Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Men jag har gratisspel som jag har laddat ner innan men har gått ut och inte går att spela längre. Far Cry 2 t ex.

Hm, har inte laddat ner Far Cry 2, men kollade upp det på storen och där står det bara att jag redan köpt spelet och kan ladda ner det.

Kollade förövrigt upp villkoren för spelen som släpptes gratis senast(Hamsterball och all vad det var) och det står exakt samma villkor som med de spelen som släpptes nu.

"...and are yours to keep until your subscription ends" eller något liknande.

Förra sommaren gick ju PSN ner ett bra tag, och när det väl kom tillbaka fick alla varsin PS+ prenumeration och två spel.

Dessa spel gick att spela även efter gratisperioden, så jag antar att detsamma gäller PS+. :)

Men nu snackar du ju om två helt olika saker.

De spelen ingick i Welcome Back-paketet och hade ingenting med Plus att göra. tongue_1181744_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har PSN oförklarligt slutat fungera igen och ingen, inklusive Sony, vet vad som är felet vilket verkar leda till lite panik där vissa gamers är rädda att det ska vara en ny hack-attack.

Sony har bara sagt på Twitter "We are aware that some of you are having issues accessing PSN, and we're working to restore service to all. Thank you for your patience."

Hoppas det inte är något allvarligt.

Edit: Hinner inte mer än skriva det här så löser de problemet. :D Tur det bara var 2 timmar och inte två månader den här gången. :P

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svettas era kontroller också gummi när de inte använts på ett tag? Jag kom nyligen hem från en 10 dagars semester och det var smetigt värre. Vänster spak har till och med släppt i klistret inuti så gummit snurrar kring sin egen axel. Får fixa det på nåt sätt... :mellow:

Jaså det är det dem gör..

Spelade inte på några månader, och sen när jag började igen så var de klibbiga som om man doppat kontrollen i blandsaft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Anonymous har åter igen brutit sig in på Sony's servrar och stulit login uppgifter så alla uppmanas nu att byta för säkerhets skull.

Edit: Dock verkar det nu vara fake. "Bevisen" de postade ska ha varit samma som de postade sist. Troligen försöker de bara få folk att tro att de ha lyckats igen.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har skaffat mig en Ps3. Får jag vara med här då?

Funderar lite på det här med gamesharing... hur fungerar det?

Köpte den lite snabbt då jag funderat länge och tänkte att jag kunde köra lite blu-rayfilmer då jag ännu inte bestämt mig för vilket/vilka spel jag ska köpa. Blir nog Uncharted Trilogy, men det känns lite dumt just nu att inte har någonting alls förutom demon och några blu-ray filmer, hehe.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har skaffat mig en Ps3. Får jag vara med här då?

Funderar lite på det här med gamesharing... hur fungerar det?

Köpte den lite snabbt då jag funderat länge och tänkte att jag kunde köra lite blu-rayfilmer då jag ännu inte bestämt mig för vilket/vilka spel jag ska köpa. Blir nog Uncharted Trilogy, men det känns lite dumt just nu att inte har någonting alls förutom demon och några blu-ray filmer, hehe.

Trevligt. Skriv gärna ditt PSN-ID. :)

Nu för tiden är det endast 2 licenser per konto som gäller, vilket innebär att det du köper på Playstation Store kan användas på två maskiner. Det är helt enkelt bara att du låter någon logga in på ditt konto och ladda ner du köpt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har skaffat mig en Ps3. Får jag vara med här då?

Funderar lite på det här med gamesharing... hur fungerar det?

Köpte den lite snabbt då jag funderat länge och tänkte att jag kunde köra lite blu-rayfilmer då jag ännu inte bestämt mig för vilket/vilka spel jag ska köpa. Blir nog Uncharted Trilogy, men det känns lite dumt just nu att inte har någonting alls förutom demon och några blu-ray filmer, hehe.

Coolt, grattis! Hade varit trevligt att spela GTA IV med dig på den tiden det begav sig. Nästa spel i serien, kanske?

Uncharted är för övrigt ett väldigt bra spelval. Jag har skaffat Platinum två gånger på ettan och jag har säkert klarat tvåan tre gånger. Trean har jag inte köpt, jag tror Red Dead Redemption tog över mitt intresse.

Skaffa BF3! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan rekomendera PSN+. Du får 10 fulla spel gratis att ladda ner och det kommer 3 stycken nya varje månad som också är gratis så länge du är medlem. Kostar mindre per år än att köpa 1 standard spel (480kr).

Men annars gäller såklart Uncharted Trilogy.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan rekomendera PSN+. Du får 10 fulla spel gratis att ladda ner och det kommer 3 stycken nya varje månad som också är gratis så länge du är medlem. Kostar mindre per år än att köpa 1 standard spel (480kr).

Men annars gäller såklart Uncharted Trilogy.

Coolt, jag trodde det var mindre förmånligt än så. Själv stannar jag ofta kvar med ett och samma spel ganska länge så för mig skulle det inte bli mycket med, men får man behålla de 10 spel + 12*3 spel man köpt/fått?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mini Ninjas säljs nu för bara 70 kronor på PSN. Det är del av deras sommarerbjudande och det tar slut imorgon.

Spelet har ungefär 7/10 i snittbetyg och det är ett väldigt Wii-artat spel. Jag tycker det är underhållande och vackert, samt att det finns rätt mycket att utforska. Återspelningsvärdet har sagts vara ganska lågt men det gör inget för en så billig summa. Hade funderingar på att köpa det för 250 spänn för ca två år sen.

Spring och köp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...