Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Snart drygt 2 dagar kvar tills Pool tar emot Birmingham på hemma plan hoppas på en seger för pool :)

"OK". Kom igen, lite mer kan du väll skriva i varje fall..? Är bara tråkigt om alla skulle skriva skriva så där. Lamt som fan. Man kan ju skriva lite mer än att laget x tar emot lag x och att man hoppas på en seger. Tycker det är en annan sak om du skriver det på dagen dem spelar och lite info om förra matchen.

I vilket fall borde pool vinna relativt enkelt.

--

Final i spanska cupen ikväll! Känns faktiskt som att det kommer bli en oerhört jämn match, ska bli troligt kul att se i varje fall!

Den går 21.25 på tv 4 sport. Barca har lite problem hur dem ska spela, chansa på Puyol igen? Keita istället för pedro som är skadad? Villa centralt och messi på kanten? Vi får se!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

åh herregud - nej!

Vadå?

Dibels inlägg var i samma karaktär men där hamnade det i varje fall om idag. Ska alla skriva "På lördag möter real valenca borta hoppas dem vinner :)" så blir det lätt enforminga inlägg här. Men jag ber om ursäkt om Silent tog det som ett påhopp på honom, inget illa menat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror på en bra match ikväll, senaste Classico var ju rätt så avslagen (av förklariga skäl - ligan var avgjord). Copa del Rey är ju rätt prestigefylld även om varje match mellan lagen är viktig så båda lagen kommer att satsa hårt för att vinna. Trots det så har nog många spelare i båda lagen fokus på CL-semifinalerna, även om de är professionella så sitter det nog undermedvetet i skallen.

2-1 till nåt utav lagen, troligtvis Barcelona.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Galen första halvlek!

Jävlar vad rädd jag blev när Bale huvudlöst stormade rätt in i Szczesny, jag trodde stenhårt på en ny målvaktsskada, när Szczesny sedan bara reste sig upp och gick därifrån och Bale låg kvar så kunde jag inte undgå att skratta lite rått.

Synd att vi släppte in målet strax innan halvlek, men vi klarar nog av att rida ut det här tror jag, det känns som det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade det inte så - utförliga och välskrivna inlägg är något jag (oftast) är för. ;)

Ang. Real Madrid och Barcelona hoppas jag på Real, bara för att jag ogillar Barcelona så starkt. Jag kommer dock inte se matchen för att Arsenal lirar.

Ah, då missförstog jag lite. Jag trodde du blev arg för att jag skrev så, och tyckte jag hoppade på silent pga det.

Alla är väll för utförliga och välskriva inlägg än bara "galen första halvlek" eller sånt skit, blir ingen mening då imo..

Ptja, real har haft mera chanser dem första 10, vi får se. Jag hoppas också på real, så alla jävla medgångssupportrar håller käften någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, då missförstog jag lite.

Det var mer en diss mot Silentvipers lite svårlästa inlägg! ;)

3-2 mot Tottenham nu. Missade första 30 min, men jag kände att Arsenal backade en del i slutet av första efter 3-1 målet. Hoppas verkligen inte att de tappar detta nu. Har hänt förr, vore inte förvånad. Jag är nervös.

eXotic: Haha, ja, Szcezsny var rätt iskall efter det då han log och gjorde tummen upp åt Djourou. :)

edit 1: fuuuuu gult kort kom igen nu :(

ETT TILL KOM IGEN NUU

edit: Helt jävla otroligt. Only Arsenal.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

edit: Helt jävla otroligt. Only Arsenal.

Hmm, jag vet inte. Men jag känner mig rätt lugn, känns som Spurs egentligen inte har något. Vi borde egentligen ha avgjort vilket såklart kan vara oroande att vi inte gjort än.

I skrivandets stund så fick Spurs en jättechans bara får det såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försöker intala mig mentalt att Spurs kommer vända så jag inte blir förvånad när det kommer..

Bendtner och Arshavin in - Nasri och Walcott ut.

Hoppas Arshavin kirrar det här.

Ett dubbelbyte jag inte alls kan förstå. Arshavin har varit helt under isen hela säsongen och Nasri är tjugo gånger bättre än Bendtner även när Nasri har en dålig dag.

Det jag sett av Arshavin än så länge pekar inte direkt på att han kommer ställa till med speciellt mycket för Spurs försvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett dubbelbyte jag inte alls kan förstå. Arshavin har varit helt under isen hela säsongen och Nasri är tjugo gånger bättre än Bendtner även när Nasri har en dålig dag.

Det jag sett av Arshavin än så länge pekar inte direkt på att han kommer ställa till med speciellt mycket för Spurs försvar.

Håller med dig. Har inte hänt något och det slutar antagligen 3-3 eller så får Spurs in ett skitmål som Liverpool.

Dem spelar som barn. Ger allt i början men tappar för dem är trötta eller något.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig. Har inte hänt något och det slutar antagligen 3-3 eller så får Spurs in ett skitmål som Liverpool.

Dem spelar som barn. Ger allt i början men tappar för dem är trötta eller något.

Det är något som inte stämmer, vi släpper in allt för mycket. Förr i tiden så kändes matcherna säkrade redan vid 1 - 0, för man visste att vi släpper inte in några mål. Nu för tiden känner man sig inte ens säker när man leder med 2, 3 eller till och med fyra mål. För försvaret läcker så otroligt mycket.

Just nu känns det värre än City förra säsongen, då de slogs något slags kryssrekord. Sedan matchen mot Stoke i februari har vi kryssat alla matcher utom en i ligan, helt otroligt.

Än en gång slank chansen till ligaseger ur våra händer. Den här gången känns det av någon anledning inte lika surt, jag var väl mer inställd på att ligan är förlorad än vad jag varit tidigare, då jag fortfarande hoppades.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är något som inte stämmer, vi släpper in allt för mycket. Förr i tiden så kändes matcherna säkrade redan vid 1 - 0, för man visste att vi släpper inte in några mål. Nu för tiden känner man sig inte ens säker när man leder med 2, 3 eller till och med fyra mål. För försvaret läcker så otroligt mycket.

Just nu känns det värre än City förra säsongen, då de slogs något slags kryssrekord. Sedan matchen mot Stoke i februari har vi kryssat alla matcher utom en i ligan, helt otroligt.

Än en gång slank chansen till ligaseger ur våra händer. Den här gången känns det av någon anledning inte lika surt, jag var väl mer inställd på att ligan är förlorad än vad jag varit tidigare, då jag fortfarande hoppades.

Håller med dig. Men vart är problemet egentligen? Koscielny och Djourou har ju hyllats och spelat bra? Clichy? Sagna? Eller det kanske är de andra spelarna som lirar taskigt försvar? Målvaktsproblem? Sczezsny är bra men är han tillräckligt? Jag söker svar och vågar inte gissa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågade du inte detta 5 sidor bak? :P

Fult spel. :ermm:

Jo kanske :P

Men faktum kvarstår, man väljer lag när man är liten, de flesta väljer ett bra lag som har medgång just när man själv är säg, sex bast. Därför är det löjligt att gnälla över medgångare.

---

Kan inte fotbollsförbund sluta oroa sig över pyroteknik, förbjud laserpekare istället.

Pepe är ett psykfall, otroligt att han hållit sig relativt lugnt hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...