Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Gratis spel för PSN+ medlemmar:

Bioshock 2

Guardians of Middle Earth

Mortal Kombat (2009)

Knytt: Underground

Om ni undrar varför LEGO Batman och Cotham City Impostors finns med på listan men kostar pengar så är det för de satte dem av misstag först. Eftersom de inte har tagit bort dem så gissar jag att de kommer ingå i nästa grupp gratis spel.

Jag kan varmt rekomendera Mortal Kombat som storymässigt jag tycker var det Mortal Kombat spel iallafall jag alltid hade velat ha. Men slutet är tyvärr också ett av de sämsta jag någonsin har varit med om.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Lagom till PS4ans utannonsering fick min kära 40gb YLOD. Smart Sony, mycket smart.

Någon som har råkat ut för samma och isåfall hur löste ni det?

Saken är den att det är rätt svårt, då YLOD kan betyda flera olika fel. Det enda man kan vara säker på är att det är ett hårdvarufel... Tror jag.

Högst troligt är att lödningarna har pajkat, det kan bli så när PS3:an skiftar snabbt i temp flera gånger. Eller att kylpastan har blivit kass.

Om man ska åtgärda det ena, så kan man lika gärna åtgärda det andra, då man ändå måste skruva och pilla sig lika långt in i konsolen för att åtgärda båda sakerna.

Jag har gjort det, och det fungerar:

Men räkna inte med att det är någon permanent fix, förr eller senare kommer den dö igen. Mest troligtvis förr.

I alla fall, det du ska göra är att skruva isär konsolen. Plocka bort allt du kan tills du bara har moderkortet kvar, ta bort de små gummiflärparna som sitter lite här och var, och se till att täcka alla kondensatorer så de inte torkar. Jag tror att jag använde folie, fast jag vet inte hur bra det hjälpte. Sedan dunkar du in den i ugnen på 200 - 240 grader (Jag körde 210 om jag minns rätt.) i cirka 10 minuter.

Jag la också folie under moderkortet för att "reflektera" upp värmen på undersidan, jag vet inte heller om det fungerar men jag läste ett tips om det och tänkte att det inte skadade att försöka. :P

Annars om du har värmepistol hemma så kan du värma upp moderkortet med den. Jag vet dessvärre inte vilka ytor man ska koncentrera sig på.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saken är den att det är rätt svårt, då YLOD kan betyda flera olika fel. Det enda man kan vara säker på är att det är ett hårdvarufel... Tror jag.

Högst troligt är att lödningarna har pajkat, det kan bli så när PS3:an skiftar snabbt i temp flera gånger. Eller att kylpastan har blivit kass.

Om man ska åtgärda det ena, så kan man lika gärna åtgärda det andra, då man ändå måste skruva och pilla sig lika långt in i konsolen för att åtgärda båda sakerna.

Jag har gjort det, och det fungerar:

Men räkna inte med att det är någon permanent fix, förr eller senare kommer den dö igen. Mest troligtvis förr.

I alla fall, det du ska göra är att skruva isär konsolen. Plocka bort allt du kan tills du bara har moderkortet kvar, ta bort de små gummiflärparna som sitter lite här och var, och se till att täcka alla kondensatorer så de inte torkar. Jag tror att jag använde folie, fast jag vet inte hur bra det hjälpte. Sedan dunkar du in den i ugnen på 200 - 240 grader (Jag körde 210 om jag minns rätt.) i cirka 10 minuter.

Jag la också folie under moderkortet för att "reflektera" upp värmen på undersidan, jag vet inte heller om det fungerar men jag läste ett tips om det och tänkte att det inte skadade att försöka. :P

Annars om du har värmepistol hemma så kan du värma upp moderkortet med den. Jag vet dessvärre inte vilka ytor man ska koncentrera sig på.

Får hoppas att jag kan fixa det i helgen. Tack! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får hoppas att jag kan fixa det i helgen. Tack! :D

40GB:aren är phat-versionen va? I sådana fall var jag gullig nog att googla fram en PDF som visar var alla skruvar sitter och lite annan bra info.

https://anonfiles.com/file/bde15a70e68d1efa8d2aa0ed9aa04894#sthash.ODc0hPKm.dpuf

En sista grej att säga är väl att när du ska bända loss ena halvan av plasthöljet (Punkt 5) så kommer den knaka en del, och det är lite läskigt. Den släpper efter ett tag, det gäller bara att vara bestämd men försiktig.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

40GB:aren är phat-versionen va? I sådana fall var jag gullig nog att googla fram en PDF som visar var alla skruvar sitter och lite annan bra info.

https://anonfiles.com/file/bde15a70e68d1efa8d2aa0ed9aa04894#sthash.ODc0hPKm.dpuf

En sista grej att säga är väl att när du ska bända loss ena halvan av plasthöljet (Punkt 5) så kommer den knaka en del, och det är lite läskigt. Den släpper efter ett tag, det gäller bara att vara bestämd men försiktig.

