Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Jo kanske :P

Men faktum kvarstår, man väljer lag när man är liten, de flesta väljer ett bra lag som har medgång just när man själv är säg, sex bast. Därför är det löjligt att gnälla över medgångare.

---

Kan inte fotbollsförbund sluta oroa sig över pyroteknik, förbjud laserpekare istället.

Pepe är ett psykfall, otroligt att han hållit sig relativt lugnt hittills.

Njae, går väll att välja lag lite senare, när man är 10-12 också? Om man börjar bry sig om fotboll då.

--

Pepe är bäst, helt enkelt en jävla gud på DM. Luktar förlägning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig. Men vart är problemet egentligen? Koscielny och Djourou har ju hyllats och spelat bra? Clichy? Sagna? Eller det kanske är de andra spelarna som lirar taskigt försvar? Målvaktsproblem? Sczezsny är bra men är han tillräckligt? Jag söker svar och vågar inte gissa.

Ja, det är otroligt svårt. Precis som du säger så lirar Djourou och Koscielny riktigt bra tillsammans, men ändå så släpps det till. Szczesny är just nu våran helt klart bästa målvakt (Fabianski kanske ändrar på det när han kommer tillbaka, men just nu är det helt klart Szczesny.) men ändå släpps det in mål.

Det är en sjukt svår fråga du ställer, jag tycker helt klart att Clichy har varit svag i många matcher, och att han kan vara en av anledningarna. Men i dagens match kan man inte lägga något av målen på honom tycker jag. (Fast jag missade visserligen första målet, så jag har ingen aning om hur det såg ut.)

Asch, nej. Det är svårt. Det är någonting som inte klaffar, men jag kan inte direkt se något som jag kan peka på och säga "Det här är våran svaghet i försvaret.".

Det skulle helt klart kunna vara mittfältet som inte jobbar lika aggressivt som de gjorde förr. Ibland känns vårat försvar ganska naket tillsammans med Song som brukar lira väldigt defensivt, så det skulle kunna vara det. Många av målen kommer också till då vårat lag egentligen är samlat, vilket låter logiskt om alla mittfältare som då är nere inte gör sitt jobb till 100%.

Men tillbaka till Djourou och Koscielny. Som du nämner så säger man oftast att Djourou och Koscielny fungerar bra tillsammans, men å andra sidan så jämför man då med Koscielnys och Squillaci katastrofala insatser som de gjort. Alltså är det "bra samarbete" som man säger till Djourou och Koscielny inte alls lika starkt som till exempel Vidic och Ferdinands "bra samarbete".

Så det är alltså bra om man jämför med alternativet. Men det är inte bra om man jämför med resterande mittbackslås i ligan. Jag ser däremot positivt på det. Djourou och Koscielny har inte fått så otroligt mycket speltid tillsammans då båda varit skadade en del, och ett mittbackspar pusslar man inte bara ihop och så klickar allt. De måste lära känna varandra på plan och veta hur den andre fungerar, man ska nästan kunna veta vad den andra tänker göra innan han gör det, när man når det stadiet så fungerar man otroligt bra tillsammans och det är behövligt när man spelar på en så kritisk position som mittback är. Dessutom är båda fortfarande unga (24 och 25 om jag inte minns fel) och likt målvakter så blir mittbackar bättre och bättre ju äldre och mer rutinerade de blir. Om vi åter igen jämför med Ferdinand och Vidic så är de 29 och 32 år gamla, och har en hel del matcher i kroppen och hjärnan.

Jag är övertygad om att samspelet mellan Djourou och Koscielny kan - och måste - bli mycket bättre än vad det är i dagsläget. För om vi vill vara med och slåss om ligan även nästa år så får vi inte släppa in så mycket skitmål som vi gjort i år. Hade vi lyckats döda alla matcher som vi haft ledningen i och sedan tappat till oavgjort så hade vi ledat ligan vid det här laget.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helvete vilken fart Ronaldo har.

Minst sagt, men Di Maria då? vid 104 mintuen löper han ifrån hörnflaggan till reals sida. Helt sjukt ju.

