Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

Låtlistan till GH: Metallica har uppdaterats.

1. ”All Nightmare Long”

2. ”Battery”

3. ”Creeping Death”

4. ”Disposable Heroes”

5. ”Dyers Eve”

6. ”Enter Sandman”

7. ”Fade To Black”

8. ”Fight Fire With Fire”

9. ”For Whom The Bell Tolls”

10. ”Frantic”

11. ”Fuel”

12. ”Hit The Lights”

13. ”King Nothing”

14. ”Master of Puppets”

15. ”Mercyful Fate (Medley)”

16. ”No Leaf Clover”

17. ”Nothing Else Matters”

18. ”One”

19. ”Orion”

20. ”Sad But True”

21. ”Seek And Destroy”

22. ”The Memory Remains”

23. ”The Shortest Straw”

24. ”The Thing That Should Not Be”

25. ”The Unforgiven”

26. ”Welcome Home (Sanitarium)”

27. ”Wherever I May Roam”

28. ”Whiplash”

1. Alice In Chains – ”No Excuses”

2. Bob Seger – ”Turn The Page”

3. Corrosion of Conformity – ”Albatross”

4. Diamond Head – ”Am I Evil?”

5. Foo Fighters – ”Stacked Actors”

6. Judas Priest – ”Hell Bent For Leather”

7. Kyuss – ”Demon Cleaner”

8. Lynyrd Skynyrd – ”Tuesdays Gone”

9. Machine Head – ”Beautiful Mourning”

10. Mastodon – ”Blood And Thunder”

11. Mercyful Fate – ”Evil”

12. Michael Schenker Group – ”Armed and Ready”

13. Motorhead – ”Ace of Spades”

14. Queen – ”Stone Cold Crazy”

15. Samhain – ”Mother of Mercy”

16. Slayer – ”War Ensemble”

17. Social Distortion – ”Mommy's Little Monster”

18. Suicidal Tendencies – ”War Inside My Head”

19. System of a Down – ”Toxicity”

20. The Sword – ”Black River”

21. Thin Lizzy – ”The Boys Are Back in Town”

Min personliga favorit Wherever I May Roam kommer bli roligt att få spela, annars en bra låtlista, även dom andra låtarna, kul med Kyuss och Foo Fighters.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Låtlistan till GH: Metallica har uppdaterats.

Min personliga favorit Wherever I May Roam kommer bli roligt att få spela, annars en bra låtlista, även dom andra låtarna, kul med Kyuss och Foo Fighters.

Trevligt, är det någon som vet om det kommer till pc samtidigt eller senare kanske? Eller alls för den delen.. :)

Inget har ju kommit ut efter Aerosmith som inte direkt var det bästa i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört att Rock Band spelen går att spela med GH kontrollerna (gitarr, trummor o.s.v)

Någon som kan bekräfta det? :confused:

Går alldeles utmärkt.

Jag har GH: World Tour lagligt, med alla instrument.

Sen har jag Rockband 1 & 2 icke lagligt, och vi spelar med World Tour instrumenten.

Det enda du ska tänka på att med World Tour trummorna till Rockband försvinner en trumma, och det är den oranga (orange) cymbalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går alldeles utmärkt.

Jag har GH: World Tour lagligt, med alla instrument.

Sen har jag Rockband 1 & 2 icke lagligt, och vi spelar med World Tour instrumenten.

Det enda du ska tänka på att med World Tour trummorna till Rockband försvinner en trumma, och det är den oranga (orange) cymbalen.

Okej fan va bra :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade lite frågor som kanske inte går att besvara redan, men ändå...

Jag är ju jäkligt sugen på GH:M, men jag undrar lite saker. Jag vill nog inte skaffa GHWT för det var inga bra låtar på när jag testade det (med enbart gitarr), så enda anledningen att skaffa det är nästan bara för att få instrumenten. Men är det egentligen så himla roligt att köra GH-trummor om man kan spela riktiga trummor och är bra på det? Å ena sidan känns det ju som världens bästa grej - ett musikinstrumentspel av favoritgruppen, men å andra sidan är det ändå ett ofullständigt trumset och förmodligen plastigare än ett Roland TD6K som jag brukar använda.

Till bas tänkte jag använda Les Paul från GH3. Jag vet att det kommer funka till PS3, men förlorar man nåt på det? Finns det några slidefunktioner eller så till basslingorna?