Ja, phat. Och ja, extremt gulligt. Skummade igenom lite snabbt och det ser ut som att det är ett projekt även jag kan ta mig an! Tack för tipset. :wub:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Nej då den ska funka så :)

Eh, va?

Jävlas du, eller vad är det frågan om?

Vice: En dum fråga kan tyckas, men är kontrollen du försöker starta konsolen med laddad och kopplad till din konsol?

Vad exakt händer när konsolen stängs av och blinkar rött? Händer det vid uppstart eller när den varit igång ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej då den ska funka så :)

Mm eller hur.

Eh, va?

Jävlas du, eller vad är det frågan om?

Vice: En dum fråga kan tyckas, men är kontrollen du försöker starta konsolen med laddad och kopplad till din konsol?

Vad exakt händer när konsolen stängs av och blinkar rött? Händer det vid uppstart eller när den varit igång ett tag?

Den är nästan fulladdad och den är kopplad till PS3:an.

Inget händer. Jag spelar,och det bara stängs av så blinkar lampan rött. Så går jag fram och startar sen är det frid och fröjd igen. Hände en gång i går och en gång nu precis.

Har spelat länge.

Gjort fläkttestet nu. Satt igång alla fläktar på max för att rengöra insidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helvete. Nu stänger den av sig direkt vid start och den röda lampan blinkar bara. =(

Vet ni nått tips eller har ni hört om nått liknande? Hittar ingen förklaring till problemet.

Hur tar man bort sitt ena konto på en konsol?

Alltså, jag har ett Playstation, och min bror ett annat.

Vi loggar in på varandras konsoler från våra egna och delar spel.

Min konsol går sönder.

Hur tar jag bort mitt acc.på hans konsol så jag kan logga in med min nya konsoll som jag köper?

Loggar jag in och sen loggar ut?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helvete. Nu stänger den av sig direkt vid start och den röda lampan blinkar bara. =(

Vet ni nått tips eller har ni hört om nått liknande? Hittar ingen förklaring till problemet.

Hur tar man bort sitt ena konto på en konsol?

Alltså, jag har ett Playstation, och min bror ett annat.

Vi loggar in på varandras konsoler från våra egna och delar spel.

Min konsol går sönder.

Hur tar jag bort mitt acc.på hans konsol så jag kan logga in med min nya konsoll som jag köper?

Loggar jag in och sen loggar ut?

Låter som du har samma problem som jag. Om du vill så kan du försöka fixa det med hjälp av ugn eller värmepistol. Det är ingen permanent fix, men det kan kanske hålla liv i gamla skrället fram till PS4 släpps om du har tur, och om du funderar på att köpa en PS4 vill säga.

Angående kontot så behöver du väl inte ta bort det från din brors konsol för att kunna logga in på din nya?

Om du måste så tror jag att du kan trycka på trekant när du står över ditt konto, och därifrån välja att ta bort kontot från hans konsol.

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag har alltid ratat Youtube på PS3 eftersom youtube.com/xl varit totalt hemsk och värdelös, har haft ful interface och inte kunnat visa något annat än 240p om ens det. Därför trodde jag också att en YT-app till PS3 skulle vara lika hopplös men icke!

Youtube har funnits bra länge nu som app till PS3 och det var inte förrän igår jag gav det en ordentlig chans. Youtube på PS3 är inte så surfvänlig när man ska leta upp videoklipp och att läsa kommentarer och videobeskrivningar går inte alls vad jag vet (tips mottages gärna), men det är fantastiskt bra om man har en smartphone!

Kopplar man sin smartphone till PS3s Youtube-program kan man surfa runt på sin telefon, leta upp ett klipp eller en hel spellista (eller skapa en Titta Senare-lista), och sen trycker man bara på "visa på PS3", så får man det visat i full HD på teven och kan styra spolning/paus etc med både mobil och handkontroll om man så vill.

Fantastiskt smidigt och snyggt! Rekommenderas mest till längre videoklipp såsom filmer, eller att man skapat/hittat en lista på dator/telefon och bara väljer att visa den på teven. Interfacet är dugligt men fortfarande bökigt på PS3.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...