Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Inte helt oväntat, Sverige har inte haft ett dugligt landslag på länge. Att möta en värdnation i den första matchen inför deras hemmapublik brukar heller inte sluta speciellt bra. Spelarna är taggade till miljonen och vill verkligen göra sitt allra bästa inför sin publik.

Hoppas att Holland kan rycka upp sig, så blir EM roligt för mig. Vill ha revansch sedan VM-finalen. :(

Edit: Kul att se Nannskog i studion däremot, härligt att någon är lite passionerad och vågar visa att de är sura efter en förlust. Till skillnad mot hur det brukar se ut i en studio. Nannskog vinner EM-studiokriget ensam!

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte helt oväntat, Sverige har inte haft ett dugligt landslag på länge. Att möta en värdnation i den första matchen inför deras hemmapublik brukar heller inte sluta speciellt bra. Spelarna är taggade till miljonen och vill verkligen göra sitt allra bästa inför sin publik.

Hoppas att Holland kan rycka upp sig, så blir EM roligt för mig. Vill ha revansch sedan VM-finalen. :(

Edit: Kul att se Nannskog i studion däremot, härligt att någon är lite passionerad och vågar visa att de är sura efter en förlust. Till skillnad mot hur det brukar se ut i en studio. Nannskog vinner EM-studiokriget ensam!

Om Lustig hade hållit stolpen så skulle det stå 1-1 iallafall. Domarna var inte direkt bra heller i matchen Sverige skulle haft frisparken när Ukrainaska spelaren drog ner Zlatan o knuffade till han när han var på väg upp. Samt osportsligt av Ukraina att dra ut på tiden under frisparkar hörnor inkast. Vilket förstör rytmen i spelet. Vi kan alltid hoppas på vinst på Fredag mot England. Men tror till 90% säkerhet att det kommer sluta som i EM 08 i gruppspelet för Sverige. Låt inte Lustig spela drog på sig lite onödiga saker under matchen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Lustig hade hållit stolpen så skulle det stå 1-1 iallafall. Domarna var inte direkt bra heller i matchen Sverige skulle haft frisparken när Ukrainaska spelaren drog ner Zlatan o knuffade till han när han var på väg upp. Samt osportsligt av Ukraina att dra ut på tiden under frisparkar hörnor inkast. Vilket förstör rytmen i spelet. Vi kan alltid hoppas på vinst på Fredag mot England. Men tror till 90% säkerhet att det kommer sluta som i EM 08 i gruppspelet för Sverige. Låt inte Lustig spela drog på sig lite onödiga saker under matchen.

Ja Lustig hade en dålig dag, ja Sverige skulle haft frispark i den situationen.

Att det ledande laget tar varje chans de kan till att dra ut på tiden förekommer i alla matcher. Så det var ingenting nytt det Ukraina gjorde. Att Shevchenko faktiskt joggade ut när han blev utbytt var faktiskt en aning förvånande.

Frankrike är Sveriges chans att knipa en plats tror jag, de har varit instabila inom landslaget under en längre period. Tror inte deras samarbete fungerar som det ska göra, även om de har individuellt mycket bra spelare.

Inte heller England är omöjliga, de har ett rätt svagt lag på pappret jämfört med vad de brukar ha. De har dessutom en ny coach som gör sitt första mästerskap med det engelska landslaget, även om han och de flesta spelare är vana vid landslagsmästerskap så kanske det kan peka på ett aningen svagare landslag än annars.

Jag tror inte Sverige går vidare, men en liten, liten chans finns ju alltid.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Lustig hade en dålig dag, ja Sverige skulle haft frispark i den situationen.

Att det ledande laget tar varje chans de kan till att dra ut på tiden förekommer i alla matcher. Så det var ingenting nytt det Ukraina gjorde. Att Shevchenko faktiskt joggade ut när han blev utbytt var faktiskt en aning förvånande.

Frankrike är Sveriges chans att knipa en plats tror jag, de har varit instabila inom landslaget under en längre period. Tror inte deras samarbete fungerar som det ska göra, även om de har individuellt mycket bra spelare.

Inte heller England är omöjliga, de har ett rätt svagt lag på pappret jämfört med vad de brukar ha. De har dessutom en ny coach som gör sitt första mästerskap med det engelska landslaget, även om han och de flesta spelare är vana vid landslagsmästerskap så kanske det kan peka på ett aningen svagare landslag än annars.

Jag tror inte Sverige går vidare, men en liten, liten chans finns ju alltid.

Oh i see. Men man kan ju alltid hoppas att Sverige kan ta sig ifrån gruppspelet iallafall eller så långt dem kan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sverige. Krossar motståndet i övningsmatcherna. Failar när det väl gäller. Typiskt.

Ryck upp er för fan! Visa att ni är värda en superlön!

Så har det alltid vara Sverige visar helt annan bild under kval till VM o EM träningsmatcher men när det väl gäller så faller inte bitarna på plats. Nästan som deras U20 lag är mycket bättre iallafall.

Eller så har det nästan alltid varit junior landslaget har varit bättre än A-laget. Nu drar jag en dålig jämförelse fast det är två helt olika sporter men man kan nästan tycka det passar in i detta sammanhang. Om man kollar Tre Kronor deras A-lag är inte speciellt bra i vissa matcher när det väl gäller.

Juniorerna dem kämpar in i det sista samma sak med vårat junior landslag i fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sverige. Krossar motståndet i övningsmatcherna. Failar när det väl gäller. Typiskt.

Ryck upp er för fan! Visa att ni är värda en superlön!

