Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Förväntade du dig själv att jag tagit det från en undersökning eller något? Det var min teori och den baseras bara på mina personliga erfarenheter, och hur personerna runt omkring mig resonerat då det kommit till bilköp. Har aldrig påstått att jag talar för hela Sverige, men det är min personliga uppfattning om hur det ligger till.

Hur skulle jag kunna veta det, tänk om du faktiskt hade gjort det? Hur har de resonerat vid bilköpen då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur skulle jag kunna veta det, tänk om du faktiskt hade gjort det? Hur har de resonerat vid bilköpen då?

Tyckte själv att det stod rätt klart att så inte var fallet då jag skrev "går nog att räkna på ena handen."

Resonemanget som förts under mitt egna tak då det kommit till bilköp är att säkerheten väger tyngst då det kommer till köp utav en "första bil", d.v.s den som hela familjen färdas i då man ska resa någonstans, och därför har valet fallit på aningen nyare bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resonemanget som förts under mitt egna tak då det kommit till bilköp är att säkerheten väger tyngst då det kommer till köp utav en "första bil", d.v.s den som hela familjen färdas i då man ska resa någonstans, och därför har valet fallit på aningen nyare bilar.

Det finns nog en hel del snåljåpar där ute som hellre lägger sina pengar på annat än på sin bil, "vi ska ju ändå inte använda den så mycket, eller åka särskillt långt". Sen' har vi de ungkarlar som köpt 940:n när den var ny och bildat familj 20 år senare, även äldre par kan åka omkring i en gammal bil och trafiken på vägarna har ju knappast sjunkit sedan de köpte bilen.

Det gäller ju inte bara 940 och inte bara Sverige, de flesta bilar efter 2000-talet är lika värdelösa som 940 när det gäller säkerhet... det är bara att titta ut genom fönstret så kan du säkerligen se en SAAB 900i rulla förbi, finns massvis av dem i min stad.

Jag blandade förresten ihop ditt första inlägg innan, jag trodde att folk hellre valde en 940 framför en modernare bil trots att deras ekonomi skulle bli opåverkad, därav förfrågningen om källförteckning.>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Däremot skulle jagi nte köpa en volvo över huvudtaget :doh: robust chevrolet pickup krossar allt i dess väg. airbag är överskattat, då dör jag hellre i en cheva än åker en BMW med airbag och överlever.

Jo tack, Cheva Pickuperna är bra som fan. Vi har en S10 från '98, och den har hållt väldigt bra, går bra på vintern. Men dom drar ganska mycket bensin också :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig på att volvo och saab anses vara "svenska kvalitetsbilar"

1. De är amerikanska båda två.

2. Kvaliteten hos båda suger.

Kollar man i typ bilprovningens bok ser man att inget av ovannämnda märken har något som kan kallas kvalitet, skulle hällre köpa en fiat FTW. (och jag tycker inte om fiat ...) B)

"Säkra vägegenskaper ..."

In my a**! Understyr utav häl***e ...

Redigerad av påskharen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig på att volvo och saab anses vara "svenska kvalitetsbilar"

1. De är amerikanska båda två.

2. Kvaliteten hos båda suger.

Kollar man i typ bilprovningens bok ser man att inget av ovannämnda märken har något som kan kallas kvalitet, skulle hällre köpa en fiat FTW. (och jag tycker inte om fiat ...) B)

"Säkra vägegenskaper ..."

In my a**! Understyr utav häl***e ...

GTAsajtens bil-trollare. Whats the motherfucking deal?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskar bilar i allmänhet och sportiga i synnerhet. :rolleyes:

Fordon som utger sig för att vara sportiga (men inte är det) hatar jag, de förstör ryktet för de riktiga sportbilarna ...

Är lite besatt av bilar och har utvecklat starka känslor, lite besatt ... >_<

Tänker på bilar hela tiden, älskar att köra. :confused:

Är även lite kul att starta diskussioner och se vad folk tycker. -_-

Jag har en speciell förmåga att kunna se på en Persson vilken bil personen äger ... testa mig! (lol)

Borde kanske inte hänga här utan på bilforum (vilket jag även gör) B)

Thats the motherfucking deal!

Happy now?!

Redigerad av påskharen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmer med långa förtexter gillar jag inte, och jag gillar heller inte att hela eftertexterna inte visas längre. Det kan vara något irriterande att hela filmen ha en viss skådespelares namn på tungan, och sedan inte få reda på det för att eftertexterna klipps av nästan direkt! :w000t:

imdb?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...