Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Aho men tänkte också främst från styrkan från förra säsongen när Kenny tog över tog sig till en 6:e plats i tabellen sen vet man inte hur denna säsong blir heller. Men jag tror Pool har en chans att slåss om titeln iår men det är bara vänta och se hur det blir under säsongen.

Berodde nog en större del på värvningarna under vinterfönstret än på Kenny. Ja, det är stor skillnad på plats sex, och ett. Var väll ManU, city, Chelsea, Arsenal & spurs framför sig så det är ju inget att bara "sno" sig framför. Pool har väll chans på toppplaceringarna, typ 3-6 men etta tror jag då inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mertesacker är så härligt anti-Arsenal vilket gör han perfekt för Arsenal.

Men nu lånades väl Lansbury ut till West Ham? Ännu ett konstigt drag av Wenger. Ni har ju i princip inga mittfältare kvar, och Lansbury är väl en av de mest lovande och förmodligen den som är mest redo för PL efter en grym säsong med Norwich ifjol.

Undrar hur pigga Lille är på att sälja Hazard till Arsenal efter att ni snott Park Chu Young mitt framför ögonen på dom.

I övrigt spelade Barcelona fantastiskt intressant (3-4-3) och fint mot Villarreal (5-0).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock ska inget Arsenal-fan vara särskilt glad över köpen. Samtliga är nerköp. Fabregas > Arteta, Nasri > Benayon, Clichy > Santos.

Santos är orutinerad i PL, Arteta borde värvats för flera år sen, koreanen är en tokchansning. Och Benayoun...ni lånar nu in Chelseas reserver, grattis!

Arsenal blir som bäst 6:a eller 7:a den här säsongen.

Arsenal är största förlorarna detta fönster. Tvåa är Atletico Madrid (blytungt att tappa Aguero och Forlan).

Vinnare: Liverpool, Manchester United, Chelsea, Manchester City, Barcelona, Ajax, Roma.

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oväntade inlägg från Fruciante. Hatar på som vanligt mot Arsenal. Håller med vad Flaskan säger - vad förväntar man sig för "ersättare" efter Fabregas? Sneijder? HA!... FM fasoner!

Mertesacker då? Är han sämre än Kos, Djourou eller Squirtle?

Benayoun kommer vara en truppspelare, inte start XI.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Toivonen och Bajrami på bänken respektive läktaren, Wilhelmsson på plan direkt från avspark. Vad tycks?

Att ersätta två toppspelare med en toppspelare som inte kört en tävlingsmatch på två år är kanske inte det smartaste imo. Men Chippen är ju alltid Chippen, så vi får se hur det går.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Toivonen och Bajrami på bänken respektive läktaren, Wilhelmsson på plan direkt från avspark. Vad tycks?

Att ersätta två toppspelare med en toppspelare som inte kört en tävlingsmatch på två år är kanske inte det smartaste imo. Men Chippen är ju alltid Chippen, så vi får se hur det går.

Haha. Vadfan. Jag skulle väl inte kalla någon av dom för toppspelare, men okej. Chippen spelade i senaste träningsmatchen, och var tydligen jävligt bra i den. Jag såg den inte, så jag vet ej. Iom Ungerns skador så har Hamrén valt att spela med en ensam forward och ingen släpande. Elmander kommer att spela på kanten av Svensson och Källström. Elmander är den som förmodligen petar Bajrami då Elmander är en både snabbare och bättre spelare. Finns ju ingen som Toivonen kan peta egentligen, då vi inte kommer att ha en släpande forward, och han är helt enkelt sämre än Zlatan. Han kommer förmodligen att bytas in när Zlatan går av ifall vi leder komfortabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naaw Saleen. Jag hatar inte Arsenal, jag roas av dom. (Och ärligt talat hur fan kan du tolka mitt inlägg som HATISKT?!)

Men.

Att samtliga var nerköp var väntat och bara ett summerande. Dock ska ingen Gunner vara nöjd med värvningarna, eller rättare sagt, Wengers handlande på transfermarknaden. Han väntade ALLDELES för länge att värva. Han fuckade även upp generationsväxlingen grovt.

"Skillnaden mellan Arsenals generationsskifte och Manchester Uniteds är egentligen inte kvalitén. Skillnaden är att United lotsar in engelska, hemtama spelare med en tydlig ryggrad av erfarenhet i truppen. Arsenal skickar ut färska talanger utan någon barnvakt alls."

Skrev Simon Bank och det summerar det rätt bra.

Huruvida Mertesacker är bättre än era övriga mittbackar (minus Vermaelen) vill jag inte uttala mig om då jag inte ser Arsenal tillräckligt ofta. Dock är Mertesacker ingen riktigt bra spelare. Självklart är han duktig, och skulle göra mycket nytta i lag som Everton, Newcastle etc. Men i ett lag som aspirerar på topp 4 är han ingen riktig frälsare direkt. Han skulle säkert kunna få plats i truppen hos Arsenal och t.ex Liverpool, men det säger mer om deras prekära läge på den positionen än Mertesackers kvalitéer. Han är inte i närheten av att platsa i United, City eller Chelsea t.ex.

