Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

Verkar inte ha varit någon annan tråd om detta spel. Konstigt, det har varit ute ganska länge.

620-big-guitar-hero_723881_0.jpg

Nåja. Jag spelade det under Dreamhack med Agge, Jacker och YooSho, blev förälskad direkt.

Beställde det från spelbutiken och fick det idag. Det var värt väntan. Väldigt kul i all sin enkelhet.

Kort sagt så är det så här. Man väljer en gubbe och en gitarr. Spelar låtar för att få poäng och låsa upp fler låtar. Man spelar med en kontroll som ser ut som en gitarr och trycker på knappar i ordning, ungefär som alla dansmattespel.

257934_723881_1.jpg

Så...är det någon mer som äger/har spelat detta spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kollat in spelet rätt så länge, men hur är det att spela i jämförelse med en riktig gitarr?

På riktig gitarr så sitter ju dom här strängerna rätt nära varandra. Här var det jävligt jobbigt att komma åt knapp fyra och fem. Eftersom man var tvungen att flytta handen. Fingrarna sitter ju inte så tajt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Kollat in spelet rätt så länge, men hur är det att spela i jämförelse med en riktig gitarr?

Det är lättare. Det hjälper en hel del om du har spelat vanlig gitarr, men lättare är det. Dom flesta lär sig rätt snabbt, sen gäller det att vara taktsäker också.

Det är nog värt 700 spänn. Det som kostar är ju gitarren, som man förmodligen kan återanvända när man köper 2an sen.

Ja, det är som Donkey Conga fast med gitarr.

Lista på låtar finns här: klick. Finns ett par upplåsningsbara indie-låtar också.

Spelade jag mot dig också thotim? Vilken låt?

*edit*

Thotim: man flyttar ju inte handen till fjärde knappen. Lillfingret funkar ju.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Bumpie.

Gymnasiemässan var i Göteborg, och bl a jag var där för att representera mitt gymnasium. För att locka folk till vår monter hade vi just Guitar Hero. I början var det många skitungar där som fick spela, men lite senare blev det rätt folktomt och då fick jag passa på att spela lite. Fan vad kul det var! Jag ångrar att jag inte följde med och spelade med Ärrtvå fler gånger på DreamHack.

Tyvärr har jag ingen PS2, och jag känner inte för att lägga ut pengar på både spelet och konsolen. Men kul var det. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffade spelet för ca en månad sen, och det är hur jävla kul som helst. Älskar att spela Iron Man, I Wanna be Sedated, Ziggy Stardust och nästan alla de andra sköna låtarna. ;)

Jag hann bli så jävla trött på I Love Rock & Roll och Smoke on The Water när jag var där. Typ alla valde dem. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...