar som är knuta till mig. Den ena är du och den andra en annan. Sen finns det en annan men han skall inte vara med längre.

Alltså, koppla bort alla sen loggar jag in med min konsoll igen, och sen ni?

Jag förstår inte riktigt. När du säger "En kompis vill dela spel", menar du då att du ska ge spel till han eller att han ska ge spel till dig?

För du kan ju inte ge spel till honom, då måste du i så fall ta bort min enhet vilket då innebär att spel jag fått av dig kommer sluta fungera.

Han kan ge spel till dig om han inte redan har gett spel till någon annan, i så fall måste personen han gett spel till tas bort från hans lista över enheter som har tillgång till hans spel.

Förstår inte varför det här skulle vara så svårt att förstå sig på. :P

Man kan helt enkelt ge spel till EN person och när dennes enhet tas bort så slutar spelen fungera för den personen. Hur många licenser DU har kvar har ingen betydelse ifall du ska FÅ spel, utan då är det ju den andra personens licenser det handlar om.

Och att du skulle bli av med dina egna spel skulle inte kunna inträffa, eftersom det är du som har kontroll över vilka enheter som får ha tillgång till spelen.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att det är svårt är för att jag har 4 konsoller som är kopplade till mig. 1 av dem känner jag till.

Hur som helst, kan jag ta bort alla (då är inte ens min knutet till mitt konto?) sen loggar bara du och jag in igen?

Så vet jag vems konsollerna är

Ja, så kan du göra. Glöm då inte att byta namn på dom där på hemsidan också.

Tror inte det aktiveras bara för att du loggar in, utan när du laddar ner något. Annars kan du gå in på Account Management på konsollen och aktivera därifrån.smile_1181703_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt Warhawk själv men har delat DLC av Adriian, eller vem det nu var, och de funkar. Menar du att huvudspelet inte kan delas?

“One time fee for download or use solely by the purchasing PSN account on up to five PS3 units, with no more than one activated PS3 unit within a 24 hour period. Content may not be used by any other account.”

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tufft, och trist. Är det där EULAn för Warhawk specifikt, eller för DLCt?

Tror det är endast spelet. DLC funkar ju tydligen eftersom du har delat det?ohmy_1182776_0.gif

Hittade informationen här btw: http://gamer.blorge....altered-on-ps3/

Renard: CD-läsare, lol.tongue_1181744_0.gif

Nej, men skulle det inte kunna vara överhettning? Prova rensa bort damm genom att köra fläkttestet (Håll in eject när du trycker på strömbrytaren i bak på konsollen) och dammsuga lite.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick in på Playstation Store och skulle kolla dagens gratis spel (som Plus-prenumerant får man gratis spel varannan dag fram till jul) och fick Tomb Raider: Underword (200kr).w00t_1181130_0.gif

Edit: Ni måste även kolla in Special Offers. Galet bra erbjudanden! Bland annat Prince of Persia (det från 2008) för 60kr och Beyond Good and Evil HD för 45kr.

Redigerad av Pixiegnom
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick in på Playstation Store och skulle kolla dagens gratis spel (som Plus-prenumerant får man gratis spel varannan dag fram till jul) och fick Tom Raider: Underword (200kr).w00t_1181130_0.gif

Edit: Ni måste även kolla in Special Offers. Galet bra erbjudanden! Bland annat Prince of Persia (det från 2008) för 60kr och Beyond Good and Evil HD för 45kr.

Är det ok? :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har lyckats o få sin ds3 att funka bra på pc?

Räcker så länge petar grejerna och triggerna funkar bra :)

Japp! Jag tankade MotionJoy, sedan fick man leka lite med inställningarna. Alla knappar fungerar, båda analogerna fungerar.

Jag har gjort flera konfigurationer till min sixaxis/DS3 och de funkar skitbra. En är en tangentbord/muskonfiguration som är hur bra som helst till surf och annat (se bild). En annan är en VLC-fjärr och en annan är en Winamp-fjärr.

post-4777-0-60345300-1323424629.png

Musen är vänsterspaken, vänsterklick är X, högerklick är R1, R-stick höger/vänster är PgUp/PgDn, R-stick upp/ner är mousescroll upp/ner. L3 är E för att det tillsammans med PS-knappen blir Utforskaren.

Med denna konfig kan man:

- Alt-tabba

- Ctrl-tabba flikar

- Navigera utforskaren

- Stänga flikar och fönster

- Copypasta

- Navigera webbsidor, inklusive bakåt/framåt, öppna nya flikar/fönster, etc

- Allt som inte kräver skrivande för att fungera

Kan ge er konfig-filen om ni vill, den är skitsmidig.

Jag kom på att jag inte är säker ifall R2 och L2 fungerar som de är tänkt att fungera. Har bara lirat FIFA med min DS3 och då finns det bara 1/0 som signal. Men du får testa.

Jag hittade nån tråd om detta på deras forum och då var det bättre att göra en egen DS3-konfiguration än att mappa knappar till tangentbordsfunktioner. Kanske kan hitta tråden nånstans lite senare.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ge er konfig-filen om ni vill, den är skitsmidig.

Nej tack det är bra ändå, jag har min DS3 kopplad via USB så jag sitter ändå alltid inom armlängds avstånd till både mus och tangentbord. Så när jag ska göra någonting utanför spelet använder jag hellre dessa.

Enda gången jag egentligen inte sitter vid datorn när jag använder den är vid musiklyssnande eller när jag ser på film/TV-serier, men då skulle inte DS3:an hjälpa eftersom jag ändå skulle behöva gå till datorn för att kunna ändra något.

Jag hittade nån tråd om detta på deras forum och då var det bättre att göra en egen DS3-konfiguration än att mappa knappar till tangentbordsfunktioner. Kanske kan hitta tråden nånstans lite senare.

Ja det vore intressant, inte för att det behövs för mig eftersom jag bara spelar FIFA på datorn som jag använder handkontrollen till. Men det vore ändå intressant att kolla hur det går till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...