Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Vad menar du? Många skulle säga att om han verkligen bryr sig ska han låta bli att sätta press på klubben och/eller Wenger i sitt arbete. Jag menar, Kroenke är en affärsman, som antagligen vill ha valuta för sina akiter efter att ha lagt ut 232 millar eller vad det var. Klarar han att hålla fingarna i styr när han har så mycket makt som han egentligen har?

Jag menar en ägare som inte skiter totalt i klubbens historia, och arv. Eller gör som Glazers gjort med ManU.

Han kommer inte sätta press på klubben eller Wenger på så sätt tror jag, känns inte som det, helt enkelt.

Att hålla fingrarna i styr klarra han säkert, i och med att han klarar det i sina andra lag, så det är nog inga problem tror jag.

Jag menar att han är en "bra" ägare som inte kommer pumpa in pengar som det gjorts i Chelsea/Man C, eller skita totalt i klubben och bara ta pengar ifrån den som Glazers gör gentemot ManU. Utan att Kroenke mer vill klubbens bästa.

Wenger har ju sagt det här om han så..

"- Jag har arbetat med Stan Kroenke vid Arsenals styrelsemöten under ett par år och jag vet att han vill Arsenals bästa. Han förstår klubbens arv och historia och han känner väl till vår ambition att jobba med långsiktiga mål, säger Wenger."

Hurvida allt är sant eller inte, får vi se!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, det måste ju nästan kännas pinsamt för Torres, hans lag gör verkligen allt för att han ska få göra mål utan att han lyckas. När Terry gick fram och pratade med Torres och berättade att de skulle göra en frisparksvariant för hans skull så såg han inte direkt överlycklig ut. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, det måste ju nästan kännas pinsamt för Torres, hans lag gör verkligen allt för att han ska få göra mål utan att han lyckas. När Terry gick fram och pratade med Torres och berättade att de skulle göra en frisparksvariant för hans skull så såg han inte direkt överlycklig ut. :P

Jo, lite pinsamt måste det vara ju, men jag tror också det är "bra" att hans lagkamrater försöker få honom att göra mål, visar ju bara att dem bryr sig om honom och vill att det ska lossna för han. Så att det blir flera mål helt enkelt. Men visst måste det kännas för jävligt för han i och med att han inte gör några mål, och dem verkligen gör allt.

----

Lite om gårdanges match (Real-Barca).

Jag tycker det ska bli jävligt spännande att se matchen på Onsdag när det gäller lite mera, men första 45 kom ju knappt barca över mittlinjen, så att försvara sig mot dem gjorde Real riktigt bra tycker jag!

Att barca spelar på ett sätt vet vi sen tidigare. Messi första 45 var ju riktigt usel, tror jag inte sett han slå bort flera passningar tidigare, menmen.. Och pepe! Vilken jävla gud, herregud. Jag kan inte beskriva med ord hur jävla bra han var ikväll, helt jävla otroligt. Det är han som till större delen täpper till luckan mellan backlinje och mittfält, och tar hand om allt där.

Men, i huvudtaget tycker jag det är ett styrkebesked av Real, mer än av Barca. Att spela med 10 man mot 11 man och spela oavgjort är ändå riktigt bra, och Real kan nog slå Barca i en av match av dem tre som kommer, minst. Att real spelar "skit"fotboll, om vi säger så spelar ingen större roll för mig, dem håller bra, det blir "bara" 1-1, mot vad 5-0 borta förra matchen. Att Albiol åker ut på ett rött kort är sånt som händer, hjärnsläpp men vadfan.. Såg iaf inte ut som det var 10 man mot 11 man efter CR gjort mål.

Angående utvisning så var den rätt, MEN jag tycker också att Alves borde ha åkt ut på rött kort också, menmen.. Man kan väll inte få allt antar jag.

pepe, aka guden. ;o)

http://cache.daylife.com/imageserve/0eW9fAc5IJ1Wt/610x.jpg

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag är det hemmapremiär på Söderstadion och således årets första vårdag i Sverige. Efter en tragisk uppvisning förra måndagen i Södertälje, där vi förlorade mot ett topptippat Assyriska FF med ett spel som påminde om de mindre bra matcherna år 2009/2010, så låter vi oss ändå inte nedslås utav det. Trots antalet tappra Bajare som tagit sig till den numera förlorade staden så lyckades vi inte få till en Hammarbyklass på läktarna, kanske på grund av vår egen dumstridighet, kanske på grund av läktarens utformning.

Landskrona, med folkhjälten Henrik Larsson, står för motståndet och en statistik på 10 V - 3 O - 2 F eller något sådant talar för en seger ikväll, speciellt efter BoIS oväntade 1-1 mot Värnamo. En anlagd brand i tifoboden har tyvärr förstört delar av materialet som skulle användas och därför kommer Norra läktaren exklusivt användas för stämningshöjande supporterengagerad koreografi/tifo. Trots motgångarna och en seg start så är det ändå en festlig dag samt kväll vi har framför oss, en dag av sol, öl, sång, glädje, nervositet, strid och förväntan!

Ett par spelare kommer att missa matchen, däribland Paulinho, men jag hoppas på ett mer kreativt innermittfält än vad vi ställde upp mot Assyriska. Dahl(d)-Sema(o) får förhoppningsvis chansen att utveckla ett samarbete som kan ge frukt längre in på säsongen. Runström är given på topp, tillsammans med nyförvärvet Sinan som borde få chansen nu när Pålle är borta. Castro-Tello ska inte spela anfallare, utan på central mittfältsposition. Backlinjen vet jag inte riktigt hur vi ska lösa, Monteiro given som mittback (tillsammans med skadade Gerrbrand) sedan är det vidöppet om platserna. Om bara David Johansson kunde komma upp i en någorlunda klass så har vi bara vänsterbacken att oroa oss för, där förhoppningsvis någon utav ungtupparna Malke, Saez-Jarpa eller Wikman verkligen visar pondus och kniper platsen som förstaval.

