Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

http://i.imgur.com/nvbCIXj.png

DET TOG EN JÄVLA MÅNAD PÅ SIG ATT FLYTTA SIG 500 METER PÅ SAN FRANCISCOS FLYGPLATS??!?!?!??!

edit:

LIKET LEVER!

http://i.imgur.com/BeNXUdZ.png

"VI FÖRSÖKTE LEVERERA TILL DIG IDAG MEN DU VAR INTE HEMMA SÅ DU FÅR HÄMTA SKITEN PÅ ICA HEJDÅ"

Jag satt på bron framför ytterdörren med hunden. Hela dagen. Jag såg när postbilen lämnade post. Det lilla jävla aset klev aldrig ens ur sin bil.

Edit: ett sjukt argt telefonsamtal och en inte alltför trevlig brevbärare återvände. :)))

7dRIChv_1264515_0.jpg

Redigerad av Gof
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"VI FÖRSÖKTE LEVERERA TILL DIG IDAG MEN DU VAR INTE HEMMA SÅ DU FÅR HÄMTA SKITEN PÅ ICA HEJDÅ"

Jag satt på bron framför ytterdörren med hunden. Hela dagen. Jag såg när postbilen lämnade post. Det lilla jävla aset klev aldrig ens ur sin bil.

Edit: ett sjukt argt telefonsamtal och en inte alltför trevlig brevbärare återvände. :)))

7dRIChv_1264515_0.jpg

Vad är det i???? Något du ska kyla?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hopp, idag ska jag klaga över att min skärm till synes har självdött. Jag har spenderat stora delar av morgonen med att skrika svordomar och onda förbannelser under tiden jag har försökt lösa problemet, helt utan framgång. Jag har en annan skärm här hemma som jag skulle kunna använda, men jag har blivit av med strömsladden till den (den har inte en sån vanlig sladd som skärmar brukar ha).

Någon som har ett basebollträ att låna ut? Känner att jag vill leka Office Space.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hopp, idag ska jag klaga över att min skärm till synes har självdött. Jag har spenderat stora delar av morgonen med att skrika svordomar och onda förbannelser under tiden jag har försökt lösa problemet, helt utan framgång. Jag har en annan skärm här hemma som jag skulle kunna använda, men jag har blivit av med strömsladden till den (den har inte en sån vanlig sladd som skärmar brukar ha).

Någon som har ett basebollträ att låna ut? Känner att jag vill leka Office Space.

hur skriver du här då om inte skärmen funkar hehe

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Man får tycka precis vad man vill om tiggeriet. Älska det, hata det, ignorera det, tänk precis vad fan ni vill. Men jag fick igår stå med en anställd på Coop här i Eskilstuna utanför deras svängdörrar och försvara en stackars kvinna som satt där med sin lilla burk med pengar, för att en man med hund stod och skrek på henne. "Äckliga zigenarapa" var det absolut lindrigaste han sa.

Det slutade med att han gav sig av då jag och mannen ifrån Coop ställde oss mellan den aggressiva herren och den nu gråtande kvinnan, och polisen kom i ilfart. Det var väldigt nära att bli fysiskt.

Som sagt, man behöver inte tycka om eller ens acceptera tiggeriet. Men ta då hand om det politiskt, inte på det här viset. Nästa gång bjuder jag på en käftsmäll, helt gratis!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får tycka precis vad man vill om tiggeriet. Älska det, hata det, ignorera det, tänk precis vad fan ni vill. Men jag fick igår stå med en anställd på Coop här i Eskilstuna utanför deras svängdörrar och försvara en stackars kvinna som satt där med sin lilla burk med pengar, för att en man med hund stod och skrek på henne. "Äckliga zigenarapa" var det absolut lindrigaste han sa.

Det slutade med att han gav sig av då jag och mannen ifrån Coop ställde oss mellan den aggressiva herren och den nu gråtande kvinnan, och polisen kom i ilfart. Det var väldigt nära att bli fysiskt.

