Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Riktigt bra spel (superettanmässigt dvs) idag, 3-1 oerhört välförtjänt. Känns mycket bättre än förra året trots 0p på bortaplan, full pott hemma är precis vad som behövs. Poäng borta kommer att komma, men om spelet hemma skulle se lika jävligt ut som ex. förra året så skulle det inte finnas nån chans alls att gå upp. Söderstadion skall vara en ointagligt fort, där våra fiender darrar flera veckor innan match vid blotta tanken av Hammarby på Söderstadion. Ta med aggressiviteten och hungern till bortaplan (Qviding härnäst är en mumsbit...) så ser jag det som stor chans att nå uppflyttning denna säsong.

MVH, Maic Sema Fan Club Johanneshov Söderort 121.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, tack för poängen, kära gooners. Bortavinsten på Emirates får räknas till en av ljusglimtarna i en i övrigt nattsvart säsong för Villa. Jag måste dock erkänna att jag aldrig hade vågat hoppas eller tro att det skulle gå så där. Darren Bent är värd sin vikt i guld och med dagens seger har vi nu chans att sluta i topp 10! :thumbs-up:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, tack för poängen, kära gooners. Bortavinsten på Emirates får räknas till en av ljusglimtarna i en i övrigt nattsvart säsong för Villa. Jag måste dock erkänna att jag aldrig hade vågat hoppas eller tro att det skulle gå så där. Darren Bent är värd sin vikt i guld och med dagens seger har vi nu chans att sluta i topp 10! :thumbs-up:

Har du tagit en titt på bottenstriden i PL? Kan vara den jämnaste någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är för dåligt, det är helt jävla makalöst hur i hela fridens namn det ens kan betalas ut lön till dessa amatörer. Visst kan man se det som vår första bortapoäng i år, men då ska man fan komma ihåg att vi möter jumbon och om man ser på matchbilden kan man inte säga annat än att det är rättvist. 2-2 mot Qviding... Rättvist...

Vi talar alltså om en spelartrupp som vi har gjort allt för, vi har jagat bort styrelsemedlemmar, vi har jagat bort tränare, men när allt kommer till kritan är det ändå de här lallarna som joggar, ja ni läste rätt, JOGGAR (betänk att detta är fotbollstråden och inte vad man skulle kunna tro; träningstråden) och ser ut att vara handikappade i närkamper och nickdueller. Vårt etablerade spel, ja jag vet inte vad jag ska säga... Låt mig illustrera det för eder: Målvakt kastar ut till ytterback > ytterback sprintar 7 meter > ytterback vänder om > ytterback passar till mittback > mittback passar till mittback > mittback, under press, passar till ytterback > ytterback blir pressad och passar till målvakt > målvakt tjongar upp den till mittlinjen > yttermittfältare/mitt-mitt förlorar närkamp > motståndare startar ett anfall... Det är alltså inte en tragikomisk föreställning på Dramaten jag talar om utan ett för serien högavlönat elitgäng, oj vad jag drar mig för att skriva "elit" när jag ser på dessa jönsar.

Att det ska vara så jävla svårt att springa och passa kan jag fan i mig inte ta, för helvete när motståndaren har bollen DÅ PRESSAR MAN HONOM. Man ska fan inte jogga runt som en jävla fåne och ta någon jävla halvmesyr till löpning när det handlar om seriematch. I anfall så ska du också LÖPA, HITTA YTOR för att möjliggöra för bollhållande spelare att SLÅ PASSNINGAR FRAMÅT. Det är för fan fotboll A och O. Det här är saker som präntas in i 6-åringar, vilka knappt förstår innebörden, sedan 7-åringar osv där man förstår mer och mer vad det handlar om innan man blir en någorlunda välfungerande spelare på planen vid ca. 14-års ålder.

Sinan Ayranci får godkänt, han kan nicka bollen, han har förvisso inte världens bästa teknik men han är begåvad nog att slå en pass till rätt adress allt som oftast.

Jag orkar inte ens beskriva hur baklängesmålen går till, jag vill att ni ska tro på att det är fotboll jag skriver om och inte fiktion.

2-2 borta mot Qviding...

