Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

1 - 0 minst tre mål kvar!

2 - 0 i 25:e! Rosicky fortsätter sin fina form!!

Kan tillägga att Koscielny gjorde första på hörna.

STRAFF! DET ÄR STRAFF! DET ÄR STRAFF!!!!! STRAFF!!!!

ROBIN VAN PERSIE! 43:e! Chamberlain ordnar fram straffen!

Vad är det som händer på Emirates!?

Första halvlek är över och min puls har inte varit såhär hög sedan Glan brann! Måste fan ta en rökpaus och lugna ned mig flera kilo!

Kukhora! Går och lägger mig.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man kolla på fotboll utan att dricka öl? Det här är ett av de största problemen med att sluta dricka, går det verkligen att avsäga sig kombinationen fotboll och öl? Visst enstaka matcher, eller till och med flera per säsong, men att inför varje match veta att det blir ingen öl idag samtidigt som solen lyser segerrikt i ögonen kan säkert vara nog så påfrestande... Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man kolla på fotboll utan att dricka öl? Det här är ett av de största problemen med att sluta dricka, går det verkligen att avsäga sig kombinationen fotboll och öl? Visst enstaka matcher, eller till och med flera per säsong, men att inför varje match veta att det blir ingen öl idag samtidigt som solen lyser segerrikt i ögonen kan säkert vara nog så påfrestande... Vad tror ni?

Omöjligt för mig när jag går på matcherna. När jag ser dem hemma (vilket inte hänt på ett bra tag) dricker jag aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vilken skit match Barca vinner som vanligt med hjälp av domaren. Första straffen var en klar filming sen döma straff för att man rycker i tröjorna haha roligaste jag har sett hur många tröj dragningar händer det inte under en match? Jag har sällan sett en domare att ge straff för det. Sen Zlatan föll i straff området skulle vara solklar straff men vad gör domarn? JO han ger inte straff. Men ja typiskt att Barca ska få hjälp hela tiden nu får dem fan börja granska UEFA samt Barca. Nej jag är inget fan av bägge lagen men haters gonna hate.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kom igen nu TystaKobran. Första straffen är solklar, man kan inte göra en sån tackling i eget straffområde och han träffar och låser fast benet. Andra straffen får faktiskt Nesta skylla sig själv. Han är tillräckligt rutinerad för att veta att det är fantastiskt onödigt att hålla sådär hårt och tydligt grepp i motståndarens tröja när domaren ser på.

Men det är ju coolt att vara anti mot FC UEFA!!!! Du är helt unik med det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kom igen nu TystaKobran. Första straffen är solklar, man kan inte göra en sån tackling i eget straffområde och han träffar och låser fast benet. Andra straffen får faktiskt Nesta skylla sig själv. Han är tillräckligt rutinerad för att veta att det är fantastiskt onödigt att hålla sådär hårt och tydligt grepp i motståndarens tröja när domaren ser på.

Men det är ju coolt att vara anti mot FC UEFA!!!! Du är helt unik med det!

Första straffen var solklar, ja. Det var Milan misstag att det blev kaos i försvaret som ledde fram till målet.

Den andra straffen med, om man följer regelboken till 100%, men det gör ju ingen domare. En del domare skulle blåst, en del inte (pga att bollen inte var i spel bla bla bla osv), och det är väl egentligen det största frågetecknet och den riktiga frågan; om domarnas inkonsekventa dömande. Att domare blåser, när det passar, för saker som att dra i tröjan, skjuta efter blåst signal, när någon tar för lång tid på sig på inkast osv. Regelbrott som inte är en tvåfotare med dobbarna utåt och som de flesta domare, i de flesta situationer, ser som ett milt brott mot regelboken och ofta ser förbi. Dessa situationer leder ju då fram till att man i halvlek och efter matcher diskuterar domarnas beslut mer än fotbollen i sig. Särskilt om dessa avblåsningar leder fram till avgörande mål. Detta är något som jag tror alla Barcelona fotbolls-fans tycker är ett problem. Domare är bara människor, alla gör misstag, och fotbollen ska absolut få fortsätta vara mänsklig. Men gränsen måste dras någonstans och om vi kommit fram till att ett problem existerar så måste det arbetas aktivt för att lösa detta problem till den högsta som grad som går.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...