Nåja, sjukt jävla skönt! Äntligen. jag skulle nog säga att Real kan gå vidare i CL också nu. Känns inte som Barca har något "nytt" att komma med, dem spelar sin fotboll bara..

Och Iker har vunnit varenda titel nu, dvs EM, VM, La liga, CL, Copa del ray.. Den målvakten är riktigt jävla bra.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så mycket att säga, Real var bäst i första, Barca i andra, så gick det som det gick. Men fyfan vilket as Arbeloa är. Borde fått rött flera gånger om.

Ibland är Dani Alves briljant, ibland är han en tjur i en porslinsbutik. Och varför låter de han ta frisparkar? Det är samma visa varje gång, cphårt tio meter över.

iwex: De flesta blir intresserade när man är yngre, och det är inte åldern som spelar roll, även om man är 10 så tror jag många väljer det lag som är bäst. Det är ju oftast så, att man blir hänförd av hur snyggt ett lag spelar. Kommer fortfarande ihåg hur vackert Ajax lira när jag föll pladask för dom.

Sen om man irriterar sig på medgångare, fine, va sura på medgångarna då, inte på klubben som de är medgångsfans av.

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så mycket att säga, Real var bäst i första, Barca i andra, så gick det som det gick. Men fyfan vilket as Arbeloa är. Borde fått rött flera gånger om.

Ibland är Dani Alves briljant, ibland är han en tjur i en porslinsbutik. Och varför låter de han ta frisparkar? Det är samma visa varje gång, cphårt tio meter över.

iwex: De flesta blir intresserade när man är yngre, och det är inte åldern som spelar roll, även om man är 10 så tror jag många väljer det lag som är bäst. Det är ju oftast så, att man blir hänförd av hur snyggt ett lag spelar. Kommer fortfarande ihåg hur vackert Ajax lira när jag föll pladask för dom.

Sen om man irriterar sig på medgångare, fine, va sura på medgångarna då, inte på klubben som de är medgångsfans av.

Beror väll helt och hållet på. Man behöver inte välja lag efter vilket lag som är bäst heller, man kan välja efter vilka som spelar där då osv.. Hur snyggt ett lag spelar mindre roll för mig, det är saksamma om lag x spelar snyggare än lag y som jag hejjar på. Jo, men kom igen? Hela barcelona verkar ju tro att dem är skenheliga. Till exempels messi's boll förra matchen mot madrid publiken. Hade det varit ronaldo, ja då fan..

Samma sak med dem gula korten barca medvetet drog på sig inför semin till exempel. Hur mycket har vi hört om det? Ptja.. ingeting?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror väll helt och hållet på. Man behöver inte välja lag efter vilket lag som är bäst heller, man kan välja efter vilka som spelar där då osv.. Hur snyggt ett lag spelar mindre roll för mig, det är saksamma om lag x spelar snyggare än lag y som jag hejjar på. Jo, men kom igen? Hela barcelona verkar ju tro att dem är skenheliga. Till exempels messi's boll förra matchen mot madrid publiken. Hade det varit ronaldo, ja då fan..

Samma sak med dem gula korten barca medvetet drog på sig inför semin till exempel. Hur mycket har vi hört om det? Ptja.. ingeting?

Gula korten har vi hört en del om. Real gjorde f.ö samma sak tidigare. Messis boll har jag inte sett så det vill jag inte kommentera, men han är ju inte den förste att dra upp en boll på läktarn (och jag antar att han inte gjorde det värre än Rio).

Vad har "hela Barcelona tror att dom är skenheliga" att göra med medgångare? Verkar bara som att du, likt många andra ogillar Barca för att de är så jävla bra just nu, man vill alltid ta ner dom bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gula korten har vi hört en del om. Real gjorde f.ö samma sak tidigare. Messis boll har jag inte sett så det vill jag inte kommentera, men han är ju inte den förste att dra upp en boll på läktarn (och jag antar att han inte gjorde det värre än Rio).

Vad har "hela Barcelona tror att dom är skenheliga" att göra med medgångare? Verkar bara som att du, likt många andra ogillar Barca för att de är så jävla bra just nu, man vill alltid ta ner dom bästa.

