Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Kom nyss hem från en runda på stan och måste säga att något som jag irriterar mig oerhört på den här tiden på året är vuxna "män" som helt seriöst går omkring i shorts på allmänna platser! Jag kan acceptera det om de är i en park eller givetvis på en strand eller om de är ute och joggar eller liknande men inte när det sker i t.ex. stadskärnor, butiker och krogar etc. Jag tycker det är synnerligen vulgärt och opassande. För att inte tala om de "män" som driver omkring i bar överkropp (oavsett hur vältränade/otränade de är)!evil22_992695_0.gif

Usch! 08zu_858992_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom nyss hem från en runda på stan och måste säga att något som jag irriterar mig oerhört på den här tiden på året är vuxna "män" som helt seriöst går omkring i shorts på allmänna platser! Jag kan acceptera det om de är i en park eller givetvis på en strand eller om de är ute och joggar eller liknande men inte när det sker i t.ex. stadskärnor, butiker och krogar etc. Jag tycker det är synnerligen vulgärt och opassande. För att inte tala om de "män" som driver omkring i bar överkropp (oavsett hur vältränade/otränade de är)!evil22_992695_0.gif

Usch! 08zu_858992_0.gif

Driver du eller?

Shorts ska väl bäras på den här tiden på året?

Spela roll om det är på stranden eller i staden. Antagligen tycker de att det är väldigt opassande att gå omkring i jeans när det är runt 20 grader ute, och jag är en av dessa "män" som tycker att jeans är det värsta du kan ha på dig när det är varmt ute.

Så, jag kan egentligen klaga nu på alla "män" som seriöst går omkring i jeans på allmänna platser!

Samma sak gäller folk som går omkring i shorts och strumpor i skorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tycker jag är helt okej så länge man antingen köper ankelstrumpor eller viker ner sina strumpor. De ska inte synas, hur som helst. Att inte ha på sig strumpor i skorna är bara obekvämt.

Det var inte så jag menade.

Jag syftade på personer som har shorts, skor och sen ett par strumpor som sitter halvägs upp till knät.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.

Bara överkropp kan vara stötande, men det är väl inga andra än turister som har det när de ska till ICA och köpa nya engångsgrillar?

Vad du skriver gällande shorts är ju jävligt löjligt. Att det inte är mode eller att du aldrig skulle ha på dig det är en sak men min far t.ex. som bryr sig ytterst lite om modetrender använder ofta shorts såhär på sommaren, jag skulle säga att han ser rätt neutral ut och inte vulgär på något sätt.

Och tar du Karatemorfar till exempel, som borde klassas som en man, så har ju han en stil där shorts passar väldigt bra medan det visst kanske ser vulgärt ut om dina kostympolare på stadsvetarutbildningen skulle komma i kortbyxor.

Så, vad menar du egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara överkropp kan vara stötande, men det är väl inga andra än turister som har det när de ska till ICA och köpa nya engångsgrillar?

Vad du skriver gällande shorts är ju jävligt löjligt. Att det inte är mode eller att du aldrig skulle ha på dig det är en sak men min far t.ex. som bryr sig ytterst lite om modetrender använder ofta shorts såhär på sommaren, jag skulle säga att han ser rätt neutral ut och inte vulgär på något sätt.

Och tar du Karatemorfar till exempel, som borde klassas som en man, så har ju han en stil där shorts passar väldigt bra medan det visst kanske ser vulgärt ut om dina kostympolare på stadsvetarutbildningen skulle komma i kortbyxor.

Så, vad menar du egentligen?

StaTsvetare om jag får be. ^_^

Det har absolut inte med mode eller plagget i sig att göra utan jag tycker bara att det helt enkelt inte är passande att man går omkring barbenad som om man vore hemma i trädgården när man vistas i offentligheten, jag tycker det ser slappt och vårdslöst ut och JAG (och jag talar endast för MIG och inte för någon annan) irriterar mig på det - vilket ju den här tråden handlar om. Sen det där med att man kan tycka att det är "för varmt" för att använda någon form av långbyxor (varma jeans är ju faktiskt inte det enda alternativet) - ptja, då kan man stanna hemma imo.

Sen syftade jag väl inte direkt på personer i KMs ålder utan på lite äldre.