Skål för Bajen ska're va!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som pool tar en CL kval plats trots allt. Skön match f.ö att spela 1-1 mot Arsenal.

Hur tänker du nu? Liverpool ligger sexa med ManU, Arsenal, Chelsea, City & Spurs framför sig? Dem måste väll förbi ett lag?

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tänker du nu? Liverpool ligger sexa med ManU, Arsenal, Chelsea, City & Spurs framför sig? Dem måste väll förbi ett lag?

Om man tänker på deras form dem har nu sen Kenny tog över så är en CL plats inte allt omöjligt att fixa nu. Om man kollar på deras senaste matcher nu 1-1 mot Arsenal 3-0 mot Man city så ja allt är möjligt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man tänker på deras form dem har nu sen Kenny tog över så är en CL plats inte allt omöjligt att fixa nu. Om man kollar på deras senaste matcher nu 1-1 mot Arsenal 3-0 mot Man city så ja allt är möjligt nu.

Pool har 49 poäng, 4 upp till spurs som har 2 matcher mindre spelade. Så, njae..

Spurs har kvar; Arsenal H, West Brom H, Chealsea B, Blackpool H, City B, Pool B, Birmingham H.

Pool har kvar; Birmingham H, Newcastle H, Fulham B, Spurs H, Aston Villa B.

City har kvar; Blackburn B, West Ham H, Everton B, Spurs H, Stoke H, Bolton B.

Visst, pool har "bättre" spelschema, men spurs har 4 poäng att gå på så det blir nog tight.

Och pool har tagit 10P på senaste 6 matcherna, Spurs 9P på senaste 6 matcherna. Viktigaste matchen blir nog när dem möts. City borde klara det i varje fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pool har 49 poäng, 4 upp till spurs som har 2 matcher mindre spelade. Så, njae..

Spurs har kvar; Arsenal H, West Brom H, Chealsea B, Blackpool H, City B, Pool B, Birmingham H.

Pool har kvar; Birmingham H, Newcastle H, Fulham B, Spurs H, Aston Villa B.

City har kvar; Blackburn B, West Ham H, Everton B, Spurs H, Stoke H, Bolton B.

Visst, pool har "bättre" spelschema, men spurs har 4 poäng att gå på så det blir nog tight.

Och pool har tagit 10P på senaste 6 matcherna, Spurs 9P på senaste 6 matcherna. Viktigaste matchen blir nog när dem möts. City borde klara det i varje fall.

Fast man ska ju inte utesluta en möjlig CL kval plats häller det är ju trots allt 6 matcher kvar så allt kan hända men jag tror att pool kan ta en CL kval plats med lite tur. Trodde aldrig dem skulle ta sig upp i tabellen från en 12-13 plats hoppas bara Kenny skriver på ett kontrakt för klubben.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast man ska ju inte utesluta en möjlig CL kval plats heller det är ju trots allt 6 matcher kvar så allt kan hända men jag tror att pool kan ta en CL kval plats med lite tur. Trodde aldrig dem skulle ta sig upp i tabellen från en 12-13 plats hoppas bara Kenny skriver på ett kontrakt för klubben.

Ja, nu vet jag inte vilken plats man får spela CL, kvala, eller spela euro league. Nej, man ska inte utesluta något men att tro stenhårt på det tycker jag inte du ska göra heller. Spurs är inte SÅ dåliga så dem tappar 4p + KANSKE 6p till på 8 matcher. Men visst, pool har lättare matcher kvar än både city och Spurs enligt mig. Och, kenny har kontrakt med klubben, annars skulle han inte få träna dem. Men du kanske menar kontrakt för 1-2 år till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, nu vet jag inte vilken plats man får spela CL, kvala, eller spela euro league. Nej, man ska inte utesluta något men att tro stenhårt på det tycker jag inte du ska göra heller. Spurs är inte SÅ dåliga så dem tappar 4p + KANSKE 6p till på 8 matcher. Men visst, pool har lättare matcher kvar än både city och Spurs enligt mig. Och, kenny har kontrakt med klubben, annars skulle han inte få träna dem. Men du kanske menar kontrakt för 1-2 år till.

Om liverpool tar sig till 5:e placeringen så får de kvala till CL medans 1-4 får en direkt plats vad jag vet och 6:e platsen är euro league kval plats. Det jag läste var bara att Kenny hade kontrakt just för denna säsong och ja det var det jag menade att man kan hoppas på att han får 1-2 års kontrakt av klubben. Då jag har själv sett en stor skillnad sen han tog över efter Roy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om liverpool tar sig till 5:e placeringen så får de kvala till CL medans 1-4 får en direkt plats vad jag vet och 6:e platsen är euro league kval plats. Det jag läste var bara att Kenny hade kontrakt just för denna säsong och ja det var det jag menade att man kan hoppas på att han får 1-2 års kontrakt av klubben. Då jag har själv sett en stor skillnad sen han tog över efter Roy.

Så länge det inte har ändrats sedan förra säsongen så är det såhär:

1 - 3: Direktkvalificerade till CL.

4: Kval till CL.

5 - 6: EL slutspel

7: EL tredje kvalificeringsrundan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...