Men inte på samma sätt, kom igen. Ingen av barcas spelare blev avstängda för dem tog avsiktliga kort vilket dem i real blev. Ja, real blev bestraffad av UEFA då, vilket inte barca spelarna blev.

--

Visst ser det ut som han siktar på reklamplanken, men ändå. Vem skulle kommit undan med det där av tex Balotelli och Ronaldo? Hade det varit någon annan spelare hade han garanterat fått gult kort, minst.

---

Men grejen är ju att det är sant. Barca spelarna har en sorts "mur" vilket inte andra spelare har, finns ganska många exempel. Ett exempel är väll att Busquest och Xavi är JÄMT framme hos domaren när det händer en sak. Ptja, jävla bra är dem inte. 1-1, 1-0 senast..

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men inte på samma sätt, kom igen. Ingen av barcas spelare blev avstängda för dem tog avsiktliga kort vilket dem i real blev. Ja, real blev bestraffad av UEFA då, vilket inte barca spelarna blev.

--

Visst ser det ut som han siktar på reklamplanken, men ändå. Vem skulle kommit undan med det där av tex Balotelli och Ronaldo? Hade det varit någon annan spelare hade han garanterat fått gult kort, minst.

---

Men grejen är ju att det är sant. Barca spelarna har en sorts "mur" vilket inte andra spelare har, finns ganska många exempel. Ett exempel är väll att Busquest och Xavi är JÄMT framme hos domaren när det händer en sak. Ptja, jävla bra är dem inte. 1-1, 1-0 senast..

Återigen, diskuterade vi inte medgångsfans?

Jag gillar inte heller hur de tog avsiktliga varningar, och kan hålla med om att det var klumpigt av Messi (men inte i närheten lika klumpig som Rio). Men kom igen nu, Xavi och Busquets är knappast de enda spelarna som är framme vid domaren och snackar, det finns minst en i varje lag i princip. I ditt Arsenal finns det flera stycken som är framme snabbt också.

Fattar inte vad det är du argumenterar för? Låter bara som att du är lite avundsjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Återigen, diskuterade vi inte medgångsfans?

Jag gillar inte heller hur de tog avsiktliga varningar, och kan hålla med om att det var klumpigt av Messi (men inte i närheten lika klumpig som Rio). Men kom igen nu, Xavi och Busquets är knappast de enda spelarna som är framme vid domaren och snackar, det finns minst en i varje lag i princip. I ditt Arsenal finns det flera stycken som är framme snabbt också.

Fattar inte vad det är du argumenterar för? Låter bara som att du är lite avundsjuk.

Vi diskuterade väll hela grejen med barca, eller hur?

Dem tog avsiktliga varningar, när madrid gjorde det blev dem avstängda. Vad händer för barca? Ptja.. ingeting alls.

Nej, visst är det inte lika klumpig som Rio, men vad fan har det med saken att göra? Hade det varit ronaldo på Camp Nou hade det 110% varit ett rött kort. Nej, visst är det sant men att det är JÄMT dem två som är framme där, i varje händelse med. Gärna Valdes också, om det är "nära" barcas mål, dvs. Vilket jag tycker förstör en fin match overall. Och kom inte nu och säg att madrid spelarna springer till domaren i varje match för det gör dem inte. Skulle säga att var en taktiskt grej antagligen. Titta på den här händelsen till exempel. Säger ju bara PANG så är Busquets där direkt, och sen kommer ju även Xavi som jag pratade om innan också.

Vadå i mitt arsenal? Arsenal är inte mitt, i PL sympatiserar jag MEST med arsenal, och gillar dem bäst. MEN jag hejjar mera på RMD än Arsenal, och ser hellre att RMD vinner över Arsenal.

Vad ska jag vara avundsjuk över? Finns inget att vara avundsjuk över, tycker bara det är fjantigt att varenda en som hejjar på barca tycker att det är en skittitel nu och att dem kommer ta RMD så lätt i CL. 1-1, 1-0 senaste veckan säger väll sitt..?

Redigerad av iweX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi diskuterade väll hela grejen med barca, eller hur?

Dem tog avsiktliga varningar, när madrid gjorde det blev dem avstängda. Vad händer för barca? Ptja.. ingeting alls.

