Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

GH: Metallica är inte långt borta! Kollar runt info och priser, och numera har ju Spelbutiken.se prisgaranti.

Spelet kommer INTE säljas i nån bundle, varken officiellt eller hos dem.

Vänligen vänta på att en operatör svarar.

Du pratar nu med 'Daniel '.

Your Issue ID for this chat is LTK156011505784X

Daniel: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Om ni har skickat ett mail till oss kring detta ärendet redan skulle vi uppskatta om ni gav oss det referensnummer som tilldelats erat mail. Vad kan jag hjälpa dig med idag?

Henrik: LTK156011505784X)

Henrik: Hej!

Henrik: Jag hade lite funderingar kring Guitar Hero: Metallica.

Daniel: ok

Henrik: Kommer det säljas i ett instrumentpaket eller enbart separat?

Daniel: Enbart sepparat

Henrik: Ok, men finns instrumenten separat eller måste man köpa World Tour? Det vill jag inte ha, nämligen...

Daniel: Det finns lösa instrumment att köpa, eller snarare det komemr finnas. De är inte släpta än

Henrik: ok

Henrik: pris?

Daniel: Varierar

Daniel: 1049 för trummor och lite olika på gitarrer ebroende på konsoll

Henrik: Till PS3 tänkte jag mig, alla instrument (bara en gitarr, för jag har redan en). Dessutom vill jag köpa den extra trumpedal som släpps till Metallica.

Daniel: Den har jag ingen information om i dagsläget

Henrik: Ok. Men 1049 för trummorna, troligen 600 för spelet, vad kostar då en gitarr och en mick?

Daniel: Lösa miccar har vi inet sett något om heller

Daniel: Gitarren går på 599 till PS3

Henrik: Då låter det som en billigare affär att köpa GHWT och göra sig av med själva spelet på nåt sätt?

Daniel: Jupp

Henrik: Ni kan inte återsälja spel på något sätt förstår jag, trots att jag skulle lämna spelet åter oöppnat?

Daniel: Nej, den är en del av paketet så det går tyvär nite

Henrik: ok

Henrik: Men trots att ni just nu inte vet något om den extra trumkicken så omfattas väl den av er prisgaranti?

Daniel: Prisgarabntin gäller endast produkter som finns i lager, så nej

Henrik: mjomen den KOMMER väl i lager, nån gång omkring spelsläppet antar jag?

Daniel: Det är mycket möjligt

Henrik: och då borde den ju omfattas av prisgarantin?

Daniel: När den väl finns i lager ja.

Henrik: Dåså. Då hade jag inga fler frågor. Tack och hej!

Daniel: Tack för att du kontaktat oss, hör gärna av dig igen om du har fler frågor.

Henrik: Jadå. Tack!

Nån som vill köpa GHWT av mig nån gång i framtiden? :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

GH: Metallica är inte långt borta! Kollar runt info och priser, och numera har ju Spelbutiken.se prisgaranti.

Spelet kommer INTE säljas i nån bundle, varken officiellt eller hos dem.

Nån som vill köpa GHWT av mig nån gång i framtiden? :teehee:

Varför vill du inte ha WT? Satan vad dåligt han skrev btw. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför vill du inte ha WT? Satan vad dåligt han skrev btw. :teehee:

Äh, jag har spelat det hos en kompis (visserligen utan extrainstrument och på Wii med synkproblem) och jag gillar inte deras setlist eller sättet man kommer vidare i spelet på. Det ska vara bra låtar och helst nån form av progress som i GH3, annars känns det som att man bara kör de tio låtar man tycker är bra och skiter i de dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GH: Metallica är inte långt borta! Kollar runt info och priser, och numera har ju Spelbutiken.se prisgaranti.

Spelet kommer INTE säljas i nån bundle, varken officiellt eller hos dem.