Även Benayoun har sina kvalitéer, inte de jag reagerade på, utan det smått komiska att ni nu lånar spelare av er rival och tidigare lillebror.

iweX: Allt är relativt. Roma har värvat intressant och ska bli riktigt kul att se vad Enrique kan göra i Itaien. Gago passar egentligen in mycket mer i italiensk fotboll än spansk - kan få en grym nytändning. Och om man värvar Barcas bänkspelare (vilket ju var väntat med tanke på vem som blev ny manager), får man ändå kvalitéspelare. Maarten Stekelenburg är en vass målvaktsvärvning.

Liverpool har värvat riktigt bra, Adam, Enrique, Downing och Henderson är alla kvalitévärvningar (dock överpris på Henderson). Bellamy bra truppvärvning.

Ajax har värvat riktigt bra. Snodde åt sig Theo Janssen, Eredivisies bästa spelare förra säsongen, från Twente. Värvade hem egna produkten Derk Boerrigter, vänsterytter som förde upp RKC i Eredivisie igen och har imponerat grymt i säsongsstarten. Värvat Thulani Serero, Sydafrikas senaste supertalang från farmarlaget Ajax Cape Town. Värvat in en ny center i Kolbeinn Sigthórsson (15 mål i AZ ifjol, och inlett grymt han med). Även en reservcenter i Dmitry Bulykin som gjorde 18 mål i Eredivisie ifjol, i ADO Den Haag, ett av de sämre lagen. Och värvat in Jasper Cillessen, Hollands mest lovande målvakt som Stekelenburgs ersättare.

Summa summarum: Ja, Arsenal lyckades värva så bra de kunde under transferfönstrets sista timmar, men inte fan borde Wenger väntat tills dess.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naaw Saleen. Jag hatar inte Arsenal, jag roas av dom. (Och ärligt talat hur fan kan du tolka mitt inlägg som HATISKT?!)

Summa summarum: Ja, Arsenal lyckades värva så bra de kunde under transferfönstrets sista timmar, men inte fan borde Wenger väntat tills dess.

Jag kan inte minnas att du skrivit något positivt om Arsenal tidigare. Sedan att du skriver hur illa Arsenal värvat och hur underbart Barcelona spelade i ett och samma inlägg ger så klart lite dåliga vibbar! MEN - jag tycker inte att vi ska haka upp oss på det utan fokusera på intressantare frågor istället. Shall we?

Wenger visste inte till hundra procent ifall han skulle förlora Fabregas och Nasri, eller när. Att han inte köpt någon mittfältare förän Fabregas var i Barcelona gjordes av taktiska skäl. Att på alla sätt och vis försöka få honom att stanna. Skulle han köpt en spelare i början av fönstret så skulle Fabregas garanterat lämna. Sedan är inte Wenger bara en fotbollstränare, han är en 'businessman' också, något som Arsenal behöver och tar vara på jämfört med ekonominsk oberoende klubbar som Chelsea eller City. Arsene Wenger är speciell och jag förstår att väldigt många inte gillar hans sätt att göra affärer, men han har jämfört med tränare annorlunda premisser att anpassa sig efter. Tror du inte att Wenger ville fixa flera affärer tidigare? Wenger är inte dum. Personligen håller jag med dig, att det bästa vore i fall affärerna gjorts tidigare, men jag känner samtidigt att jag vet på tok för lite vad som pågår bakom stängda dörrar för att kritisera så pass mycket som en del gör.

Huruvida Mertesacker är bättre än era övriga mittbackar (minus Vermaelen) vill jag inte uttala mig om då jag inte ser Arsenal tillräckligt ofta.

Men du har stenkoll på resten av spelarna? ...

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saleen: Cesc såldes 15:e och Nasri 24:e, alltså hade han två veckor på sig att värva en ersättare till Cesc och en vecka på sig till Nasri. Då känns det lite sådär att han väntar till sista dagen med båda.

Att jag skriver att Arsenal har förlorat på silly season och Barca vunnit är ju ingen hemlighet och inget att hymla om, oavsett vilken lagtillhöright man har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saleen: Cesc såldes 15:e och Nasri 24:e, alltså hade han två veckor på sig att värva en ersättare till Cesc och en vecka på sig till Nasri. Då känns det lite sådär att han väntar till sista dagen med båda.

Att jag skriver att Arsenal har förlorat på silly season och Barca vunnit är ju ingen hemlighet och inget att hymla om, oavsett vilken lagtillhöright man har.

Jo, visst har han två veckor på sig, men det tar ju ändå rätt "lång" tid att fixa en ersättare. Speciellt om man nu satt i Arsenals situation. Jag vet att ni behöver spelare X, inte fan accepterar jag ett skam bud, när jag vet att ni kan betala 100 MKR mera? Och, vilka ska ersättarna vara då?

Både Ramsey & Wilshere är stora talanger, som spelar på innermitt, lite konstigt då om man slänger ut 300MKR på en innermitt, när man om 2-4 år kanske har två av Englands bästa innermittfältare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...