Nej, visst är det inte lika klumpig som Rio, men vad fan har det med saken att göra? Hade det varit ronaldo på Camp Nou hade det 110% varit ett rött kort. Nej, visst är det sant men att det är JÄMT dem två som är framme där, i varje händelse med. Gärna Valdes också, om det är "nära" barcas mål, dvs. Vilket jag tycker förstör en fin match overall. Och kom inte nu och säg att madrid spelarna springer till domaren i varje match för det gör dem inte. Skulle säga att var en taktiskt grej antagligen. Titta på den här händelsen till exempel. Säger ju bara PANG så är Busquets där direkt, och sen kommer ju även Xavi som jag pratade om innan också.

http://www.youtube.com/watch?v=D6RWAsKn69Q

Vadå i mitt arsenal? Arsenal är inte mitt, i PL sympatiserar jag MEST med arsenal, och gillar dem bäst. MEN jag hejjar mera på RMD än Arsenal, och ser hellre att RMD vinner över Arsenal.

Vad ska jag vara avundsjuk över? Finns inget att vara avundsjuk över, tycker bara det är fjantigt att varenda en som hejjar på barca tycker att det är en skittitel nu och att dem kommer ta RMD så lätt i CL. 1-1, 1-0 senaste veckan säger väll sitt..?

Rio var bara nåt jag nämnde, har inget med saken att göra. Och nej, Ronaldo hade inte fått rött om han gjort det på Camp Nou. Och ja, Xavi med flera snackar med domaren, men det gör massvis med spelare i ditt, förlåt, Arsenal. (Anledning till att jag skrev ditt var för att jag fått intrycket att du var en Gunner. Men om du nu är Madrista "mer" så förklarar väl det varför du är så anti-Barca, så nu lägger jag ner det här, att debattera om Barca med ett Real-fan kommer inte leda nånstans.

Hejar stavas med ett j förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rio var bara nåt jag nämnde, har inget med saken att göra. Och nej, Ronaldo hade inte fått rött om han gjort det på Camp Nou.

Han hade fått minst gult kort, det lovar jag. Skulle varit ett jävla tjafs ifrån Barca spelarna.

Och ja, Xavi med flera snackar med domaren, men det gör massvis med spelare i ditt, förlåt, Arsenal. (Anledning till att jag skrev ditt var för att jag fått intrycket att du var en Gunner.

Ja, det ser ju ganska dumt att varenda avblåsning är Xavi där direkt och försöker ändra domslutet. Så som busquets försöker göra i videoklippet jag länkade här ovanför, Adebayor för gult kort, fine inget mer med det men varför fortsätter barca spelarna tjafsa? Han har fått redan fått gult kort. Och vad har det med saken att göra? Vi snackar inte PL, utan la liga nu, eller hur?

Men om du nu är Madrista "mer" så förklarar väl det varför du är så anti-Barca, så nu lägger jag ner det här, att debattera om Barca med ett Real-fan kommer inte leda nånstans.

Jag var mindre "anti-Barca" förut, men jag har blivit det mera pga att dem tror att dem är så mycket bättre än alla andra klubbar. Till exempel i somras med Fabregas affären "han är vår, ni måste släppa han!!111".

.. Likväl att diskutera barca med ett barca-fan inte kommer leda nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad finns det att skriva om gårdagens match.. Ptja, jag vet inte.

Barca var bättre i första halvlek, det erkänner jag utan att tveka. MEN riktigt tråkigt att matchen avgörs pga Alves skådespelartalang. Pepe var ju inte ens på han. Visst, om han får ett gult kort för satsningen, men kom igen ett rött kort.. Att han sen bärs ut på bår är ju ännu pinsammare, och att han kommer in 15 sekunder senare frisk som en nötkärna. Rio i ManU reagerade till och med på det. Nåja, vi får hoppas det går bättre i Returen i varje fall.

Känns tråkigt att matchen avgörs pga domaren, men det är ju just vad den gör. Busquets satsning mot Alonso vid minut 15, och då prickar han ändå benet resulterar inte ens vid något kort..

