Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

Ja, hrm. Nu är det så att jag funderar på att skaffa Guitar Hero eftersom jag älskar el gitarr. Men jag har dock som vanligt några små frågor att (som vanligt) ställa till er mina kära GTAsajtare:

1) Vilket ska jag satsa på? 1:an 2:an eller Rock's the 80's? Kanske ettan är bäst att börja med?

2) Är det väldigt svårt? Alltså mycket trial-and-error innan man kommer igenom en hel låt? Kanske är lite frustrerande eller?

3) Det hela funkar alltså som DDR? Men med nån sorts knappar och en Whammy bar (vet inte vad en sån där vibrator spak heter på svenska ;) )? Hur funkar det?

1. Jadu, det bestämmer du själv, tycker själv att dom bästa låtarna var i Guitar Hero 1, en del bra låtar i 2.an, rock the 80.s sög imo

2. det är lite pillrigt innan man väl kommer underfull hur det hela funkar, om du har spelat gitar irl så lär du dig ganska snabbt, alltså, du kan ju hålla ackordet innan du verkligen spelar ackordet, och det kan du på spelet med.

3. ungefär som DDR ja, det ser ut som en gitarr, du har 5 knappar för ackorden eller hur man ska säga, och en vicka som du använder för att slå ackordet och det finns en svaja, svajan funkar som det gör irl, kommer det en sak du ska hålla in länge, och du börjar trycka in svajan så blir det ett "Whawawawawa" ljud om du förstår

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...

Jag tänker köpa Guitar Hero: Rocks the 80's till PlayStation 2 i väntan på Rock Band som jag tänker ha på Xbox 360. Det som verkar lite skit med Rock the 80's är väl att det bara finns 5 karaktärer + en bonus att tillgå och att de slängt in massa äcklig punk och synthpop också såsom Dead Kenedys, X och A Flock of Seagulls mitt i all suverän metal. Men det får bli det, hade tänk köpa Guitar Hero II till Xbox 360 annars med tanke på de fina bonuslåtarna (The Trooper, Billion Dollar Babies, Hush) men det blir roligare att ha till PS2 då många av mina kompisar har samma konsol och så, najs att ta med sig nån kväll och så. Kommer förmodligen att köpa Guitar Hero, Guitar Hero II och Guitar Hero III: Legends of Rock till PS2 sen också och istället ha Rock Band till 360 som sagt.

Är det någon som vet om det kommer några bonuslåtar till Xbox 360-versionen av Guitar Hero III eller tvärtom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker köpa Guitar Hero: Rocks the 80's till PlayStation 2 i väntan på Rock Band som jag tänker ha på Xbox 360. Det som verkar lite skit med Rock the 80's är väl att det bara finns 5 karaktärer + en bonus att tillgå och att de slängt in massa äcklig punk och synthpop också såsom Dead Kenedys, X och A Flock of Seagulls mitt i all suverän metal. Men det får bli det, hade tänk köpa Guitar Hero II till Xbox 360 annars med tanke på de fina bonuslåtarna (The Trooper, Billion Dollar Babies, Hush) men det blir roligare att ha till PS2 då många av mina kompisar har samma konsol och så, najs att ta med sig nån kväll och så. Kommer förmodligen att köpa Guitar Hero, Guitar Hero II och Guitar Hero III: Legends of Rock till PS2 sen också och istället ha Rock Band till 360 som sagt.

Är det någon som vet om det kommer några bonuslåtar till Xbox 360-versionen av Guitar Hero III eller tvärtom?

Mina ögon vart precis våldtagna

För att försöka svara på din fråga.... som jag knappt fattade nånting av uhm..

GH3 var det ja, det borde väl komma bonus låtar, jag vet iaf att det kommer vara boss battles i det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina ögon vart precis våldtagna

För att försöka svara på din fråga.... som jag knappt fattade nånting av uhm..

GH3 var det ja, det borde väl komma bonus låtar, jag vet iaf att det kommer vara boss battles i det

Okej, tack för svaret.

För att gå över till Rock Band lite som ändå är lite på samma spår: Finns det någon bekräftad information om att Detroit Rock City ska vara med i spelet? Så står det i alla fall på Wikipedia men så vitt jag vet har bara utvecklarna gått ut med en lista hittills och den innehöll inte Detroit Rock City.

Redigerad av I Need
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tack för svaret.

För att gå över till Rock Band lite som ändå är lite på samma spår: Finns det någon bekräftad information om att Detroit Rock City ska vara med i spelet? Så står det i alla fall på Wikipedia men så vitt jag vet har bara utvecklarna gått ut med en lista hittills och den innehöll inte Detroit Rock City.

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3162637

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så pass bra så det hade inte spelat någon roll. :cry:

Nej, tänkte faktiskt inte på hur det skulle vara i spelet, bara hur bra låten är. :)

Ja, jag förstod det :) Frets on Fire är det enda spelet jag har installerat på min dator överhuvudtaget så jag har lärt mig lite. Är så pass skadad att om jag lyssnar på musik kan jag, allt som oftast, tänka: "undra hur denna skulle se ut på FoF" :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...