Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag ska köpa det här spelet i morgon, och undrar om man måste ha spelat gitarr på riktigt för att ha någon chans i spelet?

Jag själv har inte spelat så värst mycket gitarr i mina dar, kommer jag att kunna spela detta ändå? :wub:

Det hjälper självklart, hammer-ons och pullofs blir lättare att lära sig men det är absolut inte nödvändigt. Man lär sig ganska snabbt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska nog köpa ettan tillsammans med en polare. Vad kostar GH1 + 2 gitarrer?

Varför inte tvåan?

Tvåan med en gitarr kostar 700 ungefär. Extra gitarr 350 och spelet 350. Guitar Hero 1 är väl antagligen billigare men du kan ju köpa tvåan med gitarr+extragitarr+ettan. Det vore väl något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte det idag, grymt roligt från första början.

Dock så tycker jag att det blir ganska svårt på medium, har bara klarat 3 "steg" där än så länge.

Har ni något tips på hur man ska hålla fingrarna? jag trasslar ihop det allt för ofta. :shifty:

På dom första 2 nivåerna där det bara är fyra knappar har du ett finger på varje knapp. Själva strum-knappen ska du försöka ta både upp och ner.

Annars är det bara att spela på. Ta lätt, klara, byt nivå. Övning ger färdighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...