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte bitcha mer, men, mina åsikter om matchen:

• Pepe förtjänade rött, men det var löjligt av Alves att spela över SÅ mycket (lite måste han, annars hade inte domarn blåst).

• Di Maria filmar lika mycket som Barcas filmare.

• Mourinho är en barnrumpa som hör hemma på dagis (okej, Pepes utvisning kan man väl diskutera, även om jag tycker det är rött, men hans uppvisning på läktaren var han också sur över. Då kanske du inte borde håna linjedomaren. Och även Ramos gula var han arg över. Det var klockrent. Han struntade i bollen och kroppstacklade Messi, gult, inget snck).

• Real kan inte skylla förlusten på utvisningen, vill ni vinna mot Barca på Bernabeu måste ni fan anfalla i alla fall lite även om ni har Mourinho som tränare.

• Messi är helt sjuk. Hälften av hans mål är som hämtade ur Playstation, hälften går inte att göra ens där.

• Hela Reals beteende efter matchen är så jävla löjligt. Världens sämsta förlorare.

E: Saleen, vem har nånsin sagt att Real under Mourinho spelar underhållande fotboll?

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar att du inte ens orkar ta barca i försvar, helt otroligt.

Ungefär samma händelse, är inte det där ett klockrent rött kort också? Får han ens ett gult kort? Nej. Visst satsar pepe lite väl, men vadfan. Ett gult och en frispark hade varit bättre om man bara släpper en sån där händelse.

Inget kort till vänster, rött till höger.

229915_1978652542938_1141867215_2353670_2512838_n.jpg

Jag har aldrig sagt att Real filmar mindre än Barca, men att matchen avgörs pga en filmning är riktigt jävla dåligt.

Nu vet vi inte hur matchen skulle slutat med elva mot elva spelare, eller hur? Du har ju ingen aning om vilken taktik som dem har lagt upp, sista 20 sätta in Higuain, och kaka eller vad fan som helst, eller hur? Så, jo det går att skylla förlusten på det.

Redigerad av iweX
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar att du inte ens orkar ta barca i försvar, helt otroligt.

Ungefär samma händelse, är inte det där ett klockrent rött kort också? Får han ens ett gult kort? Nej. Visst satsar pepe lite väl, men vadfan. Ett gult och en frispark hade varit bättre om man bara släpper en sån där händelse.

Inget kort till vänster, rött till höger.

229915_1978652542938_1141867215_2353670_2512838_n.jpg

Jag har aldrig sagt att Real filmar mindre än Barca, men att matchen avgörs pga en filmning är riktigt jävla dåligt.

Nu vet vi inte hur matchen skulle slutat med elva mot elva spelare, eller hur? Du har ju ingen aning om vilken taktik som dem har lagt upp, sista 20 sätta in Higuain, och kaka eller vad fan som helst, eller hur? Så, jo det går att skylla förlusten på det.

Mitt inlägg var inte ett svar på ditt, var bara mina tankar om matchen.

Och nej, vet inte hur Mourinhos taktik såg ut, men en väldigt tråkig taktik han valde att inte anfalla på hemmaplan på en timma. Inte så smart heller då de skulle behövt ha med några mål till Camp Nou.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

E: Saleen, vem har nånsin sagt att Real under Mourinho spelar underhållande fotboll?

Men kom igen, jag pratar om den hype som finns mellan dessa två lag. Jag såg matchen och det fanns en hel del patetiska beteenden från båda lagen. Det tar inte ens 4 sekunder så är det en mob runt dommaren efter tackling som leder till avblåsning. Till och med målvakterna fick för sig att kuta iväg och börja tjaffsa. Trots att händelsen är 35 meter ifrån dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kom igen, jag pratar om den hype som finns mellan dessa två lag. Jag såg matchen och det fanns en hel del patetiska beteenden från båda lagen. Det tar inte ens 4 sekunder så är det en mob runt dommaren efter tackling som leder till avblåsning. Till och med målvakterna fick för sig att kuta iväg och börja tjaffsa. Trots att händelsen är 35 meter ifrån dem.

Klart det blir hype om El Classico, och tjafs, mycket heta känslor som det ska vara i ett av världens största derby. Sen ja är det lite segt att alla ska snacka med domaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...