Eftersom GH:M kommer innehålla ett Expert+ -läge till trummorna där man använder en extra baspedal, säljs den separat eller får man med en till?

Är det exakt samma instrument som till GHWT? Inga modifikationer, ingraverade GH:M-loggor eller så?

:naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade lite frågor som kanske inte går att besvara redan, men ändå...

Jag är ju jäkligt sugen på GH:M, men jag undrar lite saker. Jag vill nog inte skaffa GHWT för det var inga bra låtar på när jag testade det (med enbart gitarr), så enda anledningen att skaffa det är nästan bara för att få instrumenten. Men är det egentligen så himla roligt att köra GH-trummor om man kan spela riktiga trummor och är bra på det? Å ena sidan känns det ju som världens bästa grej - ett musikinstrumentspel av favoritgruppen, men å andra sidan är det ändå ett ofullständigt trumset och förmodligen plastigare än ett Roland TD6K som jag brukar använda.

Till bas tänkte jag använda Les Paul från GH3. Jag vet att det kommer funka till PS3, men förlorar man nåt på det? Finns det några slidefunktioner eller så till basslingorna?

Eftersom GH:M kommer innehålla ett Expert+ -läge till trummorna där man använder en extra baspedal, säljs den separat eller får man med en till?

Är det exakt samma instrument som till GHWT? Inga modifikationer, ingraverade GH:M-loggor eller så?

:naughty:

IMO missar du ingenting med Sliderfunktion, Jag köpte WT Pack för jag tyckte slidern verkade cool, jag själv tycker att den är värdelös (grymt svår och använda) men själva gitarren är ganska skön. :) Om jag inte minns fel av vad jag läste på Scorehero så kmr det vara samma saker som till WT men med kanske några Metallica saker på sig (typ som Aerosmith Gittaren) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade lite frågor som kanske inte går att besvara redan, men ändå...

Jag är ju jäkligt sugen på GH:M, men jag undrar lite saker. Jag vill nog inte skaffa GHWT för det var inga bra låtar på när jag testade det (med enbart gitarr), så enda anledningen att skaffa det är nästan bara för att få instrumenten. Men är det egentligen så himla roligt att köra GH-trummor om man kan spela riktiga trummor och är bra på det? Å ena sidan känns det ju som världens bästa grej - ett musikinstrumentspel av favoritgruppen, men å andra sidan är det ändå ett ofullständigt trumset och förmodligen plastigare än ett Roland TD6K som jag brukar använda.

Till bas tänkte jag använda Les Paul från GH3. Jag vet att det kommer funka till PS3, men förlorar man nåt på det? Finns det några slidefunktioner eller så till basslingorna?

Eftersom GH:M kommer innehålla ett Expert+ -läge till trummorna där man använder en extra baspedal, säljs den separat eller får man med en till?

Är det exakt samma instrument som till GHWT? Inga modifikationer, ingraverade GH:M-loggor eller så?

:naughty:

Alltså, angående trummorna. Jag spelar själv trummor och upptäckte att det faktiskt var grymt mycket lättare att spela trummor på hard/expert (vissa låtar iaf) för då känns det verkligen som att man spelar på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog med mig gitarren till en vän och rockade GH3 hela kvällen. Första gången jag har spelat det i multiplayer i nyktert tillstånd. :confused: Det var skitkul, speciellt eftersom vi är så jämna man bara kan vara.. Vid flera tillfällen skiljde det bara något hundratal poäng mellan vinnaren och förloraren. :D

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att importera sparfiler från GH3 på något sätt? Känns lite kasst att behöva spela om allting jag uppnått innan jag formaterade om datorn.

Det vill jag också gärna veta! Har en låt kvar på hard för att låsa upp ttfaf som jag inte klarar men jag pallar inte spela igenom allt på medium

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att importera sparfiler från GH3 på något sätt? Känns lite kasst att behöva spela om allting jag uppnått innan jag formaterade om datorn.

Det vill jag också gärna veta! Har en låt kvar på hard för att låsa upp ttfaf som jag inte klarar men jag pallar inte spela igenom allt på medium

Varför inte bara fuska? Finns ju ett lås upp allt fusk

http://www.fuska.nu/spel/?s=1&id=15640&fid=48442

http://www.cheathappens.com/show_cheat.asp?ID=23479

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...