Nån som vill köpa GHWT av mig nån gång i framtiden? :teehee:

Vad fasen, att jobba i en chatt-support och stava sådär illa kan inte alls passa bra tillsammans. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad betyder "FC" som står i titlarna på extremt många youtubeklipp över låtar i GH?

Full combo

Alltså att man sätter 100% utav noterna utan att tappa sin note streak. Sätter man alla noter och råkar göra en "over strum" räknas det som en 100% och inte FC

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis en reklam om ett nytt Guitar Hero som smäller ihop de bästa låtarna från alla de tidigare spelen och som är anpassat till World Tour-instrumenten.

Snacka om att mjölka pengar, fast jag ska ju erkänna att jag troligtvis hade köpt det om jag ägde ett WT-set. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis en reklam om ett nytt Guitar Hero som smäller ihop de bästa låtarna från alla de tidigare spelen och som är anpassat till World Tour-instrumenten.

Snacka om att mjölka pengar, fast jag ska ju erkänna att jag troligtvis hade köpt det om jag ägde ett WT-set. :D

En dröm som går i uppfyllelse. <_<:P

Gief Link :):)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur långt har du kommit på Expert?

The Metal.. Har haft stora problem med den, men återupptäckte idag ( :) ) träningsfunktionen. Har fått ganska bra flyt på den nu och tror att jag kan sätta den snart. Hoppas jag. Annars för jag skicka min savegame till kattälskaren. :cry:

Själv? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Metal.. Har haft stora problem med den, men återupptäckte idag ( :D ) träningsfunktionen. Har fått ganska bra flyt på den nu och tror att jag kan sätta den snart. Hoppas jag. Annars för jag skicka min savegame till kattälskaren. :cry:

Själv? :cry:

Ehh, har inte spelat på så länge nu. Sitter fast på Slash/låten efter. Klarade däremot Raining Blood på Hard för ett bra tag sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehh, har inte spelat på så länge nu. Sitter fast på Slash/låten efter. Klarade däremot Raining Blood på Hard för ett bra tag sen :(

Nöt Welcome to The Jungle i Practice mode ftw, Slash battlen man kan ju hoppa över som jag sagt flera gånger... :rolleyes:

EdiT: OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG, JAG KLARADE DRAGONFORCE FÖR FÖRSTA GÅNGEN >_<:unsure:

okej jag vet att det inte är den bästa scoren då jag PHAILDE stort på allting innan solot, låg på typ 30-40k efter vad jag brukar ligga på när Synth Death börjar men det är skitsamma, JAG TOG DEN SVÅRASTE LÅTEN I GH3 (om man inte räknar med DLC's) :doh:

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade GHWT i Siba idag med trummor, och jag fick återigen anledning att inte gilla det. Förstås, det var ju en testmonitor med spelet som hade kapad sladd till den orange cymbalen och en halvt spärrad baspedal så jag failade i One Way Or Another, men ändå vill jag inte ha det över huvud taget vilket kommer skapa problem inför GH:Metallica. Trummornas kvalitet känns lite påver TBH, men jag hoppas att det kommer uppvägas av låtlistan och spelglädjen till GH:M.

Körde på expert så långt jag kom, det var ju inte särskilt svårt. Utmaningen kommer vid GH:M där jag ska köra Expert eller Expert +, men iom att jag kan de låtarnas trumkomp utantill så blir det nog rätt gött :rolleyes:

Jag blir tokig, jag vill ha det nu och spela med resten av familjen som också är Metallica-freaks, och alla syskon spelar minst ett instrument var så det blir verkligen SKITROLIGT :(

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Exklusiv intervju med James Hetfield på Gametrailers.

Bläddra till 14:00.

Inte jättegivande, men alltid roligt att titta på. :confused: Vilket låt är det som spelas vid 14:59? Det ser ut att kunna vara Dyers Eve - sjukt mycket baspedal där, iallafall :) Kul att höra att de tar med en massa detaljer såsom gitarrskifte, stagedives, strängbyten och sånt i sina klipp av scenen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...