Nåväl det finns väl(?) en framtid också. Starka Åtvidaberg hemma på måndag, då vill jag se Brage/VSK-matcherna upphöjt i 2 i såväl aggresivitet, positionsspel, rörelse, skottförsök. Då kan vi köra över dem hur jävla enkelt som helst, trots deras mentala och prestationsmässiga toppform.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets bästa insats, där alla spelare verkligen såg att att ta ansvar. Monday James inger ett naturligt lugn i en backlinje som annars blandar och ger. Oerhört rörligt mittfällt där Dahl och Forsberg kompletterar varandra perfekt med en otroligt hårt arbetande Sema och en lite mindre arbetande Castro (som sedan utgick pga skada), Simon Helgs inhopp är det bästa sedan hans debut mot Helsingborg(?) 2007(?)! Sinan, en spelartyp jag tycker att vi har saknat - stor stark som kan suga ner bolljäveln när vi rensar efter ett pressat läge. Gör det han ska även om det finns lägen där han kan släppa bollen till en medspelare i bättre position.

Maic Sema. Maic Sema. Maic Sema.

MVH, Maic Sema Fan Club Johanneshov Söderort 121.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla pinsamt. Vad fan är poängen med att ha ordningsvakter där när de inte gör sitt jobb, och spelarna får göra det istället? Och regelverket hos disciplinnämnden herregud. Poängavdrag blir det bara om en domare eller funktionär attackeras, inte en spelare. Var fan är logiken där? Är domarna mer värda än spelarna eller? Notera, säger inte att MFF ska ha poängavdrag, bara att regeln är fucked up.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det vet i tusan. Som allra bäst var han de sista 6-7 matcherna i Allsvenskan, när han gjorde mål 5 matcher i rad och spelade riktigt bra i ett övrigt bedrövligt Bajen. Skönt att se dock...för förra säsongen var inte bra från honom.

Mjo, kanske. Hur som helst bra spel igår, Söderstadion är ointaglig i år!

Frusci@ Det är en jävla hönsgård i Disciplinnämnden. Om vi tittar på senaste tidens straff borde Malmö (som klubb, vilket också är rätt så idiotiskt) få drygt 150-200K i böter samt spel inför tomma läktare i en match. Helsingborg tilldöms naturligtvis segern oavsett om konsekvensen inte kommer infinna sig hos DiscNä eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guidetti till Twente! Ska bli roligt att se hur bra han "verkligen" är och om han åkte räkmacka till City.

Visst hade det varit roligare om han gick till ett sämre lag i PL eller i bundesliga.. Menmen, får se vad det blir av den här grejen.

http://www.fotbollskanalen.se/1.2151882/2011/05/25/guidetti_gar_till_twente_skrivit_pa_fyraarskontrakt

Angående HFF-MFF matchen tycker jag att det ska bli Poängavdrag. Fungerar ju inte att om supportrar attackerar spelare får klubben bara böter..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, fy fan. Poängavdrag är helt galet - endast spelet på planen ska påverka tabellen (möjligen med undantaget om klubben fuskar - ekonomisk doping likt Göttelaborg, eller bokstavlig systematisk doping av spelare t ex).

Däremot är det HELT jävla ofattbart att han redan är på fri fot. Fängelse i 6-12 månader och böter på 250-500 000 kr bör vara självklart. Patetiskt.

Men då kan jag ju teoretiskt sabba ganska mycket för vissa lag om jag vill. Till exempel, jag är en MFF supporter, springer inpå derbyt ifrån MFF klacken och slår ner en HFF spelare. Ska inget hända för MFF förutom böter då? HFF spelare kan inte spela matchen, utan blir skadad.. HFF tilldelas vinsten 3-0, och spelaren är borta i 3 månader. (Lite extremt, men ändå.) Ska ingeting hända för MFF? Det är ju inte deras problem HFF's arena brister i säkerhetssyn.

Går ju om man är ifrån gbg sabba för HFF om man vill då, bara ställa sig i HFF klacken och kuta in. IFK göteborg vinner matchen, och HFF får böter när det är HEMMAMATCH i gbg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla vidrigt att förlora mot äckelkommunisterna.......................................

Bara att se de stå och fira efter matchen gör mig vansinnig. VANSINNIG! Fyfan vad äckligt. Vedervärdigt, tänk er att er mor blir angripen av en zigenare, ansiktet ommöblerat och plånboken stulen. Så är det att förlora mot degerfors.

Att vi sedan med tanke på spelet ska vinna matchen är en annan sak, det är poängen som räknas.

Mår piss. Seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla vidrigt att förlora mot äckelkommunisterna.......................................

Bara att se de stå och fira efter matchen gör mig vansinnig. VANSINNIG! Fyfan vad äckligt. Vedervärdigt, tänk er att er mor blir angripen av en zigenare, ansiktet ommöblerat och plånboken stulen. Så är det att förlora mot degerfors.

Att vi sedan med tanke på spelet ska vinna matchen är en annan sak, det är poängen som räknas.

Mår piss. Seriöst.

Gamla fina ÖSK!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...