Som sagt, man behöver inte tycka om eller ens acceptera tiggeriet. Men ta då hand om det politiskt, inte på det här viset. Nästa gång bjuder jag på en käftsmäll, helt gratis!

Fy fan, fick polisen tag på honom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kära klagbok,

I morse när jag var på jobbet och strövade omkring så fick jag ett SMS ifrån Komplett, där de meddelade mig att datorgrejerna jag beställt i måndags hade blivit levererade till mitt lokala postkontor. "Vad härligt," tänkte jag, "det gick snabbare än väntat! Då blir det att bygga när jag kommer hem från jobbet!".

MEN TJI FICK JAG, eftersom att postkontoret i jävla Staffanstorp stänger 18:00, vilket är en hel halvtimme innan jag ens kommer ifrån jobbet, så när jag hade hoppat av bussen och promenerat dit för att hämta upp mitt paket blev jag fruktansvärt snopen. "fsdjasdfjsjdfshjdfs!!!!!!" tänkte jag för mig själv, vände på klacken, och gick hem.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte exakt hur vanligt detta är, men stött på en del personer som är så här.

Folk som pratar i olika accents med engelska. Hade en tjej i klassen som försökte låta jätte brittisk varje gång hon skulle prata engelska. Känner också en som alltid pratar med irländsk accent. Blir alltid lika irriterad, är det bara jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte exakt hur vanligt detta är, men stött på en del personer som är så här.

Folk som pratar i olika accents med engelska. Hade en tjej i klassen som försökte låta jätte brittisk varje gång hon skulle prata engelska. Känner också en som alltid pratar med irländsk accent. Blir alltid lika irriterad, är det bara jag?

Det beror väl på vad man är upplärd med. Mina första sex år som jag läste engelska så hade jag en lärarinna som pratade med engelsk accent eftersom hon lärde sig engelska genom sina kompisar i England. Så det tog ett tag innan jag började prata amerikansk engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte exakt hur vanligt detta är, men stött på en del personer som är så här.

Folk som pratar i olika accents med engelska. Hade en tjej i klassen som försökte låta jätte brittisk varje gång hon skulle prata engelska. Känner också en som alltid pratar med irländsk accent. Blir alltid lika irriterad, är det bara jag?

Vår lärare lät oss välja vilken accent vi ville prata i högstadiet, men ville att man skulle försöka hålla sig till den och inte flyta där emellan. De flesta valde brittiska eftersom det var vad han talade. Ser inte riktigt problemet med det, det är väl bra att försöka att inte låta så jävla svensk?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vår lärare lät oss välja vilken accent vi ville prata i högstadiet, men ville att man skulle försöka hålla sig till den och inte flyta där emellan. De flesta valde brittiska eftersom det var vad han talade. Ser inte riktigt problemet med det, det är väl bra att försöka att inte låta så jävla svensk?

Fast hellre svensk brytning än ett krystat försök till brittisk engelska. Det blir bara såå fel när det inte håller.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svensk brytning är väldigt lätt för folk med engelskt modersmål att förstå (till skillnad från typ finsk) så jag ser inget problem alls med svensk brytning. Annars är det väl naturligt att man lutar åt det ens första lärare körde på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svensk brytning är väldigt lätt för folk med engelskt modersmål att förstå (till skillnad från typ finsk) så jag ser inget problem alls med svensk brytning. Annars är det väl naturligt att man lutar åt det ens första lärare körde på.

Absolut. Grejen är bara att väldigt många försöker fly från sin brytning och det låter ofta mycket värre med en framtvingad och halvdan dialekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så jävla högtravande och påklistrat när vi svenskar ska slänga oss med brittisk, amerikansk eller australiensisk brytning när vi talar engelska. Det blir ju så undermedvetet för mig med, antagligen pga film/musik/media men jag tycker det har varit en grej alldeles för länge att det är något "fult" att låta vår svenska sippra igenom det engelska spårket. Man ska absolut inte höra att vi är härifrån. Typiskt svenskt antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...