---

En annan sak jag stör mig på är olika fanstyg till datorprogram (och ibland spel) som kräver att man restartar datorn för att de ska fungera. Det samma gäller spel som kräver att man startar om dem om man ändrar grafikinställningar. GNNNN! The nerve!ranting2_994648_0.gifranting2_994648_0.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig så på när man är och handlar och står i kön och väntar så är det någon unge bredvid som börjar skrika och gråta, och föräldrarna inte gör något för att tysta den. bara "Oj, så rolig han är! Skriker så högt han kan, nu är det bäst att han får lite extra godis! :D "

De bara belönar felaktigt beteende och sen när ungen växer upp är det tvärt om, "Va fan skriker du för jävla unge, var inte så barnslig! ^_^ "

Var går gränsen då, är det inte bättre att låta bli att belöna ungen för att dampa sig till att börja med?? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig så på när man är och handlar och står i kön och väntar så är det någon unge bredvid som börjar skrika och gråta, och föräldrarna inte gör något för att tysta den. bara "Oj, så rolig han är! Skriker så högt han kan, nu är det bäst att han får lite extra godis! :D "

De bara belönar felaktigt beteende och sen när ungen växer upp är det tvärt om, "Va fan skriker du för jävla unge, var inte så barnslig! ^_^ "

Var går gränsen då, är det inte bättre att låta bli att belöna ungen för att dampa sig till att börja med?? :P

Du kommer förstå när du blir äldre och själv har barn eller syskon med barn/småsyskon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köttfifaan vad jag lackar när folk med artistiska talanger bajsar ner sig själva med meningslösa pretentioner.

Ni vet såna där typer på bilddagboken.se som lägger upp käcka/snygga/lite originella bilder och slumpar ihop några svåra ord på engelska som bildtext (om orden nu inte är lånade från senaste albumet av idolerna Fall out Boy???)? Rena rama praktexemplen på den här sortens nervretande!

Okej, dina bilder är snygga och påhittiga, all creds för det. Men måste du för den sakens skull spela så förbannat jag-vet-inte-vad? Vad är ditt mål med att i nån annan färg och annat typsnitt än bilddagbokens vanliga berätta för oss att "sinfull murmur dwells as water allay my breath"? Vill du visa dig djup? Vis? Duktig på engelska? Är det ett rop på hjälp? Du kanske lider av nån form av psykisk krämpa men vill inte säga det rakt ut, utan vill få oss att inse besväret genom att krafsa ihop nåt kryptiskt lull-lull, så att vi sen kan skjutsa dig till närmaste rehabiliteringshem?

Skärp dig, du är bra. Så sluta göra en clown av dig själv.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köttfifaan vad jag lackar när folk med artistiska talanger bajsar ner sig själva med meningslösa pretentioner.

Ni vet såna där typer på bilddagboken.se som lägger upp käcka/snygga/lite originella bilder och slumpar ihop några svåra ord på engelska som bildtext (om orden nu inte är lånade från senaste albumet av idolerna Fall out Boy???)? Rena rama praktexemplen på den här sortens nervretande!

Okej, dina bilder är snygga och påhittiga, all creds för det. Men måste du för den sakens skull spela så förbannat jag-vet-inte-vad? Vad är ditt mål med att i nån annan färg och annat typsnitt än bilddagbokens vanliga berätta för oss att "sinfull murmur dwells as water allay my breath"? Vill du visa dig djup? Vis? Duktig på engelska? Är det ett rop på hjälp? Du kanske lider av nån form av psykisk krämpa men vill inte säga det rakt ut, utan vill få oss att inse besväret genom att krafsa ihop nåt kryptiskt lull-lull, så att vi sen kan skjutsa dig till närmaste rehabiliteringshem?

Skärp dig, du är bra. Så sluta göra en clown av dig själv.

länk tack?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varse.

---

En annan sak jag stör mig på iblan är mitt skriftspråk. Vilken larvig jämrans prettobarnunge jag är alltså. SJÄLVHAT!

Okej, jag förstår precis.

Samma sak gäller personer som slänger upp bilder på sig själva med någon jävla sorgsen låt eller liknande när deras katt/hund/farmor osv. dött..

Fan, uttryck dig i egna ord istället för att copypasta en jävla låt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...