Tycker knappast Sverige krossade motståndet i träningsmatcherna. Samma oroväckande tendenser som syntes igår (framförallt försvarsspelet vid fasta situationer...) visades också upp under matcherna mot Island och Serbien. Det läskiga i det är att det inte blir bättre. När det var EM-premiär trodde man ju de skulle vara förberedd och varse om de jävla brister vi visade upp hela vägen in till EM...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni förstår så har jag inte sett matchen. Men, alltså... Kan någon förklara för en oinsatt vad det var som landslaget gjorde så jävla dåligt? Har aldrig förr stött på så mycket ilska som framkommit på grund av en förlust. Har läst här i tråden utan att greppa...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni förstår så har jag inte sett matchen. Men, alltså... Kan någon förklara för en oinsatt vad det var som landslaget gjorde så jävla dåligt? Har aldrig förr stött på så mycket ilska som framkommit på grund av en förlust. Har läst här i tråden utan att greppa...

Kassa fasta situationer. Dåligt bollinnehav. Väldigt defensivt spel, även i slutet vid underläge vilket var helt orimligt. Trots det defensiva spelet var det ändå många bollar som gled igenom.

Nu är jag ingen fotbollsguru så någon kan säkert rätta mig, det var i alla fall min uppfattning av matchen. De två som presterade bäst var Isaksson och Ibrahimovich imo. happy_1182248_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni förstår så har jag inte sett matchen. Men, alltså... Kan någon förklara för en oinsatt vad det var som landslaget gjorde så jävla dåligt? Har aldrig förr stött på så mycket ilska som framkommit på grund av en förlust. Har läst här i tråden utan att greppa...

Från början till slut (nåja, pressen i slutet var väl det enda godkända i matchen) såg det krampaktigt ut och inte en enda verkade hitta sina position. Vi förlorade slaget om innerfältet direkt från start och lyckades aldrig ta igen det. Spelare som normalt gillar att hålla boll (Sebastian Larsson, Kim Källström, Ola Toivionen) tjongade bara iväg bollen när de fick den, förutom de gånger de istället tappade den. Detta skedde speciellt på mittfältet.

Sen som jag skrev ovan så har fasta situationer varit vår svaga punkt ett flertal matcher i rad nu. Detta till trots så släppte vi likväl in ett jävla skitmål på hörna. När man såg bild på det efter kändes det helt absurt, det var två ukrainska spelare mot vad, åtta svenska? Ändå fick Schevchenko GÅ genom hela boxen utan att någon ens gjorde en ansats till att markera honom. När sen väl får nicken på mål så håller inte Mikael Lustig sin stolpe utan står en halvmeter innåt mål istället...

Det som i min mening kan göras till nästa match är att sätta Granqvist på högerbackspositionen för att stoppa den extrema läcka som uppstod där mot Ukraina. Jag vet inte hur många gånger de fick anfalla laglöst på den kanten, det var som ett öppet sår.

Sen tror jag på Rasmus Elm på kanten istället för Toivionen, främst för att Elm är så mycket bättre i det defensiva arbetet.

Taco-Anders på mitten även om han inte är min favorit, men hans rutin och defensiva egenskaper kan bara göra gott.

Redigerad av Eudoros
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha fyfan vad skrattretande som jag trodde redan innan EM skulle starta samma visa som för 4 år sen :) Vart fan var försvaret o markeringarna? Inte mycket jag såg Isaksson fick hjälp men sjukt snygga räddningar Isaksson gjorde! Nej A-laget har alltid varit dåligt typ ser nästan ut som att U-20 laget är fan bättre eller där ser man bättre spel dem gick ju iallafall till Kvartsfinal för nåt år sen o förlorade på förlängningen/straffar eller vad det var mot England.

Samma sak som A-laget i hockey inte lika duktiga som Juniorerna.

EDIT: Har ni inte även tänkt på när Zlatan är med så går det inte så speciellt bra är det för att dem andra 10 spelarna förlitar sig JUST på han? VI har ju sett matcher utan Zlatan så har dem spelat mycket bättre. Varför kan inte Zlatan visa sin klubbnivå i landslaget? Menar när han kör för Milan o alla andra lag som han har spelat i så har det bara öst in mål men just när det gäller landslaget så går det inte lika bra?

Men men undrar om man ska skämmas eller gråta.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

2 raka segrar. Ingen torsk sedan april. Kenneth Höie är så jävla bra, Erton är så jävla snygg.¨

WAZZUP!++

edit: också! hade dom vunnit 3 st av 1-1 matcherna så hade vi legat trea. hade dom vunnit 5st av dom oavgjorda (mindre än hälften) så hade vi legat etta. #småmarginalersugerkuk

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

JAG HAR FAN ALDRIG SETT NÅGOT SÅ SJUKT!!!!!!!!!!!!!!

Och då pratar jag givetvis om vad som händer på Facebook ikväll. Varför envisas folk med att skriva uppdateringar i stil med JAAAAAA och NEEEEEJ, men faktiskt aldrig berätta ställningen? De sitter alltså och skriver uppdateringarna för andra personer som också kollar på matchen... och sitter på Facebook... och som i sin tur också skriver uppdateringar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAG HAR FAN ALDRIG SETT NÅGOT SÅ SJUKT!!!!!!!!!!!!!!

Och då pratar jag givetvis om vad som händer på Facebook ikväll. Varför envisas folk med att skriva uppdateringar i stil med JAAAAAA och NEEEEEJ, men faktiskt aldrig berätta ställningen? De sitter alltså och skriver uppdateringarna för andra personer som också kollar på matchen... och sitter på Facebook... och som i sin tur också skriver uppdateringar...

Men, domaren var ju uppe på läktaren och köpte korv. Då måste man få skriva av sig